Kirjoittaja Aihe: Virtuaalikoneet eivät pääse verkkoon  (Luettu 3605 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa SuperOscar

  • Käännösryhmä
  • *
  • Viestejä: 921
  • Sukupuoli: Mies
  • Tänään täällä, huomenna poissa
    • Legisign.org
Virtuaalikoneet eivät pääse verkkoon
« : 30.05.2018 - klo:10:11 »
Onko kukaan muu ehtinyt käyttää Leap 15.0:tä niin paljon, että sen alta ajetut virtuaalikoneetkin olisi koeajettu?

Minulla eilisen kokeilun perusteella yksikään VirtualBox-virtuaalikone ei suostunut menemään verkkoon. Isäntäkoneella ei mitään ongelmia eikä virtuaalikoneidenkaan aiemmin toimineisiin asetuksiin ollut koskettu. Verkkoon eivät kuitenkaan päässeet sen paremmin Ubuntu- kuin openSUSE-virtuaaliasiakkaatkaan.

Olen tavannut asettaa virtuaalikoneet käyttämään siltaavaa verkkoliitäntää, jotta olen voinut kirjata niille dnsmasq-nimipalvelimeen omat pysyvät IP-osoitteet. Ytimen vboxnetflt-moduuli näytti lsmod-komennon perusteella olevan ladattu.

En jaksanut eilen rähjätä enempää, ja nyt mennee ylihuomiseen ennen kuin pääsen kokeilemaan uudestaan, mutta kertokaa, jos olette havainneet samaa tai päinvastaista!


pöytäkone 1, kannettavat 1–3: Debian GNU/Linux 12; pöytäkone 2: openSUSE Tumbleweed; NUC: openSUSE Leap 15.5; RPi 1: FreeBSD 14-RELEASE; RPi 2: LibreELEC 11

Poissa SuperOscar

  • Käännösryhmä
  • *
  • Viestejä: 921
  • Sukupuoli: Mies
  • Tänään täällä, huomenna poissa
    • Legisign.org
Vs: Virtuaalikoneet eivät pääse verkkoon
« Vastaus #1 : 01.06.2018 - klo:20:51 »
Tänäisten kokeitten perusteella ei muutosta. Isäntäkoneen verkkoyhteydessä ei ole vikaa, VirtualBoxin kannalta yhteys on kunnossa, mutta asiakas ei vain verkkoon pääse.

Muoks: NATilla yhdistetty verkko toimii, siltaava ei :-X
pöytäkone 1, kannettavat 1–3: Debian GNU/Linux 12; pöytäkone 2: openSUSE Tumbleweed; NUC: openSUSE Leap 15.5; RPi 1: FreeBSD 14-RELEASE; RPi 2: LibreELEC 11