Sorry, en osaa tehdä lainauksia, joten tulee vastaukset vähän kökösti.
Olen asentanut Windows 7:n ko. läppärin omalta levyasemalta Virtualboxiin, joten DVD-levy ja asema toimii ok.
Olen testannut USB-tikkuni joka kerta ko. läppärillä eli yrittänyt bootata tikulta. Vain yhden kerran läppäri alkoi lataamaan Windows 7:aa (vanhempi postaukseni: Johan alkoi boottaamaan tuolta
Install Windows 7 from a USB drive the very easy way -tikulta). Kokeilin samassa läppärissä, samassa liittimessä, samalla tikulla myös Linux Minttiä, ja homma OK. Vika ei siis ole DVD:llä olevassa Windows 7-ohjelmistossa, eikä missään HW:ssä, vaan siinä, etten ole onnistunut tekemään tikusta boottaavaa kuin yhden kerran.
Tämä on minulle vain harrastus ja jaksan yleensä leipoa hommaa niin kauan, että asiat selviää
Läppärin BIOS:issa on boottaus aina USB-tikulta, jos sellainen on kytkettynä (johtuu siitä, että joskus olen sen niin laittanut, enkä enää muista salasanaa asetuksiin, eikä huvita alkaa hajottamaan läppäriä moisen pikku asian takia).
Mulla muuten on täsmälleen tuollainen ulkoinen USB-DVD-levyasema, mutta en vain sitä tähän hätään muistanut
Koko homman villakoiran ydin on se, että veljenpojan 7 v. poika toivoi, että hänen vanhaan läppäriin laitettaisiin Windows 7 ja lupasin, että laitetaan sellainen yhdessä - opetusmielessä. Asensin jo jokin aika sitten siihen pojan läppäriin linuxin, mutta (Android?) pelien asentaminen vaatii liikaa säätämistä.