Kirjoittaja Aihe: Mitä tarkoittaa AUX-portin dekoodaus?  (Luettu 2911 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa RaijaR

  • Jäsen
  • Viestejä: 1421
  • Sukupuoli: Nainen
Mitä tarkoittaa AUX-portin dekoodaus?
« : 10.05.2019 - klo:13:41 »
Minulla on autossa vain USB-portti ja 3.5 mm AUX-portti. Tarvitsisin 2 USB-porttia.
Olen jostain lukenut, että AUX-porttia voi käyttää kuten USB-porttia eli että sieltä saisi myös virtaa, kunhan väliin laittaa adapterin. Olenkohan ymmärtänyt asian oikein? Siis tarkolittaako tuo AUX-portin dekoodaus sitä, että plugin kytkennät koodataan vastaamaan USB liitäntöjä?

Hommaan jostain moisen piuhan, jos vain oletukseni pitää paikkansa JA Toyotassa on myös dekoodattu AUX-liitäntä (mitä siinä ei tietenkään ole -oletukseni-  >:(
Pöytäkone ASUS ExpertCenter PN52, Tumbleweed, jossa nippu distroja QEMU/KVM:ssä.
Ja Väinö-minibulli :D
Huom! Kirjoitusvihreet tulee jostain aravuudesta...

Poissa raimo

  • Jäsen
  • Viestejä: 218
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Mitä tarkoittaa AUX-portin dekoodaus?
« Vastaus #1 : 10.05.2019 - klo:14:38 »
USB-hubeja on olemassa, linkissä yksi hyvä ja edullinen malli: https://www.jimms.fi/fi/Product/Show/98032/uh-480/deltaco-usb-2_0-hubi-4xtyyppi-a-naaras-musta

Poissa RaijaR

  • Jäsen
  • Viestejä: 1421
  • Sukupuoli: Nainen
Vs: Mitä tarkoittaa AUX-portin dekoodaus?
« Vastaus #2 : 10.05.2019 - klo:15:55 »
Kyllä minulla usb hubeja on, useampiakin.  :)
Vaan toivoisin saavani tietoa tuosta "dekoodatusta AUX-portista".
Pöytäkone ASUS ExpertCenter PN52, Tumbleweed, jossa nippu distroja QEMU/KVM:ssä.
Ja Väinö-minibulli :D
Huom! Kirjoitusvihreet tulee jostain aravuudesta...

Poissa RaijaR

  • Jäsen
  • Viestejä: 1421
  • Sukupuoli: Nainen
Vs: Mitä tarkoittaa AUX-portin dekoodaus?
« Vastaus #3 : 29.05.2019 - klo:14:22 »
FYI: Taisi  selvitä dekoodaus.
Olin ihan hakoteillä. Tarkoittanee sitä, että ko. porttiin voi kytkeä digitaalisen laitteen, kunhan soitin on dekoodattu ja soitin osaa/ymmärtää täten käsitellä digitaalista dataa. Normaalistihan AUXista tulee analogista. Näin olen asian nyttemmin ymmärtänyt.
Pöytäkone ASUS ExpertCenter PN52, Tumbleweed, jossa nippu distroja QEMU/KVM:ssä.
Ja Väinö-minibulli :D
Huom! Kirjoitusvihreet tulee jostain aravuudesta...