Kirjoittaja Aihe: Tämä lienee palstan pöhköin viesti ever  (Luettu 276 kertaa)

0 jäsentä ja 4 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa RaijaR

• Jäsen
  • Sukupuoli: Nainen
Tämä lienee palstan pöhköin viesti ever
« : 06.07.2026 - klo:19:57 »
Minä asun in middle of nowhere.
Lainasin NUC-tietokonetta sukulaispojalleni, mutta sillä reissulla (ehkä omaa syytäni) jostain syystä "kovalevyn" kiinnitysruuvi hävisi jonnekin.
Nyt kysyn ystävällisesti, josko joku voisi lähettää minulla ko. ruuvin esim. 70-vuotis lahjaksi minulle?
Kyse ei ole rahasta, vaan siitä vaivasta, kun ehkä pitäisi ajaa autolla 80 km lähimpään kauppaan  :-[

Väinö minibulli

Paikalla SuperOscar

• Käännösryhmä
  • *
  • Sukupuoli: Mies
  • Tänään täällä, huomenna poissa
    • Legisign.org
Vs: Tämä lienee palstan pöhköin viesti ever
« Vastaus #1 : 06.07.2026 - klo:22:13 »
Omani ovat valitettavasti koti-kotona enkä pääsisi niihin ennen viikonloppua käsiksi, mutta eivätpä oikeanlaiset ruuvit mahdottomia maksakaan, vaikka jostakin verkkokaupasta tilaisit.

Itse muistan ostaneeni M.2-levyn (josta lienee kyse) kiinnitysruuvit jollain kolmella eurolla Triosoftista Tampereelta, mutta sen sivusto on tällä hetkellä alhaalla. Verkkokauppa.comista löysin pikaisesti tämmöisen 9 € sarjan, jossa on kaikenlaisia ruuveja, myös M.2-levyjen kiinnitykseen sopivia.
pöytäkone 1, kannettavat 1–2, NUC: Debian GNU/Linux 13;  pöytäkone 2: FreeBSD 15.0-RELEASE; kannettava 3: NixOS 25.11; RPi 1: FreeBSD 14.3-RELEASE; RPi 2: Raspberry Pi OS 13

Poissa peran

• Käännösryhmä
  • *
« Vastaus #2 : eilen kello 16:20 »
Itse muistan ostaneeni M.2-levyn (josta lienee kyse) kiinnitysruuvit jollain kolmella eurolla Triosoftista Tampereelta, mutta sen sivusto on tällä hetkellä alhaalla. Verkkokauppa.comista löysin pikaisesti tämmöisen 9 € sarjan, jossa on kaikenlaisia ruuveja, myös M.2-levyjen kiinnitykseen sopivia.

Kiitoksia paljon ...
joskus etsin 2 mm:n ruuveja juuri tähän tarkoitukseen, mutta en älynnyt etsiä M.2:n levyn lisäosina vaan kysyin AI:lta, joka neuvoi, että niissä on yleensä M2-ruuveja. Valitettavasti lähi ruuvien erikoisliikkeessä ei ollut noin pieniä myytävänä(, jos olisi ollut, niin hinta olisi ollut vain joitain senttejä tai ilmaiseksi tai oman tunnon mukaan, muttei kuitenkaan 5 €:lla, kun omistaja ei olisi hyväksynyt niin suurta maksua).

Onneksi verkkiksessä tässä tuotteessa sai postikulut sisältymään hintaan, kun kirjoitti alennuskoodin, jolloin ruuvit maksoivat posteineen sen 9 €.

Nyt kysyn ystävällisesti, josko joku voisi lähettää minulla ko. ruuvin esim. 70-vuotis lahjaksi minulle?
Edit - Voin lähettää ruuvin, kunhan verkkiksen paketti tulee, jos vain maltat odottaa postinkulkua.

Poissa RaijaR

• Jäsen
  • Sukupuoli: Nainen
« Vastaus #3 : tänään kello 14:03 »
Ruuvasin  NUCin yhden kiinnitysruuvin irti sain sillä ruuvilla ko. M.2:n levyn kiinni.  ;D
Väinö minibulli

Poissa peran

• Käännösryhmä
  • *
« Vastaus #4 : tänään kello 18:09 »
Ruuvasin  NUCin yhden kiinnitysruuvin irti sain sillä ruuvilla ko. M.2:n levyn kiinni.  ;D

Onneksi olkoon ...
Kerkesin kuitenkin lähettää (peräti) 4 ruuvia sinne päin, joten saat ruuvata (NUC) kiinnitysruuvin takaisin, kun kerkeät, mikäli posti saapuu sinne.

ko. ruuvit tulivat yllättävän nopeasti (Matkahuollosta yhdessä vuorokaudessa), ja kerkesin ruuvata oman koneen NVME-levyn ennen kuin lähetin syntymäpäivälahjasi postiin.

Jos olisin ollut muutaman (ehkä 15) minuutin hitaampi, niin olisin nähnyt viestisi enkä olisi lähettänyt kirjettä eteenpäin.

Yllättävän pieniä nuo ovat, ei ihme, että häviävät. Ruuvit ovat oikean kokoisia ainakin Asuksen emolevylle, joten ne ovat todennäköisesti oikeita myös sun NUC:iin.  8)