Käyttäjän kannalta optimaalista olisi ollut 4.1:n korvaaminen 4.2:lla virallisena työpöytänä. Tätä olisi vähintäänkin pitänyt harkita, mutta voihan toki olla, että harkinta on tehty ja työmäärä on katsottu liian suureksi.
Oikeastaan parempi vielä olisi ollut, mikäli jo 11.1:n julkaisua olisi siirretty, jotta 4.2 olisi saatu mukaan. Työpöytä ja sen toimivuus on, täytyy olla, tärkeimpiä komponentteja julkaisussa.
Käyttäjän kannalta kyllä ehkä, mutta aikataulujen johdosta ei. Tuo julkaisuaikataulu oli päätetty jo keväällä.
Koska 11.1 oli pohjana SLE11:lle sen julkaisua ei siirretty.
Ymmärrät varmaan että siinä vaiheessa kun tuo 4.2 julkaistiin oltiin jo niin lähellä Gnomen uuden version julkaisua että sitä olisi pitänyt odottaa mukaan
Ja kun Gnomea odoteltiin niin odoteltiin samalla ytimen versiota 2.6.30.
Mutta näiden testaamiseen menee jonkin aikaa ja tässä vaiheessa ollaan jo suhteellisen lähellä KDE4.3 joten ehkä kannattaa odottaa sitä.
Koskas se uusi OO.org julkaistaan? Se ei varmaan ole kaukana elokuun puolesta välistä joten se varmaan pitää odottaa koska siinä on saatu korjattua se ũber paha X bugi.
Eikös se Gnome julkaise uuden versin tässä syksyn aikaan, sitä varmaan pitää odottaa, muuten joku jakelu saattaa päästä versioiussa ohi. Ei mutta koskas se KDE4.4 ja Linux2.6.31 julkaistiin, entäs GCC tai Xorg tai RPM tai .... pitäisikö niitä odottaa?
Toivottavasti yllä oleva ajatustenjuoksu antaa kuvan siitä minkälainen keskustelun kulku yleensä on.
Täydellistä aikaa julkaisulle ei yksinkertaisesti ole. Aina tulee jotain uutta ja ihmeellistä.
Uusia toimintoja joita ilman ũber-linux-hemmo ei vain voi olla, koska silloin joku toinen saattaa saada ne ensimmäisenä.
Ei ole kovinkaan hedelmällistä, mikäli kritiikkiä seuraa heti tyly ilmoitus, että ollaan väärässä paikassa. Parempi olisi, mikäli annettaisiin todellista apua, että voisi julkaista kritiikkinsä oikeassa paikassa.
Oletetaan että minä teen käyttäjä X:n puolesta bugiraportin, kehittäjä pyytää tiettyjä logeja käyttöönsä, tämän jälkeen minä pyydän käyttäjää jolla ongelma on lähettämään minulle log-tiedostot komennon X tulosteesta.
Käyttäjä ei vastaa pariin viikkoon ja kun saan henkilön lopuksi kiinni on käyttäjä, koska ei osannut ottaa logia ulos järjestelmästä, korjannut ongelman asentamalla jonkin toisen version ohjelmasta tai työpöytäympäristöstä.
Tällaisessa tapauksessa tuhlattiin kahden ihmisen aikaa täysin turhan takia. Mitäs veikkaat että minä ajattelen asiasta. (*)
Kunnollista suomenkielistä ohjeistusta postituslistojen ja bugijärjestelmien käyttöön en ole nähnyt, ja molemmat mediat ovat minulle hieman vieraita. Olisi kiva tietää, että minkälaiset kehitysehdotukset ja ideat kuuluvat minnekin.
Toisekseen englantia taitamattomalle täytyisi antaa apua raportin luomisessa, ennen kun häntä voi alkaa haukkumaan väärälle foorumille kirjoittelusta.
Postituslistan käyttö on helppoa. lähetä ensin listan tilaus, vastaa vahvistusviestiin. Tämän jälkeen sinulle alkaa valua kyseisen postituslistan viestejä.
Lähetä viestisi listalle (tämä postituslistaohjelma lähettää sen saman viestin kaikille tilaajille,
jos käytössä on Gmail et välttämättä näe omaa viestiäsi mikä on huono juttu) ja odota vastausta.
Kun vastaat, vastaa listalle, älä koskaan suoraan henkilölle.
Bugzilla on helppokäyttöinen webpohjainen systeemi. sen käytön pitäisi ymmärtää kun sivua hetken ihmettelee.
Tässäkin ketjussa nähty opastus on ollut enskiksikin jokseenkin tylyä ja toisekseen yhtä hyödyllistä kuin jos lasta opetettaisiin ajamaan polkupyörällä kertomalla vain, missä polkupyörä on.
Esimerkki tilanteesta jonka annoin hieman ylempänä on tositilanne. (*)
Pidän omaa vapaa-aikaani suhteellisen arvokkaana ja koska en tästä mitään erillistä korvausta saa, keksin itselleni varmasti jotain parempaakin tekemistä.
On täysin eri asia jos ongelma koskettaa myös minua. Silloin teen varmasti bugiraportin.
Ensimmäinen vastakommentti on tärkein, ja se pitkälti määrää keskustelun sävyn. Ystävällinen ja rauhallinen vastaus kärkeväänkin kommenttiin on usein omiaan saattamaan keskustelun mielekkäälle raiteelle, ja tyly ja epäystävällinen vie sen kinasteluksi ja valitukseksi.
Kun kyse olisikin ensimmäisestä kerrasta, tämä keskustelu on käyty niin moneen kertaan että minua nämä avautumiset alkavat vit*ttaa hyvin nopeasti.
Vastaus näihin kysymyksiin on annettu moneen kertaan, mutta jostain syystä se unohdetaan nopeasti.
Nakki ei ainakaan vielä luvannut sijoittaa(antaa on parempi ilmaisu) sitä paria miljoonaa euroa jolla tämäkin ongelma saataisiin ainakin osittain hoidettua pois jaloista.