Kirjoittaja Aihe: Mitenkähän ottaisin kuvankaappauksen puhelimellani  (Luettu 1325 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa RaijaR

• Jäsen
  • Sukupuoli: Nainen
Piti ottaa kavankaappaus ja enhän minä tiennyt/muistanut miten se otetaan. Hain sitten netistä ohjeita ja tällaisen löysin:
Koodia: [Valitse]
Avaa näyttö, josta haluat ottaa kuvakaappauksen. Paina virtapainiketta ja äänenvoimakkuuden vähennyspainiketta samaan aikaan.Eihän tuo mitään kuvaa tallentanut (luulisin), vaan joku *#+£$*#  assitentti käynnistyi ja sehän ei suomea ymmärtänyt, enkä minä sen kanssa pahemmin alkanut englanniksi keskustelemaan. No, myönnetään, että yritin sille muutaman perin suomalaisen sanan opettaa - oikein pärräyksen kanssa. ;D

puhelin on motorola razr 4 ultra
käyttis  android 15 & viimeiset päivitykset

Eli osaisiko joku parempia ohjeita?
Pöytäkone ASUS ExpertCenter PN52, Tumbleweed, jossa nippu distroja QEMU/KVM:ssä.
Ja Väinö-minibulli :D
Huom! Kirjoitusvihreet tulee jostain aravuudesta...

Poissa png

• Jäsen
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Mitenkähän ottaisin kuvankaappauksen puhelimellani
« Vastaus #1 : 04.04.2025 - klo:20:32 »
Ehkäpä voisit hakea Play kaupasta sopivan appin. Ja sillä sitten hoitaa asian.
Kukaan ei voi tehdä kaikkea, mutta jokainen
voi tehdä jotakin; ja jos jokainen tekee jotakin,
tulee kaikki tehdyksi.

Poissa harmie

• Valvoja
  • *
« Vastaus #2 : 04.04.2025 - klo:22:28 »
Kyllä kai sen pitäisi ottaa kuva kun painat virtanappia ja äänenvoimakkuus alas nappia, mutta pitää toisaan painaa yhtäaikaa. Kuva pitäisi mennä kuvagalleriaan vähän puhelimesta riippuen, mutta ainakin samsung tekee oman kansion kuvankaappauksille.

Poissa SuperOscar

• Käännösryhmä
  • *
  • Tänään täällä, huomenna poissa
    • Legisign.org
« Vastaus #3 : 04.04.2025 - klo:22:49 »
Myös minä olen todennut aivan toivottomaksi onnistua koskaan kuvakaappauksessa tuolla fyysisten painikkeiden yhdistelmällä. Tuntuu, että niiden painamisesta ”yhtä aikaa” on tehty fyysisesti mahdotonta.

Sen sijaan olen sijoittanut ruutukaappauksen ylhäältä pyyhkäistävään pikakuvakevalikkoon. Oheisessa kuvassa on oranssilla ympäröity Ruutukaappaus-pikakuvake (alempi) ja Asetukset-pikakuvake, jolla tätä oletuksena näkyviin tulevaa lyhyempää luetteloa voi muokata.

pöytäkone 1, NUC, kannettava 1: openSUSE Leap 15.6; kannettavat 2–3: Debian GNU/Linux 12; pöytäkone 2: openSUSE Tumbleweed; RPi 1: FreeBSD 14-RELEASE; RPi 2: LibreELEC 11

Poissa RaijaR

• Jäsen
« Vastaus #4 : 04.04.2025 - klo:22:59 »
Kiitos vinkeistä!

Päädyin vielä kokeilemaan harmien konstia, ennenkuin alan appia lataamaan. Yritän olla asentelematta mitään "ylimääräistä".
Ja totta totisesti, kuvahan siitä tuli, kun jaksoin painaa tarpeeksi kauan. Mutta työlästä oli, kun puhelin pyöri kädessä kuin saippuapala, ne napit oli hukassa, kun en kunnolla näe kaihin takia ja kun vanhemmiten muuttuu entistäkin hätäisemmäksi.

Sitten muistin, että jotenkin kaappauksen sai aikaiseksi, kun laittoi sormet oikealla tavalla näytön päälle. Kaksi sormea tuotti pienen katastrofin, mutta kolmella sormella homma toimi.

Löytyi:
Koodia: [Valitse]
Kolmen sormen näyttökuva
Motorolan käyttöjärjestelmäversioon on lisätty mahdollisuus ottaa kuvakaappaus kolmella sormella.

Laita kolmen sormen näyttökuva päälle Moto-sovelluksen kautta.
    Kun ominaisuus on päällä, paina näyttöä kolmella sormella pitkään.
    Otettu kuvakaappaus ilmestyy pienenä ruutuna näytön alareunaan.
    Voit klikata ilmestynyttä kuvaa, joka vie Google Kuvat -palveluun. Tässä kohtaa kuvasta voi rajata ylimääräiset osiot pois.
Pöytäkone ASUS ExpertCenter PN52, Tumbleweed, jossa nippu distroja QEMU/KVM:ssä.

Poissa RaijaR

• Jäsen
« Vastaus #5 : 04.04.2025 - klo:23:13 »
Myös minä olen todennut aivan toivottomaksi onnistua koskaan kuvakaappauksessa tuolla fyysisten painikkeiden yhdistelmällä. Tuntuu, että niiden painamisesta ”yhtä aikaa” on tehty fyysisesti mahdotonta.

Sen sijaan olen sijoittanut ruutukaappauksen ylhäältä pyyhkäistävään pikakuvakevalikkoon. Oheisessa kuvassa on oranssilla ympäröity Ruutukaappaus-pikakuvake (alempi) ja Asetukset-pikakuvake, jolla tätä oletuksena näkyviin tulevaa lyhyempää luetteloa voi muokata.

Olipa mukava kuulla, että kaikki muutkaan eivät ole välttämättä ihastuneita kännyköiden käyttälittymään. Olen luullut olevani ainoa, joka tämän tästä haukkuu kännykän ominaisuuksia. Motorola ei kuitenkaan ole mielestäni kaikista pahin siinä mielessä, etti siihen ei ole tungettu kaikkea "kivaa". Vieläkö tuon assistentin saisi jollain konstilla hengiltä  ;)

Ai niin, minä kytken puhelimen tietokoneseen ja tuhoan sillä puhelimesta turhat kuvat ja kopioin tarpeen vaatiessa kuvan tietokoneneeseen ja editoin Gimpillä tms. Kännykkä on minulle vain välttämätön haitake.