Kirjoittaja Aihe: Älypuhelimet  (Luettu 95512 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jmp

  • openSUSE Member
  • *
  • Viestejä: 4553
  • Sukupuoli: Mies
    • openSUSEa suomeksi
Vs: Älypuhelimet
« Vastaus #60 : 08.01.2012 - klo:19:43 »
Home Screen settings asennettuna ja sillä homman ainakin hoitaa

Ja muistakaa pitää hauskaa ;)

openSUSE Tumbleweed (x86_64)

guest158

  • Vieras
Vs: Älypuhelimet
« Vastaus #61 : 08.01.2012 - klo:22:21 »
sinulla tuo kalenterikuvake näyttää 8. päivää eli viestin kirjoittamispäivää, jolloin oot kuvan kännykästäsi viestiin leikannut kaiketi.
Mulla kalenterin kuva näyttää aina vain yhtä ja samaa 21. päivää
Mistä ero? Minä en tosin oo synkannut kalenteriani minnekään ja asetuksissa 'seisoo': yksityinen. Toinen vaihtoehto näkyis olevan N900, mutt se tuskin tois muutosta pvm:ään. Eli vaihtuuko sulla tuo kuvakkeessa oleva luku vai sattuuko se vaan oleen just tää päivä, 8?

Poissa jmp

  • openSUSE Member
  • *
  • Viestejä: 4553
  • Sukupuoli: Mies
    • openSUSEa suomeksi
Vs: Älypuhelimet
« Vastaus #62 : 08.01.2012 - klo:22:36 »
sinulla tuo kalenterikuvake näyttää 8. päivää eli viestin kirjoittamispäivää, jolloin oot kuvan kännykästäsi viestiin leikannut kaiketi.
Mulla kalenterin kuva näyttää aina vain yhtä ja samaa 21. päivää
Mistä ero? Minä en tosin oo synkannut kalenteriani minnekään ja asetuksissa 'seisoo': yksityinen. Toinen vaihtoehto näkyis olevan N900, mutt se tuskin tois muutosta pvm:ään. Eli vaihtuuko sulla tuo kuvakkeessa oleva luku vai sattuuko se vaan oleen just tää päivä, 8?

Dynamic calendar icon muuttaa kuvakkeen  vastaamaan kuluvaa päivää

http://store.ovi.com/content/231931
« Viimeksi muokattu: 08.01.2012 - klo:23:07 kirjoittanut jmp »
Ja muistakaa pitää hauskaa ;)

openSUSE Tumbleweed (x86_64)

guest1437

  • Vieras
Vs: Älypuhelimet
« Vastaus #63 : 10.01.2012 - klo:11:31 »
Jaaha, N9:n 16Gb:n mallin hinta mennyt alle maagisen 500€.
400€ on oma kipuraja, sitten onkin jo tullut jotain uutta mitä odottaa  ::)

Poissa Owdy

  • Huoltomies
  • Jäsen
  • Viestejä: 3260
Vs: Älypuhelimet
« Vastaus #64 : 14.01.2012 - klo:20:14 »
Aika karuja kommentteja tuo N9 saa entisiltä Android käyttäjiltä http://www.mobiiliblogi.com/2012/01/13/vuoto-paljastaa-nokia-n9n-tulevan-meego-paivityksen-uudistuksia/


Lainaus
kyllähän puhelin on ollut hiukan pettymys. Viimeaikaiset entiset puhelimet ovat olleet HTC Desire ja Iphone, joihon tätä nyt sitten vertaan.

-Puhelin on liian hidas.

- Nokian kartat -ohjelma on ihan liian hidas ja puutteellinen toiminnoiltaa verrattuna google mapsiin. Epälooginen käyttää ja toimintojen kuvakkeet epäloogisia tai vaikeaselkoisia.

- uudet sovellukset voi käydä katsomassa kerran kuukaudessa Kauppa-sovelluksesta, koska niitä tulee niin vähän ja ovat yleensä heikkolaatuisia.

-toiminnoltaan niukka ja vähän tietoja antava yhteystietoluettelo ja esim viimeisten puhelujen lista.

-Swaippailua ei ole viety loppuun asti. miksi puhelimeen vastattaessa pitää ensin pyyhkäistä näyttöä ja sitten vielä painaa nappia vastatakseen puheluun.

- sovellukset jumii ja tökkii. Puhelinta ei ole nopea käyttää. Esim 2v vanha desire pieksee tämän nopeudessaan ja käytettävyydessään mennen tullen.

-Nettiselain on antiikkinen ominaisuuksiltaan ja toimii hitaasti.

-Facebook -ohjelma tökkii.

-puhelinta ei ole ilo käyttää, koska ohjelmat eivät toimi sulavasti.

-Sähköposti tarkistaa uudet viestit hitaammin kuin muut puhelimet

-lockscreeni ei ole kätevä. Miksi suojakoodia ei ole rajoitettu neljään tai viiteen numeroon, jotka näppäiltyään puhelin aukaisi automaattisesti. Nyt pitää koodi hyväksyä vielä OK:lla.

-käyttöjärjestelmähierarkia ei ole optimaalinen . Joskus pitäisi päästä suoraan siihen edelliseen ruutuun, eikä sitten moniajoikkunan kautta.

- kolme home-screeniä sisältäen moniajoikkunan, ohjelmalistauksen ja inforuudun (jota ei voi juuri kustomoida) on antiikkia.

-Näyttö tuntuu jostain syystä pienemmältä kuin specsit antaa olettaa.

-oli/ on vieläkin liian kallis.

+Hienon näköinen ja laadukkaan tuntuinen. Ei mene välttämättä rikki vaikka putoaakin maahan, kuten muiden valmistajien tuotteet.

+Paras nokian puhelin (jos ei lasketa Lumiaa). On vain 3-4 vuotta myöhässä.

-+Ihan ok peruspuhelin, jota ei kuitenkaan voi suositella kenellekkään.

Noh, kyllähän se N9 varmaan hyvältä tuntuu jos ei ole koskaan parempia päässyt hypistelemään ;D

Poissa jmp

  • openSUSE Member
  • *
  • Viestejä: 4553
  • Sukupuoli: Mies
    • openSUSEa suomeksi
Vs: Älypuhelimet
« Vastaus #65 : 14.01.2012 - klo:21:06 »
Mun kaveri piirissä kommentit ovat olleet päinvastaisia, mutta ilmeisesti kyse on kokeilijoiden omista mieltymyksistä/tottumuksista.
Toki, harva sitä omaa valintaansa viitsii mollata ;)
Yksi kavereistani ei edes suostunut kokeilemaan, totesi että ipony on parempi, eikä pitänyt kommentistani "hyvin se RDF on suhun uponnut".

N9:ssä on suht hyvä akun kesto, itselläni akku ei noin kauaa kestä, mut riittävästi kuitenkin.
Ja muistakaa pitää hauskaa ;)

openSUSE Tumbleweed (x86_64)

Poissa Owdy

  • Huoltomies
  • Jäsen
  • Viestejä: 3260
Vs: Älypuhelimet
« Vastaus #66 : 14.01.2012 - klo:21:21 »
Mä haluisin kokeilla sitä Lumiaakin, ihan mielenkiinnosta.

Poissa rekufaari

  • Jäsen
  • Viestejä: 247
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Älypuhelimet
« Vastaus #67 : 14.01.2012 - klo:22:16 »
Mä haluisin kokeilla sitä Lumiaakin, ihan mielenkiinnosta.

Sen tiedän että se nopeampi boottamaan kuin N9, mutta N9 ei tarvitse
lainkaan boottailla..siinä kun sattuu olemaan kunnon käyttöjärjestelmä sisällä  :)

Poissa Owdy

  • Huoltomies
  • Jäsen
  • Viestejä: 3260
Vs: Älypuhelimet
« Vastaus #68 : 14.01.2012 - klo:22:50 »
Buuttausnopeus on ihan toisssijaista.

guest1437

  • Vieras
Vs: Älypuhelimet
« Vastaus #69 : 23.01.2012 - klo:12:48 »
Puhelimen vaihto lähestyy, N9 16Gt ekan kerran alle 400€, samoin Lumia lähestyy maagista 400€:n rajaani.

guest857

  • Vieras
Vs: Älypuhelimet
« Vastaus #70 : 25.01.2012 - klo:13:37 »
Mä haluisin kokeilla sitä Lumiaakin, ihan mielenkiinnosta.

Kaverilla käytössä ja ihan "ok" laite kyllä sekin. Käyttöliittymä oli mun mielestä ihan hyvä, mut sitte kaiken maaliman keskeneräsyyksiä paljon niinku esim. mms ei toimi....  Mieluummin kyllä ite laittasin N9..... Toki molempien hinnat ylittää mun kipukynnyksen puhelimelle....  :P

Poissa Owdy

  • Huoltomies
  • Jäsen
  • Viestejä: 3260

Poissa Owdy

  • Huoltomies
  • Jäsen
  • Viestejä: 3260
Vs: Älypuhelimet
« Vastaus #72 : 07.02.2012 - klo:14:28 »
Mul ois mahdollisuus vaihtaa htc sensation N9 iin. Kannattaako? Flash puuttuu, toimiiko YouTube? Missä nåkis kaikki apsit?

Poissa jmp

  • openSUSE Member
  • *
  • Viestejä: 4553
  • Sukupuoli: Mies
    • openSUSEa suomeksi
Vs: Älypuhelimet
« Vastaus #73 : 07.02.2012 - klo:15:09 »
En ota kantaa siihen kannattaako. Mun mielipide on että tää on parempi kuin android, mutta olen varma että toisenlaisiakin mielipiteitä on.

youtube toimii (html5 versio)

http://store.ovi.com/  valitse laitteeksi N9 niin näet mitä sieltä löytyy, mutta kun noita appseja löytyy monesta muustakin paikasta.

Esim. FMC handset, TMO harmattan ja TMO N9 / N950 foorumeista löytyy paljon sellaista mitä ei tuolta nokian, kaupasta löydy.

Uutta päivitystä(PR1.2) odotetaan tämän kuun aikana. Kiinan kielinen tai saksan kielinen video josta näkee mitä uutta tuo PR1.2 tuo mukanaan.
Ja muistakaa pitää hauskaa ;)

openSUSE Tumbleweed (x86_64)

Poissa Owdy

  • Huoltomies
  • Jäsen
  • Viestejä: 3260
Vs: Älypuhelimet
« Vastaus #74 : 07.02.2012 - klo:15:26 »
ok, tää ois se pienimuistisin, aiheuttaako ongelmia?

Poissa jmp

  • openSUSE Member
  • *
  • Viestejä: 4553
  • Sukupuoli: Mies
    • openSUSEa suomeksi
Vs: Älypuhelimet
« Vastaus #75 : 07.02.2012 - klo:16:34 »
ei välttämättä, saahan kuvat ym. tärkeät tiedostot siirrettyä turvaan kaapelilla ja ssh:lla tai käyttämällä esim dropboxia.
tein omaani rsyncillä skriptin joka siirtää muuttuneet tiedostot koneelle, sen kun esim. kerran viikossa ajaa niin kama pysyy tallessa.
Ja muistakaa pitää hauskaa ;)

openSUSE Tumbleweed (x86_64)

Poissa Owdy

  • Huoltomies
  • Jäsen
  • Viestejä: 3260
Vs: Älypuhelimet
« Vastaus #76 : 07.02.2012 - klo:22:39 »
Jeps, vaihtoon meni http://www.matkapuhelinfoorumi.fi/f24/vaihto-htc-sensation-nokia-n9-black-sold-68927/ :)
Tukeeko tuo useampaa sähköpostitiliä? Selaimen copypaste kuulemma puuttuu, mutta korjautuu päivityksessä.


muoks: kertokaas nyt valmiiksi perusasiat mitkä pitää asentaa ja säätää kuntoon?

Poissa jmp

  • openSUSE Member
  • *
  • Viestejä: 4553
  • Sukupuoli: Mies
    • openSUSEa suomeksi
Vs: Älypuhelimet
« Vastaus #77 : 07.02.2012 - klo:23:05 »
Tukee useita mailitilejä.
Gmail menee parhaiten MfE:llä , silloin saat osoitekirjan ja kalenterin hoidettua samalla kertaa. Normi Google-tili löytyy myös
En muuten suosittele tuota nokia-tilin osoitekirjaa, se saattaa sotkea puhelimen osoitekirjan (näin ainakin mulle tapahtui)
Ja muistakaa pitää hauskaa ;)

openSUSE Tumbleweed (x86_64)

Poissa Owdy

  • Huoltomies
  • Jäsen
  • Viestejä: 3260
Vs: Älypuhelimet
« Vastaus #78 : 07.02.2012 - klo:23:07 »
Siis saanko mä Googlen pilvestä mun numerot suoraan tohon kuten androidiin?

muoks: en käytä gmailia kuin yhteystietojen osalta, muuten imap mailitili omalla servulla.

Poissa jmp

  • openSUSE Member
  • *
  • Viestejä: 4553
  • Sukupuoli: Mies
    • openSUSEa suomeksi
Vs: Älypuhelimet
« Vastaus #79 : 07.02.2012 - klo:23:18 »
Juu saat, poista vain sähköposti ja kalenteri käytöstä, ja määrität synkronoinnin asetukset.
Ja muistakaa pitää hauskaa ;)

openSUSE Tumbleweed (x86_64)