Kirjoittaja Aihe: Tiimit  (Luettu 18980 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Owdy

  • Huoltomies
  • Jäsen
  • Viestejä: 3260
Vs: Tiimit
« Vastaus #20 : 20.05.2007 - klo:20:01 »
Suosittelenkin ennemmin jotain distro-riippumatonta paikallistoimintaa, jolla saadaan lisättyä alueen avoimien ohjelmistojen käyttöä.
Vähän kuten Ubuntu-Flug :P
muoks: sorry, huono päivä tänään. Ärsyttää vaan kun niiden postituslista on muuttunut käytännössä Ubuntu-listaksi.

Lainaus
Tarkoitus siis ei olisi koittaa "käännyttää" muiden distrojen käyttäjiä openSUSE-käyttäjiksi, vaan kunnioittaa toisten mielipiteitä ja valintoja.
Totta, vaihtoehtoja voi tarjota, mutta tyrkyttäminen vaan ärsyttää.
« Viimeksi muokattu: 20.05.2007 - klo:21:00 kirjoittanut Owdy »

Poissa peran

  • Käännösryhmä
  • *
  • Viestejä: 444
Vs: Tiimit
« Vastaus #21 : 20.05.2007 - klo:22:24 »
Vähän kuten Ubuntu-Flug :P
muoks: sorry, huono päivä tänään. Ärsyttää vaan kun niiden postituslista on muuttunut käytännössä Ubuntu-listaksi.


 Se on kyllä harmi, ja juuri se on suurin syy, miksi en ole liittynyt Flugiin. Ei siis, siksi ettenkö pitäisi Ubuntusta, vaan siksi ettei minusta ole oikein muuttaa yleistä Linux järjestöä Ubuntu-järjestöksi. (Käytän itse tällä hetkellä Kubuntua l. spammaan Ubuntua siis täällä).

 Ubuntu on aktiivinen linux, joka myös aiheuttaa pahaa verta muiden distrojen suosioissa. Tämä on se taakka, jota Ubuntu-aktiivit kantavat, mutta kukaan linux-käyttäjä tuskin näitäkään haluaa käännyttää Windows-käyttäjiksi, joten viha-rakkaus-suhde säilyneen.

Mutta teidänkin täytyy myöntää, että Ubuntu käy kimppuun Ubuntu Bug #1:n ratkaisemiseksi enemmän kuin syö muiden distrojen kannatusta. (Syö siis käyttäjiä enemmän Windows-puolelta kuin muilta distroilta).

Lainaus
Tarkoitus siis ei olisi koittaa "käännyttää" muiden distrojen käyttäjiä openSUSE-käyttäjiksi, vaan kunnioittaa toisten mielipiteitä ja valintoja.



Tämä on varmasti paras ja ainoa oikea lähtökohta. Optimaalisin tilanne olisi, että jokaisella olisi hänelle parhaiten sopiva käyttöjärjestelmä.

Totta, vaihtoehtoja voi tarjota, mutta tyrkyttäminen vaan ärsyttää.

 Siinä rajan veto onkin hankalaa. Toisille tyrkyttäminen on vaihtoehtojen tarjoamista, ja päinvastoin. Ubuntu on kuitenkin pystynyt raottamaan ovea Windows-käyttäjille Linux:n suuntaan. Tätä suuntausta tuskin kukaan Linux-käyttäjä pitää huonona, mutta huono puoli on siinä, että distrojen välinen 'tasapaino' järkkyy, kun Windows-käyttäjiä siirtyy niin suurina massoina 'Ubuntu-leiriin'.

summa summarum. Tuskin Ubuntun suosio on miltään distrolta mitään pois, mutta se saattaa olla menetetty mahdollisuus.

Minä en kuitenkaan Kubuntu-käyttäjänä katso pahakseni, jos jokunen xUbuntu distron käyttäjistä 'vaihtaa leiriä Susen' puoleen - pidän sitä vain hyvänä. Siinä onkin haastetta muille distroille - toivon ja oletan että otatte haasteen innokkaasti vastaan.

- Edit en kuitenkaan tarkoita, että joukoin tulisitte Ubuntu-foorumeille mainostamaan ylivertaisesta distrostanne, mutta haluan toki jonkinlaista tasapainoa distrojen välille.
« Viimeksi muokattu: 20.05.2007 - klo:22:27 kirjoittanut peran »

presidentti

  • Vieras
Vs: Tiimit
« Vastaus #22 : 21.05.2007 - klo:08:45 »
Ehkä olisi tässä vaiheessa parempi, että toistaiseksi pyrittäisiin pitämään nettiyhteisö aktiivisena. Aktiivisella tarkoitan sitä, että jos ongelmia löytyy uudella käyttäjällä niin koitetaan auttaa mahdollisimman paljon, mieluiten tietenkin niin että ongelma tulee ratkaistua ja niin, että käyttäjä itse tuntee myös onnistuneensa.
Sitten joskus kun on paljon enenmän porukkaa foorumilla, niin voidaan alkaa miettimään isompaa tukipalvelua.

Eikös muuten OpenSUSElle ole mahdollisuus saada maksullista puhelintukea?

rob

  • Vieras
Vs: Tiimit
« Vastaus #23 : 21.05.2007 - klo:09:25 »
Samoilla linjoilla presidentin kanssa.
Itse olen mielissäni kaikista uusista linux käyttäjistä valitsevat he sitten minkä distron tahansa ;D
Susehan on hieno käyttis ja puhuu jo itse puolestaan, foorumilla ja irc:ssäkin mielestäni aktiivista ja auttavaista porukkaa joten tällä linjalla kannattaa jatkaa.
Ainahan tietenkin voi hioa tätä foorumia ja wikiä vieläkin käyttäjä ystävällisemmäksi.

Poissa Owdy

  • Huoltomies
  • Jäsen
  • Viestejä: 3260
Vs: Tiimit
« Vastaus #24 : 01.06.2007 - klo:17:14 »
Mielenkiintoista http://www.mbnet.fi/net.nyt/juttu.aspx?id=2128
Millonkohan se testi tulee ulos? Viimeisimmässä tuplanumerossa ei ollu sitä, eikä siinä *seuraavassa numerossa' osiossa.

presidentti

  • Vieras
Vs: Tiimit
« Vastaus #25 : 02.06.2007 - klo:01:26 »
Testi pitäisi mielestäni olla kuluvan kuun numerossa. Huomenna (siis tänään) täytyy mennä käymään ärrällä katsomassa, joko se uusi lehti olisi tullut.
Pikkarainen kyllä osaa paasata sitä kuinka hyvä se ubuntu on. Jos suora ilmaus sallitaan - niin mielestäni se on perseestä. Olen hyvin lähellä samoja mielipiteitä kuin kyseisen arvostelun kirjoittaja. OpenSUSE ja Fedora ovat ne käyttikset, joita oikeasti kannattaa työpöydälle asentaa. Itse jos haluan guruilla, niin asennan gentoon viikoksi-kahdeksi pari kertaa vuodessa. Sen parissa sentään on kivaa, ubuntun kanssa se menee perus-säätämiseksi.

Ja kuinka hyvinkään muuten Pikkarainen floppaa susea linkittämällä net.nyt juttunsa loppuun oman sivustonsa blogiin, joka koskee OpenSUSE 10.1 versiota. Satun jopa muistamaan ulkomuistista, että se on pelkkää haukkumista.

presidentti

  • Vieras
Vs: Tiimit
« Vastaus #26 : 02.06.2007 - klo:15:09 »
Jaaha, ovat sitten siirtäneet elokuulle. Perhana tuli turhaan ostettua koko lehti.

Poissa Owdy

  • Huoltomies
  • Jäsen
  • Viestejä: 3260
Vs: Tiimit
« Vastaus #27 : 02.06.2007 - klo:22:57 »
Jaaha, ovat sitten siirtäneet elokuulle. Perhana tuli turhaan ostettua koko lehti.
No mähän sanoin että se ei o siinä :D