Kirjoittaja Aihe: Liitteet ei mene perille - liian suuri tiedosto?  (Luettu 355 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa RaijaR

  • Jäsen
  • Viestejä: 1726
  • Sukupuoli: Nainen
Liitteet ei mene perille - liian suuri tiedosto?
« : 17.06.2026 - klo:20:23 »
Ruohonleikkurini temppuilee ja olen ottanut yhteyttä ko. merkin asiakaspalveluun.
Sieltä toivotaan, että lähettäisin liitteitä. Olen niitä keräillyt ja zipannut tiedostoksi, mutta aina tulee herja:

"Your message is too large to send. <plaa, plaa plaa -ohjeita>
The maximum message size that's allowed is 36 MB. This message is 44 MB."

Kuitenkin tiedosto Ducar-all.zip on 32,0 MB

Mikähän tässä mättää?
"Postmasterilta" tuli kyllä herjat, mutta en halua niitä tänne liitteeksi laittaa  ;)



Väinö minibulli

Poissa SuperOscar

  • Käännösryhmä
  • *
  • Viestejä: 1045
  • Sukupuoli: Mies
  • Tänään täällä, huomenna poissa
    • Legisign.org
Vs: Liitteet ei mene perille - liian suuri tiedosto?
« Vastaus #1 : 17.06.2026 - klo:20:37 »
"Your message is too large to send. <plaa, plaa plaa -ohjeita>
The maximum message size that's allowed is 36 MB. This message is 44 MB."

Kuitenkin tiedosto Ducar-all.zip on 32,0 MB

Taitaa olla niin, että sähköposti yhä koodaa binaaritiedostot johonkin ei-binaariseen lähetysmuotoon (MIME?), jolloin koko kasvaa. Kannattaa lähettää osissa. Zipinkin voi tarvittaessa jakaa splitillä.
pöytäkone 1, kannettavat 1–2, NUC: Debian GNU/Linux 13;  pöytäkone 2: FreeBSD 15.0-RELEASE; kannettava 3: NixOS 25.11; RPi 1: FreeBSD 14.3-RELEASE; RPi 2: Raspberry Pi OS 13

Poissa RaijaR

  • Jäsen
  • Viestejä: 1726
  • Sukupuoli: Nainen
Vs: Liitteet ei mene perille - liian suuri tiedosto?
« Vastaus #2 : 17.06.2026 - klo:23:03 »
Kiitos!
Taidan jättää tämän ruohonleikkuri ongelman odottamaan... Josko korjaantuisi itsestään  :)
Väinö minibulli

Poissa rekufaari

  • Jäsen
  • Viestejä: 253
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Liitteet ei mene perille - liian suuri tiedosto?
« Vastaus #3 : 18.06.2026 - klo:22:15 »
Taidan jättää tämän ruohonleikkuri ongelman odottamaan... Josko korjaantuisi itsestään  :)
Et sitten viitsinyt edes kertoa, miten se ruohonleikkuri temppuilee ?

Poissa harmie

  • Valvoja
  • *
  • Viestejä: 2859
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Liitteet ei mene perille - liian suuri tiedosto?
« Vastaus #4 : tänään kello 16:46 »
Jos sulla on siellä liittenä kuvia niin pienentämällä niitä tippuu varmasti koko. Toinen mikö on käytännöllistä jos isoja liitetiedostoa niin laitat google drive ja jaat latauslinkin.

Poissa askoin

  • Käännösryhmä
  • *
  • Viestejä: 306
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Liitteet ei mene perille - liian suuri tiedosto?
« Vastaus #5 : tänään kello 17:52 »
Olisko vastaanottopuolella vikaa/rajoitetta? Niin kävi vastaavassa pesukonetapauksessani.
tässä ei ole mitään anekdoottia