Kirjoittaja Aihe: Kuinka vaihdan X11 -> Wayland  (Luettu 40 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa RaijaR

  • Jäsen
  • Viestejä: 1732
  • Sukupuoli: Nainen
Kuinka vaihdan X11 -> Wayland
« : tänään kello 10:47 »
Olen joskus tuon vaihdon tehnytkin, mutta en muista kuinka se piti tehdä  :(
Sen muistan kyllä, että tein sen alkeellisimmalla mahdollisella logiikalla eli yritä ja erehdy...

Voisiko joku vääntää rautalangasta, miten tuo tehdään niin, että jo vanhuuden höperö akkakin sen ymmärtää, please.
Väinö minibulli

Poissa Buntu

  • Jäsen
  • Viestejä: 160
Vs: Kuinka vaihdan X11 -> Wayland
« Vastaus #1 : tänään kello 12:37 »
Kirjaudu ulos (LogOut). Avautuvassa ikkunassa vasemmalla alhaalla on kohta, josta voit vaihtaa Waylandiin.

Poissa RaijaR

  • Jäsen
  • Viestejä: 1732
  • Sukupuoli: Nainen
Vs: Kuinka vaihdan X11 -> Wayland
« Vastaus #2 : tänään kello 13:47 »
Taisin onnistua ;D
Ohje oli hyvä, kiitos!

Jälkikirjoitus:
Wayland ei pysy "päällä".
Resetin jälkeen vaihtaa automaagisesti X11:een.

Löysin jonkulaisen sepustuksen asiasta, jonka olen joskus tehnyt:
1. editoi nomodeset parametri rivin loppuu: splash=silent  quiet security=selinux selinux=1 rd.driver.blacklist=nouveau nomodeset  ???

2. poista turhat nvidian ajurit ???

3. asenna mokutill (mikähän sekin on)

4. vaihda X11 -> Wayland (kuten ylempänä neuvottiin)
« Viimeksi muokattu: tänään kello 14:04 kirjoittanut RaijaR »
Väinö minibulli