Taisin onnistua

Ohje oli hyvä, kiitos!
Jälkikirjoitus:
Wayland ei pysy "päällä".
Resetin jälkeen vaihtaa automaagisesti X11:een.
Löysin jonkulaisen sepustuksen asiasta, jonka olen joskus tehnyt:
1. editoi
nomodeset parametri rivin loppuu: splash=silent quiet security=selinux selinux=1 rd.driver.blacklist=nouveau nomodeset

2. poista turhat nvidian ajurit

3. asenna mokutill (mikähän sekin on)
4. vaihda X11 -> Wayland (kuten ylempänä neuvottiin)