Kirjoittaja Aihe: Kääntämisen aloittaminen helpommaksi  (Luettu 11585 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

guest1145

  • Vieras
Kääntämisen aloittaminen helpommaksi
« : 15.10.2012 - klo:18:35 »
Terve

Eksyin pitkästä aikaa saitille ja tietty huomasin käännösprojektin. Kovasti ovat jotkut tehneet hommia.

Itselläni on Ubuntu ja siksi Suse ei ole hirveän tuttu. En myöskään ole kovin innokas asentelemaan mitään ohjelmia koneelleni sen vuoksi, että voisin kääntää jotain. Yksi syy on myöskin se, etten ole niin hirveästi perehtynyt asentelemiseen. Aikoinaan käytin käyttöjärjestelmää, jota moni käyttää kirosanana, niin asentelin siinä lähes mitä huvitti, koska silloin se oli helpompaa. Nyt saan vain koneen sekaisin.

Olisko jotain helpompaa tapaa ryhtyä kääntämään tai oikolukemaan tekstejä?

Tosin, en lupaa mitään mestarikäännöksiä, kun olen enemmän perehtynyt vitsien kääntämiseen.

Frank

Poissa harmie

  • Valvoja
  • *
  • Viestejä: 2763
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Kääntämisen aloittaminen helpommaksi
« Vastaus #1 : 15.10.2012 - klo:20:18 »
Terve

Eksyin pitkästä aikaa saitille ja tietty huomasin käännösprojektin. Kovasti ovat jotkut tehneet hommia.

Itselläni on Ubuntu ja siksi Suse ei ole hirveän tuttu. En myöskään ole kovin innokas asentelemaan mitään ohjelmia koneelleni sen vuoksi, että voisin kääntää jotain. Yksi syy on myöskin se, etten ole niin hirveästi perehtynyt asentelemiseen. Aikoinaan käytin käyttöjärjestelmää, jota moni käyttää kirosanana, niin asentelin siinä lähes mitä huvitti, koska silloin se oli helpompaa. Nyt saan vain koneen sekaisin.

Olisko jotain helpompaa tapaa ryhtyä kääntämään tai oikolukemaan tekstejä?

Tosin, en lupaa mitään mestarikäännöksiä, kun olen enemmän perehtynyt vitsien kääntämiseen.

Frank

Eipä se monimutkaista ole. Jos ei halua osallistua itse kääntämiseen niin vähintäänkin yhtä tärkeätä on oikolukeminen. Itsellä ainakin tuppaa nuo käännökset menemään välillä liian tekniseksi joka ei välttämättä kerro toisille mitään.

Täältä pääse alkuun ja jmp (Jyri) varmasti pystyy auttamaan jos jotain oikeuksia tarvitsee luoda.
http://opensuse.fi/Kehitysversio_ja_suomentaminen