Kirjoittaja Aihe: KDE 4.6.0:n bugit: vahvistusta kaivataan (Curiouser and curiouser...)  (Luettu 22193 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa SuperOscar

  • Käännösryhmä
  • *
  • Viestejä: 912
  • Sukupuoli: Mies
  • Tänään täällä, huomenna poissa
    • Legisign.org
Unisonia voi käyttää myös komentoriviltä.

Voi, mutta niin kuin sanottu, silloin Unison kyselee ohjeita jokaisen ainoan muutoksen kohdalla siitä, mitä tehdä. Enkä uskalla vastata ”tee näin aina”, koska haluaisin kuitenkin tarkistaa ristiriitatilanteet – mutta vain ne.

Ikkunoiden erikoisasetuksen bugi ehdittiin hetkeksi merkitä kuuluvaksi alavirtaan (ts. openSUSEen), mutta nyt se on palannut aiempaan statukseensa.

Joka muuten on edelleen vahvistamaton, koskei kukaan ole sitä vahvistanut :P
pöytäkone 1, kannettavat 1–3: Debian GNU/Linux 12; pöytäkone 2: openSUSE Tumbleweed; NUC: openSUSE Leap 15.5; RPi 1: FreeBSD 13.2-RELEASE; RPi 2: LibreELEC 11

Poissa SuperOscar

  • Käännösryhmä
  • *
  • Viestejä: 912
  • Sukupuoli: Mies
  • Tänään täällä, huomenna poissa
    • Legisign.org
Unison-ongelma ei kun mutkistuu: nyt vika ilmeni myös aptosidissa, jossa on KDE 4.4.5!

Siirsin jatkot toiseen säikeeseen. Tämä on kuulkaas varsinainen haaste!
pöytäkone 1, kannettavat 1–3: Debian GNU/Linux 12; pöytäkone 2: openSUSE Tumbleweed; NUC: openSUSE Leap 15.5; RPi 1: FreeBSD 13.2-RELEASE; RPi 2: LibreELEC 11

Poissa rekufaari

  • Jäsen
  • Viestejä: 247
  • Sukupuoli: Mies
Ainoastaan sitä en voi käsittää, että rekufaari openSUSE 11.3:seen factorysta asennetussa 4.6:ssa saisi ikkunoiden muistamisen toimimaan – tai että se toimisi bugs.kde.orgin vastaajataholla.

Kyllä mulla toimii edelleen ikkunamuisti, vaikka päivitin openSUSE 11.3 -> 11.4 versioon.
Johtuuko siitä sitten etten edes muista koska olen puhtaan asennuksen tehnyt, kun aina vaan
tulee päivitettyä käyttis uusimpaan.

Poissa Owdy

  • Huoltomies
  • Jäsen
  • Viestejä: 3260
Nyt näkyy toimivan mullakin. Ainakin FF pysyy siinä mihin sen jättää.

Poissa SuperOscar

  • Käännösryhmä
  • *
  • Viestejä: 912
  • Sukupuoli: Mies
  • Tänään täällä, huomenna poissa
    • Legisign.org
bugs.kde.orgissa minulta kysyttiinkin, olenko kokeillut toisella käyttäjätunnuksella. Muistaakseni olen, mutta en mene vannomaan.

Erikoista on kuitenkin, että ainakin ~/.kde(4)-puun olen usein poistanut kokonaan eri distrojen välillä seilatessani. Samoin / jyrätään aina yli. Minne tällainen asetus voisi piiloutua, jos siitä on kyse? Vai onko kyse esim. näyttöajurista, niin käsittämätöntä kuin se olisikin? En edes asenna mitään kovin poikkeuksellista (käytä esoteerisia kolmannen osapuolen repoja tms.) koneelleni, mikä voisi selittää tätä.

Näyttää kuitenkin siltä, että minun on järkevää palata openSUSEen, koska pahin ongelmani eli Unisonin synkkaamattomuus ei johdu sen paremmin SUSEsta kuin KDE 4.6:stakaan. Mistä se johtuu, on kyllä varsinainen pähkinä... ???
pöytäkone 1, kannettavat 1–3: Debian GNU/Linux 12; pöytäkone 2: openSUSE Tumbleweed; NUC: openSUSE Leap 15.5; RPi 1: FreeBSD 13.2-RELEASE; RPi 2: LibreELEC 11

Poissa SuperOscar

  • Käännösryhmä
  • *
  • Viestejä: 912
  • Sukupuoli: Mies
  • Tänään täällä, huomenna poissa
    • Legisign.org
Puhdas asennus, toistaiseksi Nouveau-ajuri käytössä – ja ikkunoiden sijainnit muistuvat. Weird. Sydän kylmänä odottelen, milloin ongelmat alkavat.

Yksi juttu muuten, eri ohjelmat (tai erityyppiset ikkunat) tuntuvat suhtautuvan ikkunan erikoisasetuksiin eri tavoin. Firefox muistaa kiltisti oman sijaintinsa KDE:n sitä komentamattakin. Paras kokeilukappale on KDE-ohjelma kuten KMail, jonka tapa avata viestinlukuikkunat villisti sinne tänne minua enimmäkseen pakottaa sijainnin muistamista käyttämäänkin. (Inhoan myös viestipaneeleita: haluan avata viestin aina erilliseen ikkunaan.)

Näyttöajurin lisäksi toinen hakematta mieleen tuleva epäilyksenalainen on QtCurve-tyyli, jota myöskään en vielä ole asentanut. Yritän nyt edetä askel askelelta ja katsoa, mitä tapahtuu.
pöytäkone 1, kannettavat 1–3: Debian GNU/Linux 12; pöytäkone 2: openSUSE Tumbleweed; NUC: openSUSE Leap 15.5; RPi 1: FreeBSD 13.2-RELEASE; RPi 2: LibreELEC 11

guest658

  • Vieras
Asensin itse nyt myös tämän 11.4 susen live-cd:ltä puhtaana asennuksena ja nyt muistavat ikkunat tässä KDE 4.6 versiossa oman paikkansa.  Myös päivitysten jälkeen kaikki toimii. En ole vielä nvidian ajureita asentanut, joten en tiedä onko niillä vaikutusta. Nouveau-ajuritkin tuntuvat tässä nyt toimivan nopeammin kuin aijemmin, joten jää nähtäväksi tarviiko noihin nvidian kilkkeisiin ollenkaan koskea.

Lisäys: Juuri kun pääsin sanomasta, ettei noita nvidian-ajureita tarvitsisi asentaa, niin tuossahan ne asentuivat "itsekseen" flashin asennuksen yhteydessä  :D