Jatkan tähän, vaikka ei otsikon mukanen ongelma enää olekkaan. Kyseessä sama kone ja wlan verkkoon ongelma liittyy. Koneessa on usb-wlan tikku, kun ei kopan sisälle muuta mahdu. Kyseessä siis mini-itx levynen kone ja pienin mahdollinen koppa, eli oikeesti ei mahdu.
No ite ongelma on se, että netti toimii n. 15min. ja sen jälkeen lakkaa latautumasta. Langaton yhteys kuitenkin säilyy kokoajan. Ei edes pätkäse sitä. Kun tikun käyttää irti, jatkuu esim. videon näkyminen samantein. Kone on tossa vieressä pyörittäny kissavideota luuppina pari päivää ja muutaman kerran se on noin 10min. tauon jälkeen jatkanu ite sitä videota. Ajat ei oo minuutilleen samoja ja toinen kone on samassa lähiverkossa ja oon tehny sillä hommia normaalisti ja netti toimii kun tää ongelmakone pätkäsee, eli torpan ja linkkimastonkin välillä yhteys pysyy.
Oon kokeillu koneen kaikki usb-portit ja myös hubia jossa erillinen virran syöttö. Selaimetkin oon käyny läpi ja sama juttu kaikilla.
Tiedän myös toisen koneen samalla emolla joka pätkii vähän samaan tyyliin. Verkkokortti on siinä eri ja emossa kiinni olevaa mallia. Tarkemmin en tiedä asiasta.
Emo: AsRock E350M1, AMD E350, A50M, DDR3, mITX
Wlantikku: Asus usb-n13
Suse Leap 42.2