Kirjoittaja Aihe: OpenSuse 11.1 ja Oikoluku  (Luettu 9290 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

guest141

  • Vieras
OpenSuse 11.1 ja Oikoluku
« : 09.09.2008 - klo:22:16 »
Elikkäs pian olisi käännöshommaan liittyen oikolukuakin luvassa, ja kyselisin ketkä olisivat asiasta kiinnostuneita?
Tässä viestiketjussa voi ilmoittaa halukkuutensa, tai jos jotain kysyttävää asiaan liittyen on, :)

Jagster

  • Vieras
Vs: OpenSuse 11.1 ja Oikoluku
« Vastaus #1 : 09.09.2008 - klo:23:12 »
Minä voisin vastapalvelukseksi saamastani jelpistä tehdä jotain. Kunhan vain väännetään rautalankaa että mitä. Oikeammin, miten  :P

Paikalla peran

  • Käännösryhmä
  • *
  • Viestejä: 444
Vs: OpenSuse 11.1 ja Oikoluku
« Vastaus #2 : 10.09.2008 - klo:00:25 »
Mä taas olen ajatellut wiki-sivun perustamista ko. tapahtumalle – vai onko se liian monimutkaista?

Huonona puolena: en edes tiedä kuinka käännöspäivitykset tulevat järjestelmälle.

Lisäksi millähän Lisenssillä OpenSUSE:n wiki toimii?

Poissa jmp

  • openSUSE Member
  • *
  • Viestejä: 4553
  • Sukupuoli: Mies
    • openSUSEa suomeksi
Vs: OpenSuse 11.1 ja Oikoluku
« Vastaus #3 : 10.09.2008 - klo:12:59 »
Miten olisi sähköpostilista jolle käännökset lähetettäisiin ennen versionhallintaa? Jokainen tilaaja saisi halutessaan lausua mielipiteensä.

Noi deadlinet on aika tiukkoja ja viesteihin tulee tuon käännöskierroksen aikana muutoksia.
Itse pitäsin wikisivua parempana vaihtoehtona kuin postituslistaa.
Ja muistakaa pitää hauskaa ;)

openSUSE Tumbleweed (x86_64)

guest141

  • Vieras
Vs: OpenSuse 11.1 ja Oikoluku
« Vastaus #4 : 10.09.2008 - klo:21:53 »
Wikisivusto olisi varmaan hyvä, jossa/jonka avulla mm, voisi nuo Po -tiedostojen läpi käymiset sopia ettei päällekkäisyyttä tulisi ja turhaan kahdesti käytyä
läpi.
Perjantaina olisi 18.00 aikaan tarkoitus sopia mitä muuten wiki puolella siivotaan jne, jos aika sallii niin samalla voisi tästä oikoluku hommastakin alkaa
sopimaan kuinka toimisimme, eli kaikki kiinnostuneet tulkaa silloin ihmeessä, mikäli se sopii kaikille, ellei jotain toista ajan kohtaa sovita?

guest141

  • Vieras
Vs: OpenSuse 11.1 ja Oikoluku
« Vastaus #5 : 12.09.2008 - klo:20:14 »
Noh omien kiireiden vuoksi en itsekkään valitettavasti päässyt tänään paikalle, joten huomenissa ja ensi viikolla voisimme asia jaon sopia ( ? ), kaikkien kesken mitä kukin tekee,
Onko kenelläkään tällä hetkellä jo hajua mitä tiedostoja haluaisi ruveta käymään läpi, niin sen mukaan voisi jakaa muiden tiedostojen läpikäynnit.

Paikalla peran

  • Käännösryhmä
  • *
  • Viestejä: 444
Vs: OpenSuse 11.1 ja Oikoluku
« Vastaus #6 : 13.09.2008 - klo:11:59 »
Mä kun olen yrittämässä viritellä oikolukujärjestelmää, jossa kukin voisi merkata varatuksi mitä pakettia on oikolukemassa.

Lisäksi voisi merkata, mitkä on oikoluettu, ja milloin.

Lisäksi näkisi milloin paketti on päivitetty (ainakin suurin piirtein).

Hommaa näyttää olevan vähän enemmän kuin alunperin odotin, mutta järjestelmän Taulujen suunnitelma on kasassa, ja pari ulkoasusuunnitelmaakin.

Idean toteutusaikatauluna mulla oli nyt sunnuntain 23:59, mutta näillä näkymin saattaa vähän venähtää...  :P

Poissa jmp

  • openSUSE Member
  • *
  • Viestejä: 4553
  • Sukupuoli: Mies
    • openSUSEa suomeksi
Vs: OpenSuse 11.1 ja Oikoluku
« Vastaus #7 : 13.09.2008 - klo:20:27 »
Mä kun olen yrittämässä viritellä oikolukujärjestelmää, jossa kukin voisi merkata varatuksi mitä pakettia on oikolukemassa.

Lisäksi voisi merkata, mitkä on oikoluettu, ja milloin.

Lisäksi näkisi milloin paketti on päivitetty (ainakin suurin piirtein).

Hommaa näyttää olevan vähän enemmän kuin alunperin odotin, mutta järjestelmän Taulujen suunnitelma on kasassa, ja pari ulkoasusuunnitelmaakin.

Idean toteutusaikatauluna mulla oli nyt sunnuntain 23:59, mutta näillä näkymin saattaa vähän venähtää...  :P

Pitäisikö sitä alkaa testaamaan opensuse.fi palvelimella?
Ja muistakaa pitää hauskaa ;)

openSUSE Tumbleweed (x86_64)

MikP

  • Vieras
Vs: OpenSuse 11.1 ja Oikoluku
« Vastaus #8 : 14.09.2008 - klo:08:40 »
Minä voisin vastapalvelukseksi saamastani jelpistä tehdä jotain. Kunhan vain väännetään rautalankaa että mitä. Oikeammin, miten  :P

Kai olet aluksi lukenut tämän: http://opensuse.fi/Kehitysversio_ja_suomentaminen

MikP

  • Vieras
Vs: OpenSuse 11.1 ja Oikoluku
« Vastaus #9 : 14.09.2008 - klo:08:42 »
Onko hommaa jotenkin organisoitu?
Vai onko vaan niin että halukkaat lataavat käännösten uusimmat versiot koneelleen. Sitten arpomalla valitsevat jonkin tiedostoista luettavakseen?
Tällainen ei kuulosta kovin mielekkäältä. Jotkin tiedostoista voivat arpajaisissa jäädä vähälle huomiolle toisten saadessa sitä ylen määrin. Jos kymmenen ihmistä on lukenut saman tekstin niin kuinka todennäköistä on että se yhdestoista sieltä sen virheen löytää? Jos puhutaan suomea äidinkielenään puhuvasta Matti tai Maija Meikäläisestä eikä kielen-huollon ammattilaisesta?

Kielenhuolto, ei kielen-huolto  ;)

Se yhdestoista saattaa kuitenkin olla vaikkapa Win-Linux-sekaverkkojen ja Kerberoksen asiantuntija. Suomentaja ei sitä välttämättä ole.  8)

Oikoluvussa onkin kiinnitettävä huomiota myös - ja kenties varsinkin - asiasisällön paikkansapitävyyteen.

Jagster

  • Vieras
Vs: OpenSuse 11.1 ja Oikoluku
« Vastaus #10 : 14.09.2008 - klo:15:26 »
En ollut. Nyt olen. Teknisesti vaikutti melkoisen simppeliltä.

Mutta tämä hiukan huolestuttaa:
Lainaus
Oikoluvussa onkin kiinnitettävä huomiota myös - ja kenties varsinkin - asiasisällön paikkansapitävyyteen.

guest141

  • Vieras
Vs: OpenSuse 11.1 ja Oikoluku
« Vastaus #11 : 14.09.2008 - klo:15:45 »
Lainaus
Pitäisikö sitä alkaa testaamaan opensuse.fi palvelimella?

Voisi sitä, ainakin jotain josta aloittaa muunmuassa.