Kirjoittaja Aihe: Liitteet ei mene perille - liian suuri tiedosto?  (Luettu 441 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa RaijaR

  • Jäsen
  • Viestejä: 1730
  • Sukupuoli: Nainen
Liitteet ei mene perille - liian suuri tiedosto?
« : 17.06.2026 - klo:20:23 »
Ruohonleikkurini temppuilee ja olen ottanut yhteyttä ko. merkin asiakaspalveluun.
Sieltä toivotaan, että lähettäisin liitteitä. Olen niitä keräillyt ja zipannut tiedostoksi, mutta aina tulee herja:

"Your message is too large to send. <plaa, plaa plaa -ohjeita>
The maximum message size that's allowed is 36 MB. This message is 44 MB."

Kuitenkin tiedosto Ducar-all.zip on 32,0 MB

Mikähän tässä mättää?
"Postmasterilta" tuli kyllä herjat, mutta en halua niitä tänne liitteeksi laittaa  ;)



Väinö minibulli

Poissa SuperOscar

  • Käännösryhmä
  • *
  • Viestejä: 1045
  • Sukupuoli: Mies
  • Tänään täällä, huomenna poissa
    • Legisign.org
Vs: Liitteet ei mene perille - liian suuri tiedosto?
« Vastaus #1 : 17.06.2026 - klo:20:37 »
"Your message is too large to send. <plaa, plaa plaa -ohjeita>
The maximum message size that's allowed is 36 MB. This message is 44 MB."

Kuitenkin tiedosto Ducar-all.zip on 32,0 MB

Taitaa olla niin, että sähköposti yhä koodaa binaaritiedostot johonkin ei-binaariseen lähetysmuotoon (MIME?), jolloin koko kasvaa. Kannattaa lähettää osissa. Zipinkin voi tarvittaessa jakaa splitillä.
pöytäkone 1, kannettavat 1–2, NUC: Debian GNU/Linux 13;  pöytäkone 2: FreeBSD 15.0-RELEASE; kannettava 3: NixOS 25.11; RPi 1: FreeBSD 14.3-RELEASE; RPi 2: Raspberry Pi OS 13

Poissa RaijaR

  • Jäsen
  • Viestejä: 1730
  • Sukupuoli: Nainen
Vs: Liitteet ei mene perille - liian suuri tiedosto?
« Vastaus #2 : 17.06.2026 - klo:23:03 »
Kiitos!
Taidan jättää tämän ruohonleikkuri ongelman odottamaan... Josko korjaantuisi itsestään  :)
Väinö minibulli

Poissa rekufaari

  • Jäsen
  • Viestejä: 254
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Liitteet ei mene perille - liian suuri tiedosto?
« Vastaus #3 : 18.06.2026 - klo:22:15 »
Taidan jättää tämän ruohonleikkuri ongelman odottamaan... Josko korjaantuisi itsestään  :)
Et sitten viitsinyt edes kertoa, miten se ruohonleikkuri temppuilee ?

Poissa harmie

  • Valvoja
  • *
  • Viestejä: 2859
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Liitteet ei mene perille - liian suuri tiedosto?
« Vastaus #4 : 22.06.2026 - klo:16:46 »
Jos sulla on siellä liittenä kuvia niin pienentämällä niitä tippuu varmasti koko. Toinen mikö on käytännöllistä jos isoja liitetiedostoa niin laitat google drive ja jaat latauslinkin.

Poissa askoin

  • Käännösryhmä
  • *
  • Viestejä: 306
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Liitteet ei mene perille - liian suuri tiedosto?
« Vastaus #5 : 22.06.2026 - klo:17:52 »
Olisko vastaanottopuolella vikaa/rajoitetta? Niin kävi vastaavassa pesukonetapauksessani.
tässä ei ole mitään anekdoottia

Poissa RaijaR

  • Jäsen
  • Viestejä: 1730
  • Sukupuoli: Nainen
Vs: Liitteet ei mene perille - liian suuri tiedosto?
« Vastaus #6 : eilen kello 19:39 »
Lähetin saman tiedoston itselle (toiseen postiosoitteeseen) ja velipojalle. Perille menivät molemmat, joten jätin homman siihen tyyliin "pitäkää tunkkinne!"  :D
Väinö minibulli

Poissa RaijaR

  • Jäsen
  • Viestejä: 1730
  • Sukupuoli: Nainen
Vs: Liitteet ei mene perille - liian suuri tiedosto?
« Vastaus #7 : eilen kello 19:48 »
Taidan jättää tämän ruohonleikkuri ongelman odottamaan... Josko korjaantuisi itsestään  :)
Et sitten viitsinyt edes kertoa, miten se ruohonleikkuri temppuilee ?

Ruohonleikkuri on Ducar ajettava sähköleikkuri.
Ongelma on tämä:
- akku on ladattu täyteen eli laturi näyttää 100%
- n.50 metriä leikattuani nurmikkoa leikkurin oma led näyttö näyttää, että akku on tyhjä.
- ajan takaisin talliin ja tarkastan asian ja laturi näyttää yli 90%

Kyse on siis siitä, miksi ruohonleikkurin näyttö "valehtelee".

https://cdn.virtasenkauppa.fi/assets/86841-6438014336558-kayttoohje-ducar-36-ajoleikkuri-48v-75ah-fi.pdf
sivu 19, ellipisin muotoinen kuva.
Väinö minibulli

Poissa rekufaari

  • Jäsen
  • Viestejä: 254
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Liitteet ei mene perille - liian suuri tiedosto?
« Vastaus #8 : eilen kello 22:37 »
Ruohonleikkuri on Ducar ajettava sähköleikkuri.
Ongelma on tämä:
- akku on ladattu täyteen eli laturi näyttää 100%
- n.50 metriä leikattuani nurmikkoa leikkurin oma led näyttö näyttää, että akku on tyhjä.
Nopeasti funtsien, vika on ehkä siinä että akku kuumenee liika ja siksi ilmoittaa olevansa tyhjä.
En tiennytkään että tuollaisia päältä ajettavia ruohonleikkureita on olemassa.
Itse ajelen bensa käyttöisellä Stiga leikkurilla, ja olen huomannut että se haukkaa kyllä bensaa aika tavalla, verrattuna vaikka normaaliin työnnettävään ruoholeikkuriin nähden.

Poissa RaijaR

  • Jäsen
  • Viestejä: 1730
  • Sukupuoli: Nainen
Vs: Liitteet ei mene perille - liian suuri tiedosto?
« Vastaus #9 : eilen kello 23:53 »
Jotain tuon suuntaista olen itsekin ajatellut ongelman olevan.
Sehän tässä on hankalinta, kun ei tiedä, kuinka pitkästi vielä voi ajella, mutta eiköhän se kokemuksen myötä selviä  ;)
Väinö minibulli