Kirjoittaja Aihe: Verkkotulostin ongelma  (Luettu 3067 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa arijoutsi

  • Käännösryhmä
  • *
  • Viestejä: 2062
  • Sukupuoli: Mies
Verkkotulostin ongelma
« : 07.07.2012 - klo:14:21 »
Hoopeen verkkotulostin ei toimi paitsi usb kaapelin kautta. Yastilla olen yrittänyt eri vaihtoehdoilla, ilman tulosta. http://localhost:631/ löytää vain tuon laserin joka ei ole verkkotulostin. imäkki kyllä yhdisti tuohon heti. Mikähän mulla oikein mättää?

Edit. Kokeilin miniläppärillä, missä Lubuntu. Pari kolme klikkausta, ip numero ja homma oli siinä.

Edit2. Onnistuihan se. Piti vain käsin hakee oikea ja ajuri kirjoittaa ip osoite, eikä välittää yastin ilmoituksesta ettei mitään löydy. Sen jälkeen otin tekstitiedoston auki ja siellä tulostin ikkunassa näkyi verkkotulostin ja toimii. Ei ihan yhtä kätevä asennus kuin kaapelin kautta..
« Viimeksi muokattu: 08.07.2012 - klo:07:06 kirjoittanut arijoutsi »
HP Elite book, openSUSE Leap 15.2
Mac mini Catalina.
Puhelin, iPhone SE.

guest91

  • Vieras
Vs: Verkkotulostin ongelma
« Vastaus #1 : 11.01.2015 - klo:15:08 »
Minulla on sama ongelma että
HP Photosmart 5514 ei lähde langattomasti toimimaan vaikka kuinka yritän hp asistenttia käyttää.
Olisi kiva jos joku voisi tarkemmin viisata kuinka sen saisi toimimaan kun en ole kauhen hyvä tietokone asioissa.
Käyttis on opensuse 13.2 Kdellä.

Poissa Crusaider

  • Jäsen
  • Viestejä: 37
Vs: Verkkotulostin ongelma
« Vastaus #2 : 21.01.2015 - klo:20:17 »
Moikka!

Olisikohan vanha legenda eli Gutenberg+CUPS+tulostinajuri syynä, eli Gutenberg pois kokonaan ja homma alkaa pelaamaan, saattaa tosin joutua tarkistaan että Cups näkee tulostimen. Näin ainakin Epsonin tulostimissa ja HP:n värilasereiden osalta.