Kirjoittaja Aihe: openSUSE 12.3 on julkaistu.  (Luettu 46059 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jmp

  • openSUSE Member
  • *
  • Viestejä: 4553
  • Sukupuoli: Mies
    • openSUSEa suomeksi
Ja muistakaa pitää hauskaa ;)

openSUSE Tumbleweed (x86_64)

guest1584

  • Vieras
Vs: openSUSE 12.3 on julkaistu.
« Vastaus #1 : 13.03.2013 - klo:16:47 »
LiveImage ei enää mahdu CD:lle, joten se täytyy polttaa joko DVD:lle tai siirtää imagewriterillä usb-tikulle.

No onpas kyllä tosi kämäistä.
Mitä järkeä tuossa oikein nyt on? Minulla ei ainakaan ole DVD-asemaa, ehkä olen ajastani jäljessä, mutta kyllä pärjään ihan hyvin CDllä. Tai ehkä pärjäsin. Kaikki muuttuu.
Mutta eikö sitä nyt olisi voinut tehdä vähän pienemmäksi, että liveCD on liveCD, eikä LiveUSB tai liveDVD. Niin no, eipä siinä näköjään kyllä luekaan liveCD. En muista lukiko sitten joskus. Mutta ainakin liveCDstä aina puhutaan.
No pitänee sitten tikutella.
Tai, vai kai sen voi zypperilläkin päivittää? Näin?
Eikös tuo aja saman asian? Paitsi se kyllä näyttää turhan rasittavalta ja vaikealta. Ehkä tikuttelen.

Poissa jmp

  • openSUSE Member
  • *
  • Viestejä: 4553
  • Sukupuoli: Mies
    • openSUSEa suomeksi
Vs: openSUSE 12.3 on julkaistu.
« Vastaus #2 : 13.03.2013 - klo:18:15 »
No onpas kyllä tosi kämäistä.
Mitä järkeä tuossa oikein nyt on? Minulla ei ainakaan ole DVD-asemaa, ehkä olen ajastani jäljessä, mutta kyllä pärjään ihan hyvin CDllä. Tai ehkä pärjäsin. Kaikki muuttuu.
Mutta eikö sitä nyt olisi voinut tehdä vähän pienemmäksi, että liveCD on liveCD, eikä LiveUSB tai liveDVD. Niin no, eipä siinä näköjään kyllä luekaan liveCD. En muista lukiko sitten joskus. Mutta ainakin liveCDstä aina puhutaan.
No pitänee sitten tikutella.

LiveCD:n ongelma on aina ollut tilarajoitukset. Jotain joudutaan aina jättämään pois kun tila on kortilla.
USB-tikku on nopeampi kuin CD ja huomattavasti mielekkäämpi käyttää. Toki live olisi saanut sisältää sekä 32- että 64-bittiset versiot.
Itse olen tätä muutosta odottanut jo pidemmän aikaa.

Lainaus
Tai, vai kai sen voi zypperilläkin päivittää? Näin?
Eikös tuo aja saman asian? Paitsi se kyllä näyttää turhan rasittavalta ja vaikealta. Ehkä tikuttelen.

Voi zypperilläkin päivittää, tai sitten ladata tuon NET-version, ja asentaa järjestelmän verkon yli.
Ja muistakaa pitää hauskaa ;)

openSUSE Tumbleweed (x86_64)

Poissa letkume

  • Jäsen
  • Viestejä: 521
Vs: openSUSE 12.3 on julkaistu.
« Vastaus #3 : 13.03.2013 - klo:19:45 »
Sen siitä saa kun yrittää olla idiot-friendly. Minun mielestäni tuon libreofficen olisi voinut dumpata surutta. Se se suurin pökäle noissa aina on ollut.

guest1584

  • Vieras
Vs: openSUSE 12.3 on julkaistu.
« Vastaus #4 : 13.03.2013 - klo:19:53 »
Sen siitä tosiaan saa, mutta se on toisaalta kyllä ihan hyvä, koska kuitenkin 97% maailman ihmisistä on umpi-idiootteja, niin ehkä se on hyvä, että Suussia tarjotaan sitten heillekin.
Olen kyllä huomannut, että Libreoffice on vähän rasittava, osa kyllä vähän johtuu varmasti, että pitäisi vaihtaa asetuksia, mutta onko sinulla sitten joku toinen, parempi toimisto-ohjelma jota voisit suositella kaikille. Jopa idiooteille.

Poissa letkume

  • Jäsen
  • Viestejä: 521
Vs: openSUSE 12.3 on julkaistu.
« Vastaus #5 : 13.03.2013 - klo:19:59 »
Tarkoitin lähinnä, että miksi sen pitää olla liveCD:llä? Eihän kukaan käytä toimistosoftaa livelevyltä?

Itse käytän picoa

Poissa jmp

  • openSUSE Member
  • *
  • Viestejä: 4553
  • Sukupuoli: Mies
    • openSUSEa suomeksi
Vs: openSUSE 12.3 on julkaistu.
« Vastaus #6 : 13.03.2013 - klo:20:13 »
Aika moni kuitrenkin asentaa järjestelmän liveltä, joten siinä pitää olla yleisimmät softat
Ja muistakaa pitää hauskaa ;)

openSUSE Tumbleweed (x86_64)

Poissa kapa

  • Jäsen
  • Viestejä: 182
Vs: openSUSE 12.3 on julkaistu.
« Vastaus #7 : 13.03.2013 - klo:20:25 »
LiveImage ei enää mahdu CD:lle, joten se täytyy polttaa joko DVD:lle tai siirtää imagewriterillä usb-tikulle.

No onpas kyllä tosi kämäistä.
Mitä järkeä tuossa oikein nyt on? Minulla ei ainakaan ole DVD-asemaa, ehkä olen ajastani jäljessä, mutta kyllä pärjään ihan hyvin CDllä. Tai ehkä pärjäsin. Kaikki muuttuu.
Mutta eikö sitä nyt olisi voinut tehdä vähän pienemmäksi, että liveCD on liveCD, eikä LiveUSB tai liveDVD. Niin no, eipä siinä näköjään kyllä luekaan liveCD. En muista lukiko sitten joskus. Mutta ainakin liveCDstä aina puhutaan.
No pitänee sitten tikutella.
Tai, vai kai sen voi zypperilläkin päivittää? Näin?
Eikös tuo aja saman asian? Paitsi se kyllä näyttää turhan rasittavalta ja vaikealta. Ehkä tikuttelen.

Joskus käytin käskyä
Lainaus
zypper dup
Sen jälkeen kaikki menikin ihan päin sitä itteensä...

Poissa jmp

  • openSUSE Member
  • *
  • Viestejä: 4553
  • Sukupuoli: Mies
    • openSUSEa suomeksi
Vs: openSUSE 12.3 on julkaistu.
« Vastaus #8 : 13.03.2013 - klo:20:36 »
Joskus käytin käskyä
Lainaus
zypper dup
Sen jälkeen kaikki menikin ihan päin sitä itteensä...

Kun tuota zypper dist-upgrade  komentoa käytetään, pitää kaikki ylimääräiset lähteet poistaa käytöstä.
Käytössä saisi olla ainoastaan oss ja non-oss.
Ja muistakaa pitää hauskaa ;)

openSUSE Tumbleweed (x86_64)

Poissa letkume

  • Jäsen
  • Viestejä: 521
Vs: openSUSE 12.3 on julkaistu.
« Vastaus #9 : 13.03.2013 - klo:20:38 »
Jaa, itse tein dupin myös äsken. Hienosti tuntuu pelaavan. Uusi taustakuva ei toimi :(

guest1584

  • Vieras
Vs: openSUSE 12.3 on julkaistu.
« Vastaus #10 : 13.03.2013 - klo:20:54 »
En nyt tiedä onko tämä viisain paikka tälle, mutta liittyy tämä nyt ainakin tämän 12.3n asentamiseen tai päivittämiseen.
Nimittäin aloin zypperillä yrittää asentaa tuota, ja laitoin, että zypper update.
No siinä olikin sitten jotain 1289 juttua jotka piti päivittää.
Mikäs siinä. Se latasi ne, ja asenteli niitä, mutta sitten kävi ohraisesti, nimittäin näyttö sammui, niin kuin se nyt koneessani viime aikoina on tavannut tehdä. No odottelin sitten aika kauankin, että ajattelin, että nyt se on jo asentanut ne. Painoin reset, ja sitten kun nyt yrittää käynnistää Suussia, niin sanoo:  "Could not start kdeinit 4. Check your installation."
Joo, ehkä olin sittenkin hätäillyt.
 Eipä minulla oikeastaan kai ole tuolta sinällään mitään kovin tärkeää pelastettavaa, mutta saisiko tuon nyt toimimaan ilman että vain sitten asentaa siihen uudelleen Susen?

Poissa SuperOscar

  • Käännösryhmä
  • *
  • Viestejä: 912
  • Sukupuoli: Mies
  • Tänään täällä, huomenna poissa
    • Legisign.org
Vs: openSUSE 12.3 on julkaistu.
« Vastaus #11 : 13.03.2013 - klo:21:13 »
Älkää katsoko juuri nyt, mutta minulla on vahva epäilys: konklaavi valitsi openSUSE 12.3:n uudeksi paaviksi!
pöytäkone 1, kannettavat 1–3: Debian GNU/Linux 12; pöytäkone 2: openSUSE Tumbleweed; NUC: openSUSE Leap 15.5; RPi 1: FreeBSD 13.2-RELEASE; RPi 2: LibreELEC 11

guest1584

  • Vieras
Vs: openSUSE 12.3 on julkaistu.
« Vastaus #12 : 13.03.2013 - klo:21:16 »
Ah, no sain tämän avattua XTermissä, ja nyt ilmeisesti saan asennettua niitä päivityksiä, joten ehkä tämä tästä.

Poissa jmp

  • openSUSE Member
  • *
  • Viestejä: 4553
  • Sukupuoli: Mies
    • openSUSEa suomeksi
Vs: openSUSE 12.3 on julkaistu.
« Vastaus #13 : 13.03.2013 - klo:21:19 »
Älkää katsoko juuri nyt, mutta minulla on vahva epäilys: konklaavi valitsi openSUSE 12.3:n uudeksi paaviksi!

Ja muistakaa pitää hauskaa ;)

openSUSE Tumbleweed (x86_64)

Poissa letkume

  • Jäsen
  • Viestejä: 521
Vs: openSUSE 12.3 on julkaistu.
« Vastaus #14 : 13.03.2013 - klo:22:05 »
Ah, no sain tämän avattua XTermissä, ja nyt ilmeisesti saan asennettua niitä päivityksiä, joten ehkä tämä tästä.

se on
Koodia: [Valitse]
zypper dup ei up  :)

Poissa letkume

  • Jäsen
  • Viestejä: 521
Vs: openSUSE 12.3 on julkaistu.
« Vastaus #15 : 13.03.2013 - klo:22:06 »
Älkää katsoko juuri nyt, mutta minulla on vahva epäilys: konklaavi valitsi openSUSE 12.3:n uudeksi paaviksi!



Shrekiltä pääsi piearu  ::)

guest1584

  • Vieras
Vs: openSUSE 12.3 on julkaistu.
« Vastaus #16 : 13.03.2013 - klo:22:11 »
Hahhaa!
Sainpas tämän vihdoin luullakseni ainakin oikein asennetuksi.
Vaikken olekaan vielä muuten niin hirveästi kokenut tässä mitään, niin se on kyllä yhäkin totta, että OpenSUSE osaa kyllä nämä esteettiset hommat.
Ehdottomasti. Värimaailmat ovat aina yhtä kiehtovat. Tai aina, ja aina, mutta 12.2 ja -.3 ovat ainakin olleet tosi näyttäviä.
Se on tosi harvinaista, että ei oikein edes viitsisi vaihtaa taustakuvaa. Tämä on vain niin tyylikäs. Samoin tuo vihreän ja tummanharmaan yhdistelmä.
Ei mitään vastaavaa ole ollut Ubuntun tai Fedoran tai Windowsien kanssa. Ei niissä oikein silmä lepää. Mutta Suussissa kyllä.
Tuo Infocenter on kyllä vähän outo. Pidin enemmän vanhasta pompputiikeristä.

En tiedä onko tämä 12.3 nyt selvittänyt sammuilemisongelmani, mutta nyt näkyy olevat monin puolin täydellisemmät suomennokset, joita en esimerkiksi tuossa valikossa saanut mitenkään 12.2ssa kunnollisiksi vaikka vaihteli sitä kieltä esim viroon ja takaisin suomeen. Mutta tässä tämä on täydellisempi.

"Se on dup"
Joo, mutta tuolta missä katsoin ohjeita näytti, että ensin up sitten dup. Ja nyt tein niin tuolla XTermissä ja hyvin pyyhki.

Poissa letkume

  • Jäsen
  • Viestejä: 521
Vs: openSUSE 12.3 on julkaistu.
« Vastaus #17 : 13.03.2013 - klo:22:22 »
Tuleekohan liian suuri kuva?

Ilmoittakaa, niin heitän deleteä. Miksei täällä ole piilotusnappia?



Tässä vielä isompi:
http://justpaste.it/files/justpaste/d6/a1470731/tyopoyta-12-3.png

Window decoration - Air-black-remix-green

Desktop theme - Diamond

Cursor theme - Obsidian

Poissa letkume

  • Jäsen
  • Viestejä: 521
Vs: openSUSE 12.3 on julkaistu.
« Vastaus #18 : 13.03.2013 - klo:22:24 »
"Se on dup"
Joo, mutta tuolta missä katsoin ohjeita näytti, että ensin up sitten dup. Ja nyt tein niin tuolla XTermissä ja hyvin pyyhki.

Jaa mistä katsoit? Itse laitoin ref ja dup, kuten aina ennenkin. Toki se päivittänee nuo muutenkin ??

guest1584

  • Vieras
Vs: openSUSE 12.3 on julkaistu.
« Vastaus #19 : 13.03.2013 - klo:22:39 »
http://en.opensuse.org/SDB:System_upgrade
Tuoltanoin.
Siellä kai sanotaan että pitää ensin katsoa että on uusimmissa päivityksissä ja sitten vasta duppaa. En tiedä tosiaan miksi. Noudatin vain ohjeita.
Yksi on kyllä se, että olen saattanut ymmärtää kaiken ihan väärin.
Mutta eipä se kai haittaa vaikka niinkin olisi käynyt, koska nyt tämä ainakin tuntuu asentuneen ihan oikein.