Kirjoittaja Aihe: Elop vai Ollila - Nokian strategian määrittelijä  (Luettu 12186 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

guest943

  • Vieras
Vs: Elop vai Ollila - Nokian strategian määrittelijä
« Vastaus #20 : 12.02.2011 - klo:16:02 »
Onkohan sillä merkitystä että elop omistaa 5miljoonalla MS osakkeita :S

guest158

  • Vieras
Vs: Elop vai Ollila - Nokian strategian määrittelijä
« Vastaus #21 : 12.02.2011 - klo:16:28 »
Miusta nokian ja m$ liitto on virhe. Veikkaan että menee kauan ennenkuin tulee se jo nyt kauan odotettu kilpailukykynen älypuhelin. iphonen omistaa moni sen takia että se on muotia ja se on jonkun sortin mittari että rahaa on.

Mie oon sitä mieltä, että pitkässä juoksussa pärjää ne jotka tekee puhelimia monelle alustalle, niin että asiakas voi valita puhelinmerkin ja käyttöjärjestelmän. Esim Samsung on lisännyt myyntiään melkosesti viimesen vuoden aikana ja niillähän on ainakin oma käyttis ja android käytössä. Liekkö muitakin.

Jos m$ nokia menestyy, en usko että nokialaisilla on paljonkaan sananvaltaa mitä tehdään.

ja aikas hiljainen Nokiasta tulee varsinkin silloin KUN se huomaa - vuosia liian myöhään tosin - ett ei ollu 7 mikään win vaan flop

guest158

  • Vieras
Vs: Elop vai Ollila - Nokian strategian määrittelijä
« Vastaus #22 : 12.02.2011 - klo:16:33 »
saman tekevää kumman strategia kyseessä, mutt luultavasti iiilooppi-painotteinen ainakin, kun hänen osakeomistuksensakin huomioi. Tällä manooverillä hän pääsi oikeesti Ballmerin kaveriksi. Ennenhän hän oli vain (?) 'pahainen palkollinen' ;)
mutt nyt varteenotettava ehdokas Ballmerin seuraajaksi, kun se valinta koht'puoliin tulee...

guest158

  • Vieras
Vs: Elop vai Ollila - Nokian strategian määrittelijä
« Vastaus #23 : 12.02.2011 - klo:16:34 »
Iltalehdessä kerrankin asiallinen (mun ajatusteni mukainen) jolumni aiheesta
http://www.iltalehti.fi/digi/2011021213175891_du.shtml

ja pari muutakin mielenkiintoista juttua samoilta tiimoilta
mm noista osakkeista...

Poissa harmie

  • Valvoja
  • *
  • Viestejä: 2762
  • Sukupuoli: Mies

Poissa Owdy

  • Huoltomies
  • Jäsen
  • Viestejä: 3260
Vs: Elop vai Ollila - Nokian strategian määrittelijä
« Vastaus #25 : 12.02.2011 - klo:17:36 »

Poissa peran

  • Käännösryhmä
  • *
  • Viestejä: 444
Vs: Elop vai Ollila - Nokian strategian määrittelijä
« Vastaus #26 : 12.02.2011 - klo:18:18 »
Owdy: Miten niin 1997. Itse muistaisin Nokian merkittävänä muutaman vuoden aikaisemminkin.  ;)

Poissa Owdy

  • Huoltomies
  • Jäsen
  • Viestejä: 3260
Vs: Elop vai Ollila - Nokian strategian määrittelijä
« Vastaus #27 : 12.02.2011 - klo:18:22 »
Owdy: Miten niin 1997. Itse muistaisin Nokian merkittävänä muutaman vuoden aikaisemminkin.  ;)
Heh, en tiiä, nappasin ton yhdestä blogista. 1997 Nokia esitteli NMT 450 puhelimen, muuta kiinnekohtaa en keksi.

http://vesirajassa.blogspot.com/2011/02/kiitos-1997-2011.html

muoks: totta puhut, mitä tuo bloggaaja horisee. Eka GSMkin tuli jo 1991

http://fi.wikipedia.org/wiki/Nokia_Oyj:n_virstanpylv%C3%A4%C3%A4t

muoks2: jos se on ollut itse käyttäjä siitä asti?
« Viimeksi muokattu: 12.02.2011 - klo:18:31 kirjoittanut Owdy »

Poissa SuperOscar

  • Käännösryhmä
  • *
  • Viestejä: 912
  • Sukupuoli: Mies
  • Tänään täällä, huomenna poissa
    • Legisign.org
Vs: Elop vai Ollila - Nokian strategian määrittelijä
« Vastaus #28 : 12.02.2011 - klo:18:55 »
Olisivatko bloggaajan omat nokialaisvuodet? Minä sain joululahjaksi ekan kännyni (Nokian 1011 tjsp.) 2003, joten minä panisin paitaan 2003–2011. Paitsi etten aio ihan heti vasta tänä vuonna hankitusta X6:sta Androidiin siirtyä.
pöytäkone 1, kannettavat 1–3: Debian GNU/Linux 12; pöytäkone 2: openSUSE Tumbleweed; NUC: openSUSE Leap 15.5; RPi 1: FreeBSD 13.2-RELEASE; RPi 2: LibreELEC 11

guest158

  • Vieras
Vs: Elop vai Ollila - Nokian strategian määrittelijä
« Vastaus #29 : 13.02.2011 - klo:11:51 »
En muista milloin GSM tuli, mutta NMT oli mulla jo hyvän aikaa 80-luvulla ...-85 tai -86-vuodesta. Silloin se oli ns autopuhelin, joka oli suht kiinteästi siinä ja vaihdettiin jopa seuraavaan autoonkin. Saihan sen mukaakin otettua, jos halus tai jaksoi kantaa sellaista useamman kilon painoista keskusyksikköä akkuineen mukanaan. Autossa se sijoitettiin yleensä takakonttiin. Luuri toki oli kuljettajan käden ulottuvilla.

guest158

  • Vieras
Vs: Elop vai Ollila - Nokian strategian määrittelijä
« Vastaus #30 : 13.02.2011 - klo:11:58 »
mutt otsikon aiheeseen takaisin. Ei uusi toimari yksin strategiaa ja noin perusteellisia linjavalintoja tee. Kyllä siinä on vähintään Ollilan kädenjälki vahvasti mukana - todennäköisesti myös muun hallituksen ja johtokunnan pomon. Mutt toki tj voi asenteita ja mielipiteitä ohjailla, muokata, manipuloida, tms. Mitä varmempi tj, sitä enemmän hänenKIN roolinsa näkyy valinnoissa. Periaatteessa tj on kuitenkin vaan käytännön toteuttaja.

Mutt valittiinko iiloppi hallintoneuvoston tai hallituksen mielen mukaisen päätöksen toteuttajaksi, niin sekin on toki mahdollista. Silloin siis Ollila 'myi' Nokian Microsoftille, niin kuin olen muuallakin kertonut. Olis onneton vaan ymmärtänyt jättää kunnon siivun Meegolle, mutt ei - ehkei Microsoft hyväksynyt sellaista... mene ja tiedä.

Siis wp7 on Ollilan kämmi mun mielestäni.

Poissa Samuel

  • Jäsen
  • Viestejä: 369
Vs: Elop vai Ollila - Nokian strategian määrittelijä
« Vastaus #31 : 13.02.2011 - klo:18:01 »
Se voi olla noin, että MS katsannossa liitto Nokian kanssa estää ja jarruttaa osaltaan ankroid ja meego ja sen tapaisten avoimien ja vapaiden lähdekoodiin perustuvien käyttöjärjestelmien etenemistä maailmalla. Ne kaivavat hautaa koko MS käyttörjärjestelmä impperiumille.

guest857

  • Vieras

whiski

  • Vieras
Nokialle tulee kiire
« Vastaus #33 : 14.02.2011 - klo:12:31 »
Nyt jos koskaan on Nokia vaikean paikan edessä, sillä tuo voi olla nuorison mieleen enemmän kuin paljon http://www.tietokone.fi/uutiset/sony_ericsson_esitteli_pelipuhelimensa?utm_source=uutiskirje&utm_medium=uutiskirje&utm_campaign=uutiskirje

whiski

  • Vieras
Elop on kallis johtaja
« Vastaus #34 : 15.02.2011 - klo:10:15 »
Elop on tullut kalliiksi aiemmille työnantajilleen

Nokia-myllerryksen myötä yhtiön pääjohtaja Stephen Elopin elämää on kaiveltu ahkerasti. Boing Boing -verkkopalvelu luonnehtiikin, että Elopilla on kirjava ja voitonhimoinen menneisyys.   http://www.tietoviikko.fi/kaikki_uutiset/article578979.ece?s=u&wtm=tt-15022011