Kirjoittaja Aihe: zoneminder videovalvonta  (Luettu 5628 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

guest658

  • Vieras
zoneminder videovalvonta
« : 12.11.2010 - klo:08:43 »
1. Onko kukaan saanut zoneminder - ohjelmaa toimimaan?

Olen tehnyt asennuksen seuraavan ohjeen mukaan: http://www.zoneminder.com/wiki/index.php/Installing_using_ZoneMinder_RPMs_for_SuSE

Lopputulos asennuksen jälkeen:

Koodia: [Valitse]
dhcppc0:/home/user # rczm start
Starting ZoneMinder Daemon                   failed

2. Lisäksi mitä eroa on Zoneminder ja Zoneminder - MP versioilla? Olen kokeillut molempia samalla lopputuloksella(ei toimi).

Web-kamerana minulla on vanha ID 046d:0928 Logitech, Inc. QuickCam Express Tämän kameran olen saanut toimimaan Xawtv - ohjelmalla ja kopetella. (Tarkoitus on hankkia myöhemmin parempi kamera, jos saan tämän ohjelmisto puolen ensin toimimaan).


Käyttöjärjestelmä: Linux 2.6.34.7-0.5-desktop x86_64
Järjestelmä: openSUSE 11.3 (x86_64)
KDE: 4.4.4 (KDE 4.4.4) "release 3"
3D ajuri: NVIDIA 260.19.12

Poissa harmie

  • Valvoja
  • *
  • Viestejä: 2768
  • Sukupuoli: Mies
Vs: zoneminder videovalvonta
« Vastaus #1 : 12.11.2010 - klo:09:56 »

2. Lisäksi mitä eroa on Zoneminder ja Zoneminder - MP versioilla? Olen kokeillut molempia samalla lopputuloksella(ei toimi).


MP versio on käännetty packman repoista tulevia ohjelmia vasten joten se sisältää enemmän ominaisuuksia.

Poissa harmie

  • Valvoja
  • *
  • Viestejä: 2768
  • Sukupuoli: Mies
Vs: zoneminder videovalvonta
« Vastaus #2 : 12.11.2010 - klo:09:58 »
Olethan ajanut tuon zm_database_init komennon?
"Note: When trying to run rczm start without running zm_database_init the start will fail. "

guest658

  • Vieras
Vs: zoneminder videovalvonta
« Vastaus #3 : 12.11.2010 - klo:10:09 »
Koodia: [Valitse]
dhcppc0:/home/user # zm_database_init

INFO: when db is correctly installed and you just reinstalled rpm, then answer all questions with 'n'
no lockfile found, proceed anyway? [y/N]:

"no lockfile found" Mites tuo ratkaistaan?

Poissa harmie

  • Valvoja
  • *
  • Viestejä: 2768
  • Sukupuoli: Mies
Vs: zoneminder videovalvonta
« Vastaus #4 : 12.11.2010 - klo:10:32 »
Koodia: [Valitse]
dhcppc0:/home/user # zm_database_init

INFO: when db is correctly installed and you just reinstalled rpm, then answer all questions with 'n'
no lockfile found, proceed anyway? [y/N]:

"no lockfile found" Mites tuo ratkaistaan?
Monesti asennus scriptit tekee "lukko" tiedoston, jolla pyritään estämään scriptin ajaminen päällekkäin. Tutkimatta tuota sen enempää veikkaan, että kyseessä juuri tälläinen lockfile.

Vastaa tuohon vaan y jatkaaksesi asennusta.

PS. Sanoit tuossa alussa, että olet tehnyt asenukksen sivun ohjeiden mukaisesti. Tuohan on ensimmäinen asia joka pitää tehdä paketin asennuksen jälkeen  ;D

guest658

  • Vieras
Vs: zoneminder videovalvonta
« Vastaus #5 : 12.11.2010 - klo:10:37 »
Tuossa eilen kokeilin tämän asennusta ja katsoin konsolen historiasta nyt, että olin ajanut tuon zm_database_init komennon. Asensin nyt tuon zoneminderin uudelleen ja tein ohjeen mukaisesti tuon zm_database_init konfauksen, mutta silti tulee failed viesti zoneminderia käynnistäessä.

Edit. Nyt ei tule "no lockfile found, proceed anyway?", kun poistin zm log tiedostot ja asensin sen jälkeen zm uudestaan. Ei vaan silti lähde rczm start komennolla toimimaan. Voisiko vika olla tuossa mysql:ssä?
 

guest658

  • Vieras
Vs: zoneminder videovalvonta
« Vastaus #6 : 12.11.2010 - klo:11:07 »
http://opensuse.fi/keskustelu/index.php?topic=2634.0

Lainaus
Tässä toinen: http://www.zoneminder.com/ Vaatii hiukan voimistelua, koska vaatii käytännössä LAMP serverin asennuksen alleeen. LAMP kannattaa asentaa patternista YAST:ista ja asettaa YASTin kautta php-admin päälle ennen ZM asennusta...

Olen asentanut patterns-openSUSE-lamp_server paketin. Muuta ei tuolla Lamp hakusanalla löytynyt. Mistä tuollainen php-admin laitetaan päälle?

Edit:Poistin tuon patterns-openSUSE-lamp_server paketin ja asensin uudelleen apache2 ja mysql - community - server ja - client paketit ja lisäksi jälleen kerran zm paketin. Kun käynnistän tuon mysql, niin siellä on kaksi erroria.
Koodia: [Valitse]
mysql.general_log
Error : You can't use locks with log tables.
status : OK

Koodia: [Valitse]
mysql.slow_log
Error : You can't use locks with log tables.
status : OK

Noista erroreista oli jotain tietoa tuolla: http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20100227092047AAG1Zxx  

guest658

  • Vieras
Vs: zoneminder videovalvonta
« Vastaus #7 : 13.11.2010 - klo:14:10 »
Joo. Ei riitä taidot minulla tämän asennuksen kanssa. Tässä on liikaa muuttujia. Ensinnäkin en tiedä, että onko minulla kaikki paketit asennettu mitä zm vaatii. Pitäisikö tuon rpm-paketin asentaa kaikki tarvittavat? Katselin tuolta yhdeltä sivulta noita paketteja joita pitäisi asentaa, mutta eipä niiden asentamisesta ollut  vaikutusta. Ei ole paljon mysql- ohjelmasta kokemuksia, joten sekin saattaa olla syynä tämän toimimattomuuteen. Jos joku tämän ohjelman joskus susessa saa toimimaan, niin odotan rautalankaohjeita.