Kirjoittaja Aihe: Tuli jostain xsaverista virheilmoitus, ettei voi päivittää  (Luettu 7365 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

guest1739

• Vieras
Tuollainen tuli ja en osaa ottaa mistä tuli, jostain screensaverista, mutta miten sen saa pois? Ubuntussa se kävi helposti, joten kait se täälläkin onnistuu?

Poissa SuperOscar

• Käännösryhmä
  • *
  • Sukupuoli: Mies
  • Tänään täällä, huomenna poissa
    • Legisign.org
Vs: Tuli jostain xsaverista virheilmoitus, ettei voi päivittää
« Vastaus #1 : 30.11.2015 - klo:12:19 »
En tiedä, mistä keksit tuon liittyvän näytönsäästäjään (jollaista Plasma 5:ssa ei oikeastaan edes vielä ole). Tuo ei myöskään ole virheilmoitus vaan ilmoitus saatavilla olevista päivityksistä. Eroon siitä pääsee asentamalla ne päivitykset.
pöytäkone 1, NUC: openSUSE Leap 15.6; kannettavat 1–3: Debian GNU/Linux 12; pöytäkone 2: openSUSE Tumbleweed; RPi 1: FreeBSD 14-RELEASE; RPi 2: LibreELEC 11

guest1739

• Vieras
« Vastaus #2 : 30.11.2015 - klo:12:35 »
SItten lyhyt ja tyhmä kysmys, miten asennan ne?

Poissa harmie

• Valvoja
  • *
« Vastaus #3 : 30.11.2015 - klo:13:18 »
SItten lyhyt ja tyhmä kysmys, miten asennan ne?
Laitat rastit noihin laatikoihin ja painat "Install Updates" nappia.

guest1739

• Vieras
« Vastaus #4 : 30.11.2015 - klo:13:22 »
Kun on rasti laatikossa ja yritän asentaa, niin vastaus on tässä?

Poissa Buntu

• Jäsen
« Vastaus #5 : 30.11.2015 - klo:15:10 »
Tuo Software Updates -sovellus ei muuten tottele omia asetuksiaan. Yritin säätää sitä päivittämään vain kerran viikossa, mutta siitä huolimatta päivityksiä pukkasi joka päivä. Se tuntuu saavan päivityskomentonsa "joltakin ylemmältä taholta". Jos tuo piirre harmittaa eikä viitsi odottaa korjausta, lienee ainoa tapa poistaa koko sovellus (plasma5-pk-updates) ja tehdä päivitykset zypperillä.

guest1739

• Vieras
« Vastaus #6 : 30.11.2015 - klo:16:58 »
Tuli taas neuvo, jota en osaa tehdä, ennen kuin rautalangasta vääntää? Olen vasta nyt pari päivää ollut sussun puolella, joten kokemus on niin vähäinen, että rautalangasta ohje, kiitos :D

Poissa Buntu

• Jäsen
« Vastaus #7 : 30.11.2015 - klo:18:09 »
En muuten sitten suosittele tuon Software Updates -ohjelman poistamista, mutta jos haluat sen kuitenkin tehdä, tässä ohjeet YaST2:lle.

YaST > Ohjelmistohallinta > Etsi

Etsi paketti nimeltä plasma5-pk-updates. Kun se on löytynyt, klikkaa hiiren oikeanpuoleisella painikkeella paketin kohdalla ja valitse 'Poista' ja sitten 'OK'. Nyt tulee ikkuna, jossa valitetaan riippuvuuksista. Valitse alimmainen vaihtoehto: 'Break the dependencies between...'. Sitten 'Yritä uudelleen' ja 'OK' ja 'Valmis'. (Jos muistan oikein.) Ole varovainen äläkä tee mitään mitä et ymmärrä. Muutos tulee näkyviin, kun seuraavan kerran käynnistät työpöydän.

Nyt ei sitten mikään ohjelma ilmeisesti huolehdi automaattisista päivityksistä, joten ne pitää hoitaa itse. Esimerkiksi zypperillä. Zypperiä käytetään komentokonsolista (pääkäyttäjänä). Ensin kannattaa listata saatavilla olevat päivitykset:

Koodia: [Valitse]
zypper lu
Yleensä kannattaa hyväksyä kaikki mitä zypper ehdottaa. Itse päivitys tapahtuu komennolla:

Koodia: [Valitse]
zypper up
Anna zypperin rauhassa ladata ja asentaa kaikki päivitykset äläkä keskeytä sen toimintaa.

Poissa harmie

• Valvoja
  • *
« Vastaus #8 : 30.11.2015 - klo:18:13 »
Eiköhän kannata vaan aluksi koittaa yastilla tai zypperillä päivittää kaikki paketit ja katsoa häviääkö ongelma.

guest1739

• Vieras
« Vastaus #9 : 30.11.2015 - klo:18:32 »
Kiitos, yritän kun olen taas Linux- puolella, sain Skypen muuten toimimaan, mutta en löytänyt säätimiä, joilla saan mikrofonin toimimaan

Poissa Buntu

• Jäsen
« Vastaus #10 : 30.11.2015 - klo:18:45 »
Lainaus
Eiköhän kannata vaan aluksi koittaa yastilla tai zypperillä päivittää kaikki paketit ja katsoa häviääkö ongelma.

Olen samaa mieltä. Siksi en suositelllutkaan ohjelman poistamista. Kyllä se korjaus sieltä jossakin vaiheessa varmaan tulee. Itse olin kuitenkin niin kärsimätön, että poistin sen. Ongelmia ei ole ilmaantunut.

guest1739

• Vieras
« Vastaus #11 : 30.11.2015 - klo:20:14 »
Valtaosa lähti, vaan ei kaikki?

Poissa Buntu

• Jäsen
« Vastaus #12 : 30.11.2015 - klo:21:56 »
Voitko kertoa tarkalleen mitä teit? Päivititkö zypperillä, yastilla vai tuolla Software Updates -ohjelmalla?