Tekisi mieli asentaa tämä suse työasemaani töissä, tosin mietityttää tämä päivitysrumba. Tukea tälle opensuse versiolle ei saa kuin muutamia kuukausia (alle 2 vuotta) ja sitten pitäisi päivittää.
Olen miettinyt että voisi hankkia tuon Suse enterprise desktop 11 version, se lisenssi maksaa jotain 50-60 euroa mutta siihen saa tukea sitten useita vuosia eikä tarvite olla jatkuvasti päivittelemässä. Susessa kiinnostaa jotenkin se kun siinä näkyy se ammattimaisuus ja susessa on se yast2
Kokeilin tätä 12.1 versioo ja jotenkin jäi sellainen olo että taidanpa jättää tuon asennuslevyn vain tuohon pöydälle, se aikaisempi 11.4 tuntui laadukkaammalta.
EDIT:
Nyt kun olen tarkemmin lukenut noista SUSE lisenssihommista niin tuli kyllä sellainen olo että taidankin ehkä jättää väliin, eli jos hankin susen lisenssin niin se on voimassa vuoden, sen jälkeen en saa enään tietoturvapäivityksiä enkä mitään muutakaan ellen maksa taas uutta vuotta.
Tämähän on erittäin harmillinen juttu. Miettii että windowsin 7 professional oem lisenssin hinta on sellaiset 140 euroa ja sen käyttöikä on joku 5 vuotta niin tuleehan tuo SUSE kalliimmaksi, jos suse maksaa suomessa 50 euroa vuosi niin 5 vuodessa tulee käyttikselle hinnaksi 250 euroa, eli vähän reilut 100 euroa kalliimpi kuin Windows. Mulla on ollut periaate että en maksa linuxista todellakaan Windowsia enempää.
Olisiko siinä ideaa että ottaisi tuon SUSE Enterprise Desktopin käyttöön ja hyödyntäisi sen ilmaiset 60 päivää ja antais mennä sillä, kuitenkin tuo linuxi on turvallisempi kuin Windows noiden viruksien suhteen vaikka olisikin vähän vanhempaa softaa käytössä. Toinen mikä tuli mieleen on että voiko maksullisessa susessa hyödyntää opensusen pakettilähteitä?