Kirjoittaja Aihe: Langattoman verkon asetukset?  (Luettu 4788 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

take

  • Vieras
Langattoman verkon asetukset?
« : 05.11.2006 - klo:01:15 »
Elikkäs mulla on wlan-korttina ralink rt2500. Sain lopulta sen toimimaan ndiswrapperilla. Ilmoittaa seuraavaa:
Verkko:Langaton
Liitettynä:<verkon nimi>
Mutta. Ei pääse kuitenkaan verkkoa käyttämään. Ei modeemille asti edes. Nyt tipahdin kärryiltä. Että verkko on liitettynä mutta sitä ei voi käyttää?

Kinternet herjaa seuraavaa:
Yhteys paikalliseen ja etäpalvelimeen estettiin. Ehkä smpppd ei ole ajossa tai et ole "dialout" ryhmän jäsen. tarkista myös palvelimen asetukset "sekalaiset asetukset" valikosta.

smpppd näkyy olevan ajossa. En löytänyt "sekalaiset asetukset" valikosta mitään kummallista. Mikä ihmeen "dialout" -ryhmä? Olen kokeillut jo jättää verkon suojauksen pois kokonaan. Ei vaikutusta.

juippis

  • Vieras
Vs: Langattoman verkon asetukset?
« Vastaus #1 : 05.11.2006 - klo:13:03 »
Langaton verkko on itselleni vielä musta läikkä kartalla, eli en ole kokeillut. Dialout-ryhmään pääsee kuitenkin menemällä
YaST -> Tietoturva ja käyttäjät -> Ryhmien hallinta -> "Aseta suodin" -> Järjestelmäryhmät -> dialout -> Muokkaa -> "Ryhmän jäsenet"

Voit myös kokeilla Internet-yhteyden muodostamista komentokehoitteesta, jos se kertoisi enemmän, miksei nettiin pääse. Komennoista en tiedä.

Pitäisikö langaton verkko muuten erikseen määrittää YaST:n verkkoasetuksista?

take

  • Vieras
Vs: Langattoman verkon asetukset?
« Vastaus #2 : 05.11.2006 - klo:16:23 »
Jep. Dialout ryhmässä oli mun käyttäjätunnus. Eli sekin hoidossa. Nyt loppuu mun mielikuvitus. ???  Jollain hyviä ideoita?

hyeena

  • Vieras
Vs: Langattoman verkon asetukset?
« Vastaus #3 : 06.11.2006 - klo:15:22 »
Dialouttia tarvii modeemien kanssa (gprs etc).
Wlanin kanssa sita ei tarvita.
Itsella tuo kinternet pisti turhan paljon hanttiin SLED betassa oman "kuulemma joku on joskus saanut taman toimimaan linuxissa"-langaton verkkokortin kanssa, ja vaihdoin "verkkotyokalun" (vai mika nimitys yastissa olikaan?) takas vanhaan ifup..

Tahan ongelmaan ei siita ollut apua mutta muiden kannattaa tarkistaa etta palomuurissa on sallittu dhcp client..
(jos siis langaton verkkokortti on luokiteltu ulkoverkkoon)

hyeena

  • Vieras
Vs: Langattoman verkon asetukset?
« Vastaus #4 : 14.11.2006 - klo:13:24 »
Ongelmaan oli ilmeisesti syyna etta default gateway jai uupumaan.
Syyta tahan ei pikaisella tutkimisella loytynyt.
Tata ongelmaa on kuitenkin esiintynyt itsellani opensuse 10 ->,
tosin lankaverkon puolella.

take

  • Vieras
Vs: Langattoman verkon asetukset?
« Vastaus #5 : 14.11.2006 - klo:16:57 »
Jep. Nyt toimaa mutta joutuu joka kerta käynnistämään Yastin ekaks. Ei tarvi muuta kun valita että muokkaa ja sit vaan napsuttelee seuraava -> seuraava jne. Sit toimii seuraavaan sammutukseen asti. ???