Kirjoittaja Aihe: Epson ET-2720, virheilmoitus E-11 (The ink pad needs service)  (Luettu 117 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa RaijaR

• Jäsen
  • Sukupuoli: Nainen
Tupsahti em. virheilmoitus, eikä tulostin suostu tulostamaan enää mitään. Itseasiassa ei tee mitään.
Ensin luulin, että kyse on todella em. virheestä, joten puhdistin tyynyn (pesin musteen pois tyynystä ja kuivasin patterin pällä), mutta ei se mitään auttanut, enkä oikein uskonutkaan, koska en löytänyt mitään nappulaa, josta olisin virheen kuitannut.

https://www.youtube.com/watch?v=t6HpNS2PZhQ

Nyt siis kysyn, että osaisiko kukaan neuvoa, kuinka E-11 virhekoodin saa kuitattua. Windowsissa on joku ohjelma, jolla tuon voi tehdä, mutta kun sitä windowssia ei ole  ;)

Väinö minibulli on kuin linux. Ei hätkähdäs mistään!

Poissa SuperOscar

• Käännösryhmä
  • *
  • Sukupuoli: Mies
  • Tänään täällä, huomenna poissa
    • Legisign.org
Vs: Epson ET-2720, virheilmoitus E-11 (The ink pad needs service)
« Vastaus #1 : 07.02.2026 - klo:17:25 »
Huonoltahan tuo näyttää: Quorasta löytyneen ohjeen mukaan vain huolto voi resetoida, ja se tietysti maksaa – etenkin merkkihuolto, joka taas todennäköisemmin siinä myös onnistuisi.
pöytäkone 1, kannettavat 1–3, NUC: Debian GNU/Linux 13; pöytäkone 2: NixOS 25.05; RPi 1: FreeBSD 14.3-RELEASE; RPi 2: Raspberry Pi OS 13

Poissa RaijaR

• Jäsen
Vs: Epson ET-2720, virheilmoitus E-11 (The ink pad needs service)
« Vastaus #2 : 07.02.2026 - klo:18:54 »
Ok.
Minä en vielä luovuta. Mieluummin vien ko. laitteen kierrätyskeskukseen, kun maksan ko. firmalle.
Asensin muuten äsken virtuaalikoneeseen Window 11, joten katsotaan josko saan sillä nollattua ko. laskurin.

Poissa peran

• Käännösryhmä
  • *
Itsellä on Epson Eco Tank, mutta hieman eri mallinen, jossa ko. huoltolaatikon (maintenancebox) voi vaihtaa, ja samalla resetoituu ko. virheilmoitus.

Omassa tuo laatikko on tosin pienempi, ja siinä laatikossa on myös siru, joka vaihtuu laatikon myötä.

Poissa RaijaR

• Jäsen
Jep. Näin olen asian ymmärtänyt eli pitäisi ostaa uusi huoltolaatikko. Minä olen vain niin änkyrä, että minusta tuo on selvää <...piip...>.
Mutta ei voi mitään, kun en osaa pätsätä tuota laskuria nollille :(

Poissa Buntu

• Jäsen
Tuo huoltolaatikko maksaa AliExpressissä noin 9 euroa postituskuluineen. Gigantissa 30–40 euroa, jos oikein muistan.

Poissa peran

• Käännösryhmä
  • *
Huoltolaatikon sirun nollaaminen on varmuudella haastavaa.

Luulen, ettei sitä voi tehdä helposti millään muullakaan merkillä.

Minulla oli vuosituhannen alussa yksi värilasertulostin, missä ko. laatikon pystyi tyhjentämään itse.

Siinä ei ollut sirua.

Se, miksi kyseistä nollausta ei tulostinvalmistaja suosittele nollaamaan on (rahastuksen lisäksi) se että huoltolaatikon tyhjentäminen on jonkin verran sottaista puuhaa, mikäli ei ole sen kanssa huolellinen.

Itselläni huoltolaatikko (Epson EkoTankissani) kestää suurin piirtein saman ajan kuin väripanos, ja hinta on väripanoksenn hinnan luokkaa.

Kun värikasettit tyhjenee, niin pitää myös vaihtaa huoltolaatikko(/hukkaväriainesäiliö). Ekotankeissa kuitenkin tulostuskustannukset ovat halvimmat, vaikka värikapanosten yhteydessä vaihtaisikin huoltolaatikon.

Toki onhan se (>10€) kova hinta muovirasialle, jos niin ajattelee. Kuitenkin tulostuksen kokonaiskustannuksissa se on 20%:n luokkaa.

Itselläni se tarkoittaa, että tulostuskustannukset liikkuvat noin 10 €/kk, vaikka omasta mielestäni tulostelen varsin surrutta. Edes värilaserilla en ole päässyt halvemmalla, ja värilaserilla ei voi oikein tulostella valokuvia säälliseen laatuun.

Poissa RaijaR

• Jäsen
En nyt enää ymmärrä tätä.
Ruuvasin ruuvit irti ja vedin huoltolaatikon ulos.
Siinä ei ole mitään paikkaa sirulle. Olen kyllä sen ymmärtänyt, ettei tässä mukana tulleessa laatikossa sitä olekaan.
Vaan mistäs tiedän millaisen laatikon tilaan, kun ei tuossa nykyisessä laatikossa
ole mitään koodia?
Enkä halua samalaista, jossa ei sirua ole  ;D

https://www.aliexpress.com/w/wholesale-maintenace-box-for-epson-et%2525252d2720.html?spm=a2g0o.productlist.search.0

Onkohan niin, että tämä on niin vanhan mallinen tulostin, että pitäisi viedä johonkin "huoltoon"? Lähin huolto lienee 80 km päässä eli huoltoreissulle tulisi matkaa n. 160 km.

Löysin esim. tuollaisen ohjeen, mutta kun en saa tuota &#/&(=?((&/)%:n windowsia toimimaan. Toimisikohan tuo windows 10:ssä, josko se olisi vähemmän "eläväinen".

https://www.youtube.com/watch?v=sDsdLoaMX-w&t=4s

« Viimeksi muokattu: eilen kello 19:32 kirjoittanut RaijaR »

Poissa peran

• Käännösryhmä
  • *
En nyt enää ymmärrä tätä.
Ruuvasin ruuvit irti ja vedin huoltolaatikon ulos.
Siinä ei ole mitään paikkaa sirulle. Olen kyllä sen ymmärtänyt, ettei tässä mukana tulleessa laatikossa sitä olekaan.
Vaan mistäs tiedän millaisen laatikon tilaan, kun ei tuossa nykyisessä laatikossa
ole mitään koodia?
Enkä halua samalaista, jossa ei sirua ole  ;D

https://www.aliexpress.com/w/wholesale-maintenace-box-for-epson-et%2525252d2720.html?spm=a2g0o.productlist.search.0

Onkohan niin, että tämä on niin vanhan mallinen tulostin, että pitäisi viedä johonkin "huoltoon"? Lähin huolto lienee 80 km päässä eli huoltoreissulle tulisi matkaa n. 160 km.

Googlailin vähän ...

Tuolla luvattaisiin korjaavan ko. virhekoodin ...
https://fyndiq.fi/tuote/jateastian-mustetyynyn-superimukykyinen-sienijate-musteen-imeytystyyny-malleille-et-2710-2711-2712-2714-2715-2720-2721-2726-3110-629b01b5bc8f432f/

... tosin en huomaa kuvissa sirua ollenkaan, mutta siellä luvataan yhteensopivuus tulostimellesi. (Näin ainakin olin lukevani.)

Edit - Olitkin tällä kertaa oikeassa:
Tosiaan ton Epsonin kohdalla pitää asentaa wintööttiin maksullinen ohjelma, jolla resetoida hukkaväriainelaskuri.

Ainakin tämän mukaan:
https://www.youtube.com/watch?v=e30UdhI-bPI

Jos olet jo pessyt ja kuivannut sienen ko. ohjeiden mukaan, niin sen jälkeen pitäisi pystyä resetoimaan ko. wintööttiohjelmalla hukkaväriainelaskuri. Ilmeisesti Epson haluaisi, että sieni vaihdetaan huoltoliikkeellä, mutta sitä tuskin kannattaa tehdä, kun tulostin ei ole kovin arvokas.
« Viimeksi muokattu: eilen kello 20:01 kirjoittanut peran »

Poissa RaijaR

• Jäsen
Jep.
Windows10 on asennettu, tulostimen ajuri asennettu jne...
Olen tehnyt tuon ohjeen alla olevan ohjeen mukaan
https://www.youtube.com/watch?v=sDsdLoaMX-w&t=4s
ja päässyt kohtaan 5:00 min. Siinä kohdalla pitäisi antaa input reset waste ink key ja ihmettelin, että mistä sellaisen saan, mutta sehän varmaan on tuo homma, joka pitää ostaa (jos ei sitten mistään löydy "vähän käytettyä"  ;D )

Kiitos paljon neuvoista!