Kirjoittaja Aihe: 10.1 Ohjelmapäivityksistä  (Luettu 8033 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

absolutisti

  • Vieras
10.1 Ohjelmapäivityksistä
« : 28.10.2006 - klo:10:59 »
Lisäsin siis Packmanin paketit asennuslähteiksi, sitä ennen ei uusia ohjelmapäivityksiä ollut saatavilla. Packmanin asennuslähteiden laiton jälkeen niitä tuli 22 kpl lisää. Päivitäminen ei onnistunut joidenkin riippuvuusongelmien vuoksi. Mitä asialle voisi tehdä. Tuleeko Packmanin mukana automaaattisesti paketit jotka mahdollistavat mp3, ym audio video tiedostojen pyörittämisen susessa? Myös azureuksen asennus ei onnistunut puuttuvien pakettien vuoksi.. Miten susessa saa asennettua ohjelmalähteistä niin että riippuvuudet ratkotaan asennusvaiheessa? Olen suht noviisi susen kanssa. Ubuntua olen kokeillut enemmänkin, itse asiassa se on toisena käyttiksenä minulla tässä koneessa.

Poissa jmp

  • openSUSE Member
  • *
  • Viestejä: 4553
  • Sukupuoli: Mies
    • openSUSEa suomeksi
Vs: 10.1 Ohjelmapäivityksistä
« Vastaus #1 : 28.10.2006 - klo:11:52 »
Lisäsin siis Packmanin paketit asennuslähteiksi, sitä ennen ei uusia ohjelmapäivityksiä ollut saatavilla. Packmanin asennuslähteiden laiton jälkeen niitä tuli 22 kpl lisää. Päivitäminen ei onnistunut joidenkin riippuvuusongelmien vuoksi. Mitä asialle voisi tehdä.

Lisää tältä sivulta inst-source ja non-oss-inst-source asennuslähteisiin.

Lainaus
Tuleeko Packmanin mukana automaaattisesti paketit jotka mahdollistavat mp3, ym audio video tiedostojen pyörittämisen susessa? Myös azureuksen asennus ei onnistunut puuttuvien pakettien vuoksi.. Miten susessa saa asennettua ohjelmalähteistä niin että riippuvuudet ratkotaan asennusvaiheessa?

Riippuvuudet tarkistetaan asennuksen alkuvaiheessa, ja koska riippuvuuksia ei voida täyttää asennustoiminto keskeytyy.
Mutta noiden ylempänä mainitsemien lisääminen asennuslähteisiin pitäisi auttaa.
Ja muistakaa pitää hauskaa ;)

openSUSE Tumbleweed (x86_64)

absolutisti

  • Vieras
Vs: 10.1 Ohjelmapäivityksistä
« Vastaus #2 : 28.10.2006 - klo:12:03 »
Lisää tältä sivulta inst-source ja non-oss-inst-source asennuslähteisiin.

Eli Packmanin lähde saa/pitää olla käytössä myös?

Poissa jmp

  • openSUSE Member
  • *
  • Viestejä: 4553
  • Sukupuoli: Mies
    • openSUSEa suomeksi
Vs: 10.1 Ohjelmapäivityksistä
« Vastaus #3 : 28.10.2006 - klo:12:13 »
Lisää tältä sivulta inst-source ja non-oss-inst-source asennuslähteisiin.

Eli Packmanin lähde saa/pitää olla käytössä myös?

Kyllä
Ja muistakaa pitää hauskaa ;)

openSUSE Tumbleweed (x86_64)

absolutisti

  • Vieras
Vs: 10.1 Ohjelmapäivityksistä
« Vastaus #4 : 28.10.2006 - klo:12:18 »
Ok Kiitoksia nopeasta vastauksesta. Mitenkä tuon DVD- median kansa, pitääkö sen olla mukana asennuslähteenä myös noiden packmanien ym muiden kanssa?  Nämä minun kysymykseni on tällaisia "väännä rautalangasta" tyyliä mutta tyvessä kun olen susen kanssa niin ei viitsisi heti alussa säheltää väärin ettei joutuisi taas uudelleenasennus kierteeseen... Siitä kun on kokemusta vuosien mittaan näiden eri linux jakeluiden kanssa. Tosi hyvä tämä suomenkielinen keskustelualue susella, toivotaan että pysyy pystyssä, ja saa paljon käyttäjiä.

Poissa jmp

  • openSUSE Member
  • *
  • Viestejä: 4553
  • Sukupuoli: Mies
    • openSUSEa suomeksi
Vs: 10.1 Ohjelmapäivityksistä
« Vastaus #5 : 28.10.2006 - klo:13:21 »
Ok Kiitoksia nopeasta vastauksesta. Mitenkä tuon DVD- median kansa, pitääkö sen olla mukana asennuslähteenä myös noiden packmanien ym muiden kanssa?

Jos kyseessä on ladattu DVD, niin siinä ei ole kaikkia ohjelmia ja kirjastoja. Jos käytössä on nopea verkkoyhteys, tuon DVD:n voi mielestäni poistaa ja käyttää asennuslähteenä ftp/http-palvelinta.

Lainaus
Tosi hyvä tämä suomenkielinen keskustelualue susella, toivotaan että pysyy pystyssä, ja saa paljon käyttäjiä.

Tätä minäkin toivon ;)
Ja muistakaa pitää hauskaa ;)

openSUSE Tumbleweed (x86_64)

absolutisti

  • Vieras
Vs: 10.1 Ohjelmapäivityksistä
« Vastaus #6 : 28.10.2006 - klo:15:41 »
Jos kyseessä on ladattu DVD, niin siinä ei ole kaikkia ohjelmia ja kirjastoja. Jos käytössä on nopea verkkoyhteys, tuon DVD:n voi mielestäni poistaa ja käyttää asennuslähteenä ftp/http-palvelinta.


Ok. Näin teinkin. Yast vaan jumittui asennuslähteitä lisätessä. Lopulta sain ne sinne laitettua, ja järjestelmän päivityksellä tuli 74 päivitettävää pakettia jotka sitten asentuivatkin lopulta..  Tästä on hyvä jatkaa. ;)

Poissa arijoutsi

  • Käännösryhmä
  • *
  • Viestejä: 2062
  • Sukupuoli: Mies
Vs: 10.1 Ohjelmapäivityksistä
« Vastaus #7 : 28.10.2006 - klo:16:37 »
Aika usein on sattunut noita asennuslähteitä lisättäessä, ettei ole onnistunut, mutta ei kannata luovuttaa, vaan yrittää hetken päästä uudelleen. Yleensä palvelinpäässä joku junnaa.
HP Elite book, openSUSE Leap 15.2
Mac mini Catalina.
Puhelin, iPhone SE.

absolutisti

  • Vieras
Vs: 10.1 Ohjelmapäivityksistä
« Vastaus #8 : 28.10.2006 - klo:17:13 »
Hyvä tietä että hidastelu voi johtua myös sieltä palvelinpäästä. Niin muuten asennettuna mulla on 10.1 remastered dvd versio susesta.