Kirjoittaja Aihe: Lähiverkko ropleemi ja konenimi/ip suosituksia? Leap 42.3  (Luettu 6425 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Rantarosvo

• Jäsen
  • Sukupuoli: Mies
Asensin editointikoneeseen uuden ssd-levyn ja asentelin siihen Opensuse Leap 42.3. No wikin ohjeen mukaan rupesin NFS-verkkoa siihen nysväämään ja oon sen tehny muutaman kerran ennemminkin ja on toiminu. Konenimet on editointi ja palvelin ja jaettavat kansiot näkyy kumpaankin suuntaan, mutta kun klikkaan ok eteenpäin menemisesksi tulee herjaruutu virheellisestä konenimestä. 192.168 alkusella ip osotteella sama juttu. No nyt sitten epäilyttää että en muista jotain pilkkua tai kenoviivaa niinkuin toi herjakin antaa ymmärtää. Molemmilla koneilla sama juttu.

Editointikoneen rosmo/home kansioon en tarvii päästä kun tolta palvelinkoneelta. Palvelinkoneen 3 kansioon ois kiva päästä myös raspeilla. Huushollin ulkopuolelta en pääsyä tarvii mihinkään, joten mikä olis turvallisin vaihtoehto tohon NFS-palvelimen konenimi kohtaan? Oon siinä kokeillu kaikki keksimäni kenoviivan paikat ja muistikuva on että siinä aikasemmin olis ollu vaan sana palvelin tai editointi. Ilmeisesti vaatis palvelimelle jonkun ip-osote haarukan, mutta niistä en ymmärrä mitään. Noi 192 alkuset tiedän kyllä ja tosiaan niitäkin tohon konenimi kohtaan tarjottelin kenolla ja ilman.
Vermeet on rautapalomuurin takana ja koneissa ei palomuuri oo päällä.
Rosmo

"windows ajeluttaa sinua ympäriinsä; Linux antaa sinulle avaimet ja laittaa sinut kuskin istuimelle. On oma ongelmasi, jos et osaa ajaa."

Poissa harmie

• Valvoja
  • *
Vs: Lähiverkko ropleemi ja konenimi/ip suosituksia? Leap 42.3
« Vastaus #1 : 17.01.2018 - klo:19:24 »
nfs-palvelimen konenimen kohtaan tulee sen konen IP-osoite jossa nfs-jaot.

Ulkomaailmaan nuo sinun jaet eivät näy kun ovat privaatissa sisäverkossa.

Poissa Rantarosvo

• Jäsen
« Vastaus #2 : 17.01.2018 - klo:19:52 »
Noin miekin sen oon ymmärtäny, mutta jos laitan esim. ip osotteen, niin tulee toi herja. Jos klikkaa valitse painiketta siinä vieressä tulee ilmotus että lähiverkossa ei ole jakoja. Molemmissa koneissa on jaettuja kansioita ja ne  näkyy jos klikkaa etähakemisto kohdan valitse painiketta.

Ip:n oon laittanu alla olevassa muodossa ilman mitään viivoja ja pilkkuja ennen tai jälkeen.
192.168.100.50
Rosmo

"windows ajeluttaa sinua ympäriinsä; Linux antaa sinulle avaimet ja laittaa sinut kuskin istuimelle. On oma ongelmasi, jos et osaa ajaa."

Poissa harmie

• Valvoja
  • *
« Vastaus #3 : 17.01.2018 - klo:19:59 »
Noin miekin sen oon ymmärtäny, mutta jos laitan esim. ip osotteen, niin tulee toi herja. Jos klikkaa valitse painiketta siinä vieressä tulee ilmotus että lähiverkossa ei ole jakoja. Molemmissa koneissa on jaettuja kansioita ja ne  näkyy jos klikkaa etähakemisto kohdan valitse painiketta.

Ip:n oon laittanu alla olevassa muodossa ilman mitään viivoja ja pilkkuja ennen tai jälkeen.
192.168.100.50
No ei se tuossa laittamassasi kuvassa ainakaan oikein ole. Siinä IP-osoitteen tilalla on /editointi

Poissa Rantarosvo

• Jäsen
« Vastaus #4 : 17.01.2018 - klo:22:03 »
Ekassa viestissä mainitsin että oon kokeillu eri vaihtoehtoja ja myös tota ip-osotetta. Viimesimpänä koneen nimeä joka on toi editointi. Kokeilin myös kenoviivaa edessä ja perässä niiden kanssa.

muoks:
Editointikoneen boottauksen jälkeen rupes toimimaan.
« Viimeksi muokattu: 17.01.2018 - klo:22:09 kirjoittanut Rantarosvo »
Rosmo