Kirjoittaja Aihe: ostamassa lankatonta reititintä  (Luettu 5803 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

rob

  • Vieras
ostamassa lankatonta reititintä
« : 05.04.2007 - klo:15:47 »
eli olen ostamassa lankatonta reititintä, sen tarvis pelata hyvin suseen kanssa ja olis hyvä jos siinä olis tuo usb tikku (toisessa koneessani ei ole wlan korttia) suositelkaas hyviä reitittimiä ja kehukaa hyviä omia. euroja tohon mulla olis varaa laittaa alle 100 ecua.

Kalle40

  • Vieras
Vs: ostamassa lankatonta reititintä
« Vastaus #1 : 05.04.2007 - klo:22:24 »
Mulla on Asus AP WL -330 toimii kuin tuo kuuluisa junan vessa. En pitäisi reititintä niinkään ongelmana, vaan wlan kortteja.  Itse jouduin prism 54 kortin asentamaan ndiswrapperilla eli windowsin ajureilla. Eli kannattaa etsiä sellainen kortti joka tukee linuxia.  Varmaan jostain gookkelilla löytyy lista mitkä tukee linuxsia.

rob

  • Vieras
Vs: ostamassa lankatonta reititintä
« Vastaus #2 : 06.04.2007 - klo:11:27 »
itse asiassa en tarvitse wlan korttia, meinasin tän toisen koneen yhdistää ihan joholla reitittimeen ja tuon toisen koneen sillä usb tikulla. ja jos kavereita tulee käymään niin voin lainata tuosta toisesta koneesta tuota usb tikkua (näin kuvittelen tämän menevän asiasta mitään tietämättä)

Kalle40

  • Vieras
Vs: ostamassa lankatonta reititintä
« Vastaus #3 : 06.04.2007 - klo:12:01 »
Niin tuo minun wlan reittitin on pelkkä wlan eikä siinä ole kuin yksi rj45 millä se yhtistetään adsl modeemiin.

rob

  • Vieras
Vs: ostamassa lankatonta reititintä
« Vastaus #4 : 08.04.2007 - klo:12:37 »

presidentti

  • Vieras
Vs: ostamassa lankatonta reititintä
« Vastaus #5 : 08.04.2007 - klo:13:01 »
Voisi ollakin.
Muista aina googlettaa tuota laitetta, jos löytyy jotain ongelmaa: http://www.google.fi/search?q=D-Link+DSL-924+linux&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:fi-FI:official&client=firefox-a

rob

  • Vieras
Vs: ostamassa lankatonta reititintä
« Vastaus #6 : 08.04.2007 - klo:18:48 »
Laitetaanpas masiina tilaukseen, en ainakaan itse löytänyt googlella mitään ihmeellistä tuosta masiinasta (hyvin heikolla englannilla ja noista reitittimistä kokemusta omaamatta)

rob

  • Vieras
Vs: ostamassa lankatonta reititintä
« Vastaus #7 : 13.04.2007 - klo:17:14 »
No nyt tuo kapistus tuli postissa, eli yhdistin yhden koneen piuhalla reitittimeen (jossa suse ja winukka) ja tolla usb adapterilla lastenhuoneessa olevan winukka koneen. winukat toimii kummassakin koneessa mutta ei suse :( eikä ole hajuakaan mitä pitäisi tehdä eli neuvoja kaivataan! tuota reititintäkään ei voi konffata muilla selaimilla kuin explöörerillä.
« Viimeksi muokattu: 13.04.2007 - klo:17:17 kirjoittanut rob »

Poissa peran

  • Käännösryhmä
  • *
  • Viestejä: 449
Vs: ostamassa lankatonta reititintä
« Vastaus #8 : 14.04.2007 - klo:03:14 »
Käyttäisin 7 päivän palautusoikeutta. Jos on tarkoitus käyttää Linukkaa ja mahdollisesti tulevaisuudessa siirtyä pääsääntöisesti Linukan käyttäjäksi, ei ole mitään järkeä pitää nurkissa IE:n vaativaa tukiasemaa.

Itsellä on Buffalon asema, joka ajaa asiansa, mutta siinä ei taida olla WPA-salausta, joten en suositellut sitä.

Siinä on myös neljä Lanporttia. Ostin sen lähinnä sen takia, koska siinä on tunnetusti hyvä kantama ja asun talossa jossa on sementtistä tehdyt väliseinät huoneissa.

Kaikkiin ei senkään kantomatka yllä. Riittävän nopeakin se on ollut.

Poissa harmie

  • Valvoja
  • *
  • Viestejä: 2768
  • Sukupuoli: Mies
Vs: ostamassa lankatonta reititintä
« Vastaus #9 : 14.04.2007 - klo:09:34 »
Mikäli meinaat tuotteen vaihtaa nin voin suositella "Asus WL-500G Premium" näyttäisi verkkokaupassa olevat 90,90€

Toimii millä tahansa selaimella, ja muutenkin toiminut kun junan vessa. Tuohon purkkiin voi myös asentaa linuxin jos haluaa "kikailla".
Muutenkin olen ollut tosi tyytyväinen ko. laitteeseen ei ole ollut pienintäkään ongelmaa. Läytyy siitä 5 porttinen kytkin samasta.

http://fi.asus.com/products4.aspx?l1=12&l2=43&l3=0&model=1121&modelmenu=1


rob

  • Vieras
Vs: ostamassa lankatonta reititintä
« Vastaus #10 : 14.04.2007 - klo:10:25 »
Tuo d-link menee kyllä palautukseen ongelmana siinä myös se että katkaisee puolen tunnin välein yhteyden (käsittämätön vika) miten tollasia edes myydään? tuo asus kiinnostaisi, pitäisi sitten ostaa tuohon lastenhuoneen koneeseen uusi verkkokortti. harmie mikäs sulla on? voitko suositella?

Poissa harmie

  • Valvoja
  • *
  • Viestejä: 2768
  • Sukupuoli: Mies
Vs: ostamassa lankatonta reititintä
« Vastaus #11 : 14.04.2007 - klo:11:04 »
Tuo d-link menee kyllä palautukseen ongelmana siinä myös se että katkaisee puolen tunnin välein yhteyden (käsittämätön vika) miten tollasia edes myydään? tuo asus kiinnostaisi, pitäisi sitten ostaa tuohon lastenhuoneen koneeseen uusi verkkokortti. harmie mikäs sulla on? voitko suositella?

Meinaat varmaankin ostaa siis langattoman verkkokortin siihen. Minulla ei ole kotikoneessani langatonta korttia, käytän lähinnä tota langatontapuolta duuni läppärillä (wintoosa) ja sitten minulla on xboxissa buffalon "ethernet to wireless" sovitin jolla se toimii langattomasti.

Henkilökohtaisesti en osaa suositella mitään kun eo oikein ole kokemusta, mutta tässä lista korteista jotka pitäisi saada toimintaan
http://en.opensuse.org/HCL/Network_Adapters_%28Wireless%29



rob

  • Vieras
Vs: ostamassa lankatonta reititintä
« Vastaus #12 : 14.04.2007 - klo:12:06 »
wintoosa konehan tuokin tuolla lastenhuoneessa on. mut kun rupesin asiaa tarkemmin miettimään niin siihenkin tulee jossain vaiheessa varmaan linukka asennettua. joten olis hyvä jos kortti toimisi linukassakin.

tuntuu vaan nää wlan asiat jotenkin saamerin vaikeilta (luulin pääseväni helpolla tuon d-linkin kanssa usb kortti vaan koneeseen ja voila mut...... :'()

mut jos joku osaa suositella langatonta verkkokorttia niin ilmoitelkaapa (ettei tuu taas ostettua sikaa säkissä ja revittyä näitä loppujakin hiuksia päästä ;))