Kirjoittaja Aihe: 11,2 herjaa Flashista ->13,2?  (Luettu 4184 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa askoin

  • Käännösryhmä
  • *
  • Viestejä: 291
  • Sukupuoli: Mies
11,2 herjaa Flashista ->13,2?
« : 05.01.2015 - klo:00:00 »
NOTE: Adobe Flash Player 11.2 will be the last version to target Linux as a supported platform. Adobe will continue to provide security backports to Flash Player 11.2 for Linux.

Jaha, kai sitten tämä pöytäkonekin on päivitettävä tälle vuosikymmenelle :-)

Onko jollain kokemusta meneekö hyppäämällä pari versiota läpi 11,2->13,2? Vai suosiolla 13,1 (kunnes bugit poistuu 13,2)?
tässä ei ole mitään anekdoottia

Poissa raimo

  • Jäsen
  • Viestejä: 218
  • Sukupuoli: Mies
Vs: 11,2 herjaa Flashista ->13,2?
« Vastaus #1 : 05.01.2015 - klo:14:18 »
Susen päivitys tai mikään muukaan ei poista tuota Flashin "virhettä" jossa siis vain kerrotaan Flashin huono nykytilanne:
Adobe ei enää julkaise (koskaan) Linux-Flashiin muita kuin tietoturvapäivityksiä.  Tilanne on ollut tämä jo pitkään.
Uudemman, päivitetyn Flashin saa Google Chrome -selaimen mukana johon on sisäänrakennettu PepperFlash .. tai kikkailemalla Pipelightillä.

Poissa Ville

  • Jäsen
  • Viestejä: 72
Vs: 11,2 herjaa Flashista ->13,2?
« Vastaus #2 : 06.01.2015 - klo:02:00 »
Toi Firefoxin Flash herja on muuten aika mielenkiintoinen. Tuntuu nimittäin siltä, että Firefoxilla on tieto Flashin päivityksestä jo etukäteen. Linuxissa ymmärtäisin tuon herjan ja päivityksen eron, sillä täällä ei koskaan tiedä koska paketinhallintaan päivittyy uusin versio. Mutta kun Mackissä Firefoxsi alkoi tuota herjaa heittelemään niin Adoben sivuilla ei vielä ollut edes koko päivitystä. Vasta seuraavana päivänä se oli sitten saatavilla.

Lainaus
Onko jollain kokemusta meneekö hyppäämällä pari versiota läpi 11,2->13,2? Vai suosiolla 13,1 (kunnes bugit poistuu 13,2)?

Itse en enään lähtisi tuota noin isoa versio hyppyä tekemään. Olen sen pari kertaa tehnyt ja molemmilla kerroilla asennus kyllä onnistui, mutta kaikennäköistä pientä säätämistä olikin sitten koko rahan edestä.
Mieluummin kotikansio talteen ja puhdas asennus niin pääsee helpommalla.

En ole edes ihan varma, että kannattaako uudelleen asentaessa käyttää ollenkaan vanhaa home osiota, sillä silloin noi vanhan asennuksen henkilökohtaiset asennustiedoston jäävät sinne Homelle käyttöön ja sekin voi aiheuttaa ikäviä yllätyksiä. Itse ehkä tällä hetkellä kopioisin tuon Homen talteen (muista myös sitten kopioida ne piilotiedostot)  ja jyräisin suosiolla sen sitten asennuksen aikana puhtaaksi ja palauttelisin sitten asennuksen jälkeen ne tiedoston takaisin sieltä varmuuskopiolta joita tarvitsisin.

Itselläni on muuten kanssa vielä tässä koneessa 13,1  asennettuna. Itse en kylläkään pelkää 13.2:sen bugisuutta. Sitä vaan tulee vanhemmiten näköjään laiskaksi ja luulenkin, että itse päivitän oman koneeni vasta sitten kun joku tarvitsemani ohjelma ei enään toimi tässä kunnolla. 

guest1630

  • Vieras
Vs: 11,2 herjaa Flashista ->13,2?
« Vastaus #3 : 07.01.2015 - klo:19:29 »
Itselläni sikäli mielenkiintoinen tilanne että openSUSE 13.2:ssa Firefoxini käyttää Flashin versiota 16.0.0.235.  :o

Oletan sillä olevan merkitystä että Firefoxini tulee Factorystä ja liekö sitten testailevat Chromen pepperflashiä wrapperin avulla Firefoxissa. Lueskelin että tällainen wrapperi on tehty.
Toimii muuten ongelmitta, mutta välillä videot kokoruudussa ei näy oikein, vaan video näkyy pienenä vasemmassa yläkulmassa.

Poissa askoin

  • Käännösryhmä
  • *
  • Viestejä: 291
  • Sukupuoli: Mies
Vs: 11,2 herjaa Flashista ->13,2?
« Vastaus #4 : 09.02.2015 - klo:18:56 »
Nyt on uus SSD (vanha oli hybridi jossa /home ssd:llä ) ja 13.2 asennettuna. Ville varoitteli vanhan /home-kansion siirrosta. Noinko on? Aiemmin sitä on tullut siirrettyä vanha kansio uudelle levylle.
tässä ei ole mitään anekdoottia