Miun hahmotuskyvyllä listalla oli vaan hemmetisti wxWidgets tiedostoja ja mie en käsitä miten niistä saa selville mikä on mikin. No sanasokeus tietysti vaikuttaa jotain, mutta kyllä työ ootte ollu pitkäpinnasta porukkaa miun onneks.
No homma eteni hiukan ja herja oli kokolailla samanlainen kun edellinen, mutta poimin tarkastelun jälkeen sieltä sanat Could NOT find CURL (missing: CURL_LIBRARY CURL_INCLUDE_DIR). Tästä tein johtopäätöksen seuraavaan.
apt-cache search CURL
Ja tän lopputulos on yhtä pitkä lista kun edellisessäkin. Miten siitä päätellään mitä puuttuu? Katoin synapticista ja siellä toi curl näyttäs olevan asennettu ja noita herjan suluissa olevia CURL_LIBRARY CURL_INCLUDE_DIR en löytänyt. Toi graafinen on helpompi hahmottaa, mutta sillon kun joku ongelma on niin, se ei sieltä selviä vaan tarvitaan joku loitsu. Tommosen herjan hahmottaminen on tosi vaikeeta. Ei tarvii kauaa tuijottaa kun en erota sanoja toisistaan.
Vaikka varmaan tulee se kuva, että en yritä ite yhtään, niin ei se pidä paikkaansa. Tänään on menny "koko" päivä joka miulla on 2-3h tän opencpn:än kanssa. No kissalle oon antanu ruokaa ja paskat korjannu hiekkalaatikosta ja välillä huilaillu, mutta muuta ei oo päivään kuulunu. En kaipaa sääliä, sympatiaa enkä syfilistä, mutta kerron tän siks, että se auttaa ehkä ymmärtämään etten oo perus oppimiskyvyllä varustettu. Kirjain numero yhdistelmät on vaikeimmat ja numerosarjat. En osaa omaa puhelinnumeroakaan vaikka se on ollu jo yli 15v sama. No ei toki oo kauheeta tarvetta opetellakkaan, kun soitan itelleni senverran harvoin
Pin koodi vaatii parisen viikkoa joka päivästä harjottelua. 3 numeroa opin "hetkessä".
Ei muuten ihan äkkiä uskois, että mie oon käyttäny Linuxia jo reilut 15v ja siitä suseakin jo tovin. 2006 oon tänne näköjään tunnukset tehny ja sen jälkeen oon käyttäny sitä. Toki muita oon tutkaillut, mutta vaki käytössä ei oo ollu.
Te ootte miun tukipilari ja teitä pitäs muistaa kiitellä ja kehua useammin
Muistakaa että tää on vapaa ehtosta!
Parilla muulla foorumilla miullakin on annettavaa ja tiedän miltä se tuntuu, mutta tällä ja muilla tietokone aiheisilla annettavaa on valitettavan vähän
Täällä on monta kaveria joille lämpee rantasauna jos lappeenrantaan eksytte ja mukava se on nähdä ketä vaan jos kohdalle sattuu. Sille tarjoon pullakahvit joka arvaa mikä on ollu miun eka tietokone
Senverran helpotan, että tuun miehen ikään tänä vuonna