Huoltolaatikon sirun nollaaminen on varmuudella haastavaa.
Luulen, ettei sitä voi tehdä helposti millään muullakaan merkillä.
Minulla oli vuosituhannen alussa yksi värilasertulostin, missä ko. laatikon pystyi tyhjentämään itse.
Siinä ei ollut sirua.
Se, miksi kyseistä nollausta ei tulostinvalmistaja suosittele nollaamaan on (rahastuksen lisäksi) se että huoltolaatikon tyhjentäminen on jonkin verran sottaista puuhaa, mikäli ei ole sen kanssa huolellinen.
Itselläni huoltolaatikko (Epson EkoTankissani) kestää suurin piirtein saman ajan kuin väripanos, ja hinta on väripanoksenn hinnan luokkaa.
Kun värikasettit tyhjenee, niin pitää myös vaihtaa huoltolaatikko(/hukkaväriainesäiliö). Ekotankeissa kuitenkin tulostuskustannukset ovat halvimmat, vaikka värikapanosten yhteydessä vaihtaisikin huoltolaatikon.
Toki onhan se (>10€) kova hinta muovirasialle, jos niin ajattelee. Kuitenkin tulostuksen kokonaiskustannuksissa se on 20%:n luokkaa.
Itselläni se tarkoittaa, että tulostuskustannukset liikkuvat noin 10 €/kk, vaikka omasta mielestäni tulostelen varsin surrutta. Edes värilaserilla en ole päässyt halvemmalla, ja värilaserilla ei voi oikein tulostella valokuvia säälliseen laatuun.