Kirjoittaja Aihe: Denon RCD-M41 / USB-tikku  (Luettu 11 kertaa)

1 Jäsen ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa RaijaR

• Jäsen
  • Sukupuoli: Nainen
Denon RCD-M41 / USB-tikku
« : tänään kello 16:48 »
Eipä vielä myydäkään em. laitetta...

Minulla on melko paljon CD-levyjä, koska olen niitä aikoinaan aika paljon ostanut. Ja siksi ostin tuon em. soittimen. Minulla on tietysti myös paljon musiikkia tietokoneella ja USB-tikuilla.
Nyt kauhukseni huomasin, että siinä ei ole ollenkaan USB-liitäntää  >:(

Onko olemassa mitään adapterisysteemiä, jolla USB voisi kytkeä tuohon Denon RCD-M41:een?
Ohessa kuva laitteen liitännöistä.

ps. tietysti laitteeseen on kytketty kaiuttimet :)
Väinö minibulli 14v. & risat

Poissa peran

• Käännösryhmä
  • *
Vs: Denon RCD-M41 / USB-tikku
« Vastaus #1 : tänään kello 17:56 »
Eipä vielä myydäkään em. laitetta...

Minulla on melko paljon CD-levyjä, koska olen niitä aikoinaan aika paljon ostanut. Ja siksi ostin tuon em. soittimen. Minulla on tietysti myös paljon musiikkia tietokoneella ja USB-tikuilla.
Nyt kauhukseni huomasin, että siinä ei ole ollenkaan USB-liitäntää  >:(

Onko olemassa mitään adapterisysteemiä, jolla USB voisi kytkeä tuohon Denon RCD-M41:een?
Ohessa kuva laitteen liitännöistä.

Kyseinen laite näyttäisi olevan ainoastaan CD:n toistoa varten, mutta siinä on liitäntä (tai tarkemmin kaksi) optinen sisääntulo. Se mahdollistaa äänen siirtämisen tietokoneelta (häviättömästi!?) kyseiseen soittimeen, muttei päinvastoin.

Suosittelisin sijoittamaan USB CD-soittimeen, jolla voisit ripata CD-levyt tietokoneelle (suosittelisin Asunderia rippaamiseen, kun tykkäät enemmän GUI-ohjelmista kuin terminaaliohjelmista).
Nykyään romputtimet eivät paljoa maksa (ja käsittääkseni kaikki toimivat linukoissa tai ainakaan en ole törmännyt toimimattomiin.) ...
Tässä pari vaihtoehtoa ...
https://www.verkkokauppa.com/fi/product/156991/Asus-SDRW-08D2S-U-LITE-ulkoinen-Slim-DVD-RW-asema-musta

tai, jos haluaa ostaa mahdollisimman halvalla, niin voi proshop olla ihan hyvä paikka ostaa...

https://www.proshop.fi/Optiset-asemat-DVD-BR-Floppy/Gembird-DVDRW-R-DL-drive-USB-20-external-DVD-RW-Poltin-USB-20-Musta/3189160

Itse en pidä mekaanisilta ominaisuuksilta kumpaakaan toista parempana(/kestävämpänä), niin kallistuisin tuohon proshopin kauppaan. Olen ostanut sieltä joitakin löytöjä. Vaikka ne tulevat Ruotsista, niin ne tulevat tänne aika nopeaa tahtia.

Valitettavasti ne eivät ole hirvittävän kestäviä(, jos löydät jostain isokokoisen käytetyn ja toimivan aseman, niin sellainen todennäköisesti kannattaa ostaa, koska ne ovat todennäköisesti mekaanisesti kestävämpiä kuin uudet vastaavat.)

Vaikka soittimessasi olisikin s/pdif ulostulo, niin sitä ei kannattaisi kuitenkaan käyttää rippaamiseen, koska se siirtää ainoastaan ääntä, niin levyjen kappaletiedot eivät siirtyisi kuitenkaan (esittäjät, kappaleiden nimet eivät siirtyisi automaattisesti).

Kappaleiden formaatiksi suosittelen flac-tiedostoformaattia, kun se on häviötön, mutta pakkaa kuitenkin äänen noin 50%:n kokoisiksi. Lisäksi se on käsittääkseni vapaa formaatti.

Edit - Tosin oletan, että tietokoneestasi löytyy optinen spdif-ulostulo, jolloin ääni siirtyy toslink-kaapelin avulla häviöttömästi vahvistimellesi. Siis sinun pitänee ostaa ainakin toslink-kaapeli, ja ehkä usb-äänikortti, jossa on toslink optinen ulostulo, ellei emolevylläsi sellaista löydy.