No tässä alkuunpanevana voimana taisi olla ensisijaisesti se, että 11.1:n virallinen ja "vakaa" kde-ympäristö on 4.1, joka on kaikkea muuta kuin valmis. Vakaa ehkä, mutta kärsii kamalasti toiminnallisista puutteista yms.
4.2 toimii paremmin, mutta ei ole virallisesti tuettu. Koska 11.2:n julkaisua myöhästytettiin, joudutaan virallisesti tuettua kunnolla toimivaa kde4-työpöytää odottamaan pitkälle syksyyn. Tämä on jossainmäärin ärsyttävää, mutta sen kanssa voi elää. Ainahan sitä olisi voinut pystyellä 3.5-sarjassa.
Tässä veikkaan, että kohta aletaan parkumaan kun 4.3.0 ei toimi toivottavalla tavalla, mutta toimiva 4.2.4 ei käy, kun se on jo vanha. Minulle 4.1 ei koskaan ollut vaihtoehto, koska se ei toiminut, mutta mikäli 4.3.0 osottautuu 4.2.4:ää epävakaammaksi, aion pysyttäytyä tässä 4.2.4 -versiossa. (juu, aion kyllä testata tuon 4.3-version)
Itse huomasin alkuvuodesta saman, että 11.0 oli toimivampi kuin 11.1, mutta kun hankin uuden koneen 11.0 ei ollut vaihtoehto, koska siinä ei toiminut wlan-kortti eikä muutama muukaan uuden koneen hienous, kun tuki osalle palikoista tuli vasta uudemmissa ytimissä. Olin pakotettu asentamaan 11.1, jonka kanssa oli ongelmia. Nyt toimii hyvin, ja seuravassa nVidian ajuripaketissa saadaan viimein virallinen tuki tällekin kortille (8200M G) jolloin voidaan toivoa, että nekin ongelmat saadaan siirrettyä pitkälit historiaan.