Kirjoittaja Aihe: Tuplanäyttö HDMi:llä - ääni hukassa (ei kuulu TV:stä - läppäristä kylläkin)  (Luettu 8631 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa RaijaR

  • Jäsen
  • Viestejä: 1421
  • Sukupuoli: Nainen
Olen päässyt niin pitkälle, että HDMI-kaapelin kautta näkyy TV:ssä kuva (sama kuva läppärissä ja TV:ssä), mutta en ole saanut ääntä kuulumaan TV:stä. Sinäänsä pitäisi toimia, koska Linux Mint:llä toimii.

Olen yrittänyt saada täppejä kohdalleen Kmix/Phonon -himmelin avulla, mutta tehtävä on minulle mahdoton = en kertakaikkiaan ymmärrä sen logiikkaa.  :'(

Osaiskohan joku neuvoa tai löytyykö tästä kunnollista ohjetta jostain?
Pöytäkone ASUS ExpertCenter PN52, Tumbleweed, jossa nippu distroja QEMU/KVM:ssä.
Ja Väinö-minibulli :D
Huom! Kirjoitusvihreet tulee jostain aravuudesta...

Poissa RaijaR

  • Jäsen
  • Viestejä: 1421
  • Sukupuoli: Nainen
Juttu jatkuu...
Olen googlettanut asian tiimoilta ja näyttäisi olevan ihan oikea vika, jonka kaiketi saisi pätsättyä pois (?):

https://www.google.fi/search?q=AMD+Radeon+R9+270+linux&oq=AMD+Radeon+R9+270+linux&aqs=chrome..69i57j0.3993j0j8&sourceid=chrome&es_sm=122&ie=UTF-8#q=no+sound+on+nvidia+hdmi+output+opensuse&spell=1

Mutta en saa noista selvää, että mitä minun pitäisi tehdä, jotta ääni kuuluisi.
Ohessa listaus, josta pitäisi vika selvitä, mutta en osaa sitä tulkata...
Pöytäkone ASUS ExpertCenter PN52, Tumbleweed, jossa nippu distroja QEMU/KVM:ssä.
Ja Väinö-minibulli :D
Huom! Kirjoitusvihreet tulee jostain aravuudesta...

Poissa RaijaR

  • Jäsen
  • Viestejä: 1421
  • Sukupuoli: Nainen
Yksinpuhelu jatkuu   ;)

Asensin vanhempaan läppäriin (V5) openSUSE 13.2 ja siinä kaikki toimii hienosti HDMI:llä. Nyt alkaa epäilyttää, että uudemmassa läppärissä (V7) vian aiheuttaa Nidian ajuri.

Mitenkä vaihdan käyttöön nouveaun ajurin? En osaa tehdä tuota muuten kuin asentamalla koko openSUSEn uusiksi.

ps. Hoksasin just yhden jutun: mitä yhteistä on nv ja nouveau ajureilla? Eka on kirjoitettu puolaksi    ;D
Pöytäkone ASUS ExpertCenter PN52, Tumbleweed, jossa nippu distroja QEMU/KVM:ssä.
Ja Väinö-minibulli :D
Huom! Kirjoitusvihreet tulee jostain aravuudesta...

guest1733

  • Vieras
Nvidian ajuri ei ole syyllinen. Nvidian korteissa myös äänikortti..
Ääni tulee sen kautta ulos eikä tietokoneen äänikortista.
Mikseristä tai ohjelmasta täytyy osata valita oikea ulostulo.

guest141

  • Vieras
Mikä näytönohjain on kyseessä(malli(versio)? ja onko näytönohjaimen toimintaa saatu varmistettua jollain muulla käyttöjärjestelmällä kuin opensusella?

Poissa RaijaR

  • Jäsen
  • Viestejä: 1421
  • Sukupuoli: Nainen
Linux Mintillä toimi jo 19.09.2014  ;)
En muistaakseni saanut pelittämään, kun Acerissa (V7) oli 13.2 asennettuna.
Nyt molemissa läppäreissä on Leap ja hyvin toimii HDMI.
Pöytäkone ASUS ExpertCenter PN52, Tumbleweed, jossa nippu distroja QEMU/KVM:ssä.
Ja Väinö-minibulli :D
Huom! Kirjoitusvihreet tulee jostain aravuudesta...