Kirjoittaja Aihe: Älypuhelimet  (Luettu 94425 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Owdy

  • Huoltomies
  • Jäsen
  • Viestejä: 3260
Vs: Älypuhelimet
« Vastaus #40 : 30.10.2011 - klo:09:18 »
Oma Desire Zetani tuli eilen matkansa päähän, tippui vessanpönttöön... Ja koska Androidista en luovu, uusi puhelimeni tulee olemaan Sensaatio http://www.puhelinvertailu.com/uutiset.cfm/2011/07/07/testissa_htc_sensation_tuplaydinkilpailun_toinen_osanottaja

Hinnatkin ovat tippuneet järkevälle tasolle: http://www.luurinettikauppa.com/sensation-p-3582.html

Poissa jmp

  • openSUSE Member
  • *
  • Viestejä: 4553
  • Sukupuoli: Mies
    • openSUSEa suomeksi
Vs: Älypuhelimet
« Vastaus #41 : 30.10.2011 - klo:11:05 »
Mulla on taas androidi tuossa pöydällä, sitä muutaman tunnin kokeilleena olen tullut sellaiseen tulokseen että sen tosiaan voisi heittää vessanpönttöön.
Ehkä oma käyttökokemukseni on vääristynyt n900 käytön jälkeen, mutta tuo antero ei kyllä itselleni sovi sitten millään.

Ja muistakaa pitää hauskaa ;)

openSUSE Tumbleweed (x86_64)

Poissa Owdy

  • Huoltomies
  • Jäsen
  • Viestejä: 3260
Vs: Älypuhelimet
« Vastaus #42 : 30.10.2011 - klo:11:47 »
Mikä android sulla oli? Muutama tunti ei nyt paljon käyttömahdollisuuksia avaa :D
Nokian älypuhelimia en o käyttäny, mutta esim omenaan verrattuna tämä on ihan eri planeetalta. Muokattavuus on täysin rajatonta, tiedot tallessa googlen ja HTC:n pilvessä. Nytkin puhelin meni hajalle, kun saan uuden, kirjaudun HTC:n tiliin ja puhelin asentaa automaattisesti kaikki softat mitä vanhassa puhelimessa oli, osoitteet yms kaikki tulee Googlen pilvestä automaattisesti. jne jne.

Noh, kukin tarpeidensa mukaan :)

Poissa jmp

  • openSUSE Member
  • *
  • Viestejä: 4553
  • Sukupuoli: Mies
    • openSUSEa suomeksi
Vs: Älypuhelimet
« Vastaus #43 : 30.10.2011 - klo:12:32 »
Mikä android sulla oli? Muutama tunti ei nyt paljon käyttömahdollisuuksia avaa :D

2.3.4 (eilen päivitin 2.3.5).
Muutamassa tunnissa palasi sen aiempi käyttö hyvin mieleen, tuo oli mulla aiemmin keväällä noin 1.5 kuukautta käytössä.
Sen aikana huomasi sen hyvät puolet ja huonot puolet.

Lainaus
Nokian älypuhelimia en o käyttäny, mutta esim omenaan verrattuna tämä on ihan eri planeetalta. Muokattavuus on täysin rajatonta, tiedot tallessa googlen ja HTC:n pilvessä. Nytkin puhelin meni hajalle, kun saan uuden, kirjaudun HTC:n tiliin ja puhelin asentaa automaattisesti kaikki softat mitä vanhassa puhelimessa oli, osoitteet yms kaikki tulee Googlen pilvestä automaattisesti. jne jne.

Noh, kukin tarpeidensa mukaan :)

Googlen palveluissa on puolensa eikä kaikkien googlen palveluiden käyttöön tarvitse androidia.
N9 haki Gmailista yhteystiedot, missä ne on mulla kuitenkin tallessa ja samalle ne kopsattiin myön Nokian palveluun.   
Toki on androidissa softia joita haluaisin myös N9(00) puhelimiin, G+ ja Google music appsit tulee heti mieleen.

Mut jos saat jostain käsiisi N9(00) suosittelen kokeilemaan, niillä ei ole mitään tekemistä Nokian "älypuhelinten" kanssa, ja maemo/"meego" on androidiin verrattuna oikea Linux.
Ja muistakaa pitää hauskaa ;)

openSUSE Tumbleweed (x86_64)

Poissa Owdy

  • Huoltomies
  • Jäsen
  • Viestejä: 3260
Vs: Älypuhelimet
« Vastaus #44 : 30.10.2011 - klo:13:06 »
Mikä android sulla oli? Muutama tunti ei nyt paljon käyttömahdollisuuksia avaa :D

2.3.4 (eilen päivitin 2.3.5).
Tarkoitin mikä puhelin?

Mut jos saat jostain käsiisi N9(00) suosittelen kokeilemaan, niillä ei ole mitään tekemistä Nokian "älypuhelinten" kanssa, ja maemo/"meego" on androidiin verrattuna oikea Linux.
Tolla hinnalla sais  HTC:n lippulaivan, joka taatusti pärjää Noksulle. Tolla voi esim kuvata ja katsoa 3D-materiaalia ilman erikoislaseja jne :D
http://www.luurinettikauppa.com/-p-3721.html

Nyt ei vaan ollu tollasta määrää rahaa pistää puhelimeen :(
« Viimeksi muokattu: 30.10.2011 - klo:13:17 kirjoittanut Owdy »

Poissa jmp

  • openSUSE Member
  • *
  • Viestejä: 4553
  • Sukupuoli: Mies
    • openSUSEa suomeksi
Vs: Älypuhelimet
« Vastaus #45 : 30.10.2011 - klo:13:46 »
.
Tarkoitin mikä puhelin?

Joku samsung galaxy, numeroa en just ny muista, mut siinä on näppis

Lainaus

Tolla hinnalla sais  HTC:n lippulaivan, joka taatusti pärjää Noksulle. Tolla voi esim kuvata ja katsoa 3D-materiaalia ilman erikoislaseja jne :D
http://www.luurinettikauppa.com/-p-3721.html

Nyt ei vaan ollu tollasta määrää rahaa pistää puhelimeen :(

Pärjää varmasti raudan puolesta, mut käyttiksenä edelleen se android ;)

Mulle android ei vain sopinut, apple on liian suljettu, symbiaanit voi heti unohtaa ja winphoneen en koske.
Ja koska Linuxia osaan käyttää niin ainoa vaihtoehto tällä hetkellä on N9(00), sitten kun Tizen puhelimia alkaa tulla tarkistan miten ne toimii.
Ja muistakaa pitää hauskaa ;)

openSUSE Tumbleweed (x86_64)

Poissa Owdy

  • Huoltomies
  • Jäsen
  • Viestejä: 3260
Vs: Älypuhelimet
« Vastaus #46 : 30.10.2011 - klo:13:48 »
Kokeile joskus HTC:n puhelimia. Sense UI pyörii androidin päällä ja se rokkaa.

Poissa jmp

  • openSUSE Member
  • *
  • Viestejä: 4553
  • Sukupuoli: Mies
    • openSUSEa suomeksi
Vs: Älypuhelimet
« Vastaus #47 : 30.10.2011 - klo:13:56 »
Tuota senseä joko vihataan tai rakastetaan, ainakin näin olen antanut itselleni kertoa. 
Mutta edelleen sama android siellä alla pyörii, ehkä paremman näköisessä UIssa mutta kuitenkin.
http://www.tietoviikko.fi/kaikki_uutiset/missa+luuraavat+androidpaivitykset/a713258

Ja muistakaa pitää hauskaa ;)

openSUSE Tumbleweed (x86_64)

Poissa Owdy

  • Huoltomies
  • Jäsen
  • Viestejä: 3260
Vs: Älypuhelimet
« Vastaus #48 : 30.10.2011 - klo:14:07 »
Noh, kukin makunsa mukaan :D Itse en aio enää Noksua ostaa, meni maku koko lafkaan Elopin ja mikkisoft yhteistyön myötä. N9 on kaunis, mutta jatkuvuuden kannalta se epäilyttää. Hetken se tuntui houkuttelevalta, mutta sitten "järki" voitti. Meegoa en ole koskaan kokeillut.

guest1089

  • Vieras
Vs: Älypuhelimet
« Vastaus #49 : 30.10.2011 - klo:17:01 »
Tämä n900 on kans siitä hyvä kun tähän saa nuo kaikki kolme käyttistä :) Mulla on pari N900:sta jossa toisessa on maemo ja meego ja toisessa android :)

M-Mhietalahti33

  • Vieras
Vs: Älypuhelimet
« Vastaus #50 : 19.12.2011 - klo:14:02 »
Mulle seuraavaksi ihan perus näppäinpuhelin. Ei noi kosketusnäytöt vaan yksinkertasesti kunnolla toimi, ja hermot vaa menee.

Poissa hate67

  • Jäsen
  • Viestejä: 40
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Älypuhelimet
« Vastaus #51 : 19.12.2011 - klo:15:03 »
Pakko kai vähän kanssa kommentoida N9:ä. Nyt käytellyt sitä siitä asti kun sen kaupasta sai käydä ostamassa,ja toimii.
Pari ohjelmaa olen asentanut Nokia kaupankin ulkopuoleltakin. Ja mikä parasta ,sitä voi käytää puhelimenakin , mitä ei aina
voinut sanoa vanhasta E71:stä ,joka pätki puheluita jatkuvasti. Ja löytyyhän tästä N9:stä terminaalikin.

guest1437

  • Vieras
Vs: Älypuhelimet
« Vastaus #52 : 20.12.2011 - klo:08:14 »
N9 kiinnostaisi mutta on se kuten muutkin "äly"puhelimet kallis.
Mutta ei kai puhelimen käyttö linux taitoja vaadi ;)

Poissa jmp

  • openSUSE Member
  • *
  • Viestejä: 4553
  • Sukupuoli: Mies
    • openSUSEa suomeksi
Vs: Älypuhelimet
« Vastaus #53 : 20.12.2011 - klo:22:11 »
N9 kiinnostaisi mutta on se kuten muutkin "äly"puhelimet kallis.
Mutta ei kai puhelimen käyttö linux taitoja vaadi ;)

Puhelimen käyttö ei Linux-taitija tarvitse, mutta käytöstä tulee todella paljon hauskempaa ;)
Ja muistakaa pitää hauskaa ;)

openSUSE Tumbleweed (x86_64)

Poissa rekufaari

  • Jäsen
  • Viestejä: 247
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Älypuhelimet
« Vastaus #54 : 03.01.2012 - klo:22:37 »
Puhelimen käyttö ei Linux-taitija tarvitse, mutta käytöstä tulee todella paljon hauskempaa ;)

Vuorokauden N9 käyttäneenä totean, että sopii se vähän vanhemmalekin väelle ;-)

guest158

  • Vieras
Vs: Älypuhelimet
« Vastaus #55 : 04.01.2012 - klo:08:55 »
Jeps - samaa mieltä! ...vaikka oonkin käyttänyt jo pikkusen pidenpään. Todella hieno! N9 siis

Poissa rekufaari

  • Jäsen
  • Viestejä: 247
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Älypuhelimet
« Vastaus #56 : 04.01.2012 - klo:23:06 »
Jeps - samaa mieltä! ...vaikka oonkin käyttänyt jo pikkusen pidenpään. Todella hieno! N9 siis

Mulle jo sattui ensimäinen vahinko, kun tuolta DCIM kansiosta tuhosin vahinkossa ne kaksi alkuperäistä kuvaa  :(

Pyydäkin nyt näin julkisesti että joku teistä N9 omistajista lähettäisitte ne alkuperäiset
2 kuvaa DCIM kansiosta mulle privaattipostissa "reikos@faarit.org"
Tietenkin saisin nuo kuvat takaisin jos päivittäisin N9 softan, mutta kun puhelimessa on
jo uusin..niin siksi esitin tämän pyynnön.


Poissa Owdy

  • Huoltomies
  • Jäsen
  • Viestejä: 3260
Vs: Älypuhelimet
« Vastaus #57 : 05.01.2012 - klo:15:01 »

Poissa jmp

  • openSUSE Member
  • *
  • Viestejä: 4553
  • Sukupuoli: Mies
    • openSUSEa suomeksi
Vs: Älypuhelimet
« Vastaus #58 : 08.01.2012 - klo:11:46 »
Mulle jo sattui ensimäinen vahinko, kun tuolta DCIM kansiosta tuhosin vahinkossa ne kaksi alkuperäistä kuvaa  :(

Pyydäkin nyt näin julkisesti että joku teistä N9 omistajista lähettäisitte ne alkuperäiset
2 kuvaa DCIM kansiosta mulle privaattipostissa "reikos@faarit.org"
Tietenkin saisin nuo kuvat takaisin jos päivittäisin N9 softan, mutta kun puhelimessa on
jo uusin..niin siksi esitin tämän pyynnön.

http://opensuse.fi/stuff/jmp/N9-pics.zip
Ja muistakaa pitää hauskaa ;)

openSUSE Tumbleweed (x86_64)

Poissa rekufaari

  • Jäsen
  • Viestejä: 247
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Älypuhelimet
« Vastaus #59 : 08.01.2012 - klo:18:59 »
Kiitoksia tiedostoista..

Onko kukaan asentanut N9 Tweak sovellusta luuriin, sillä saa käännettyä valikot vaakatasoon.
En ole itse sitä vielä tehnyt, mutta mielessä on tuokin käynyt.