Kirjoittaja Aihe: MTV3 videot  (Luettu 15917 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

spexi

  • Vieras
MTV3 videot
« : 28.08.2010 - klo:03:24 »
Onko muilla esiintynyt ongelmia MTV3:n videoiden katselussa selaimella? Itsellä ei missään opensusessa ole koskaan toiminut yksikään video, eikä oikein mikään ohje tunnu auttavan. Usein tulee Windows-ympäristössä seurattua MTV3:n urheilu-uutisia, joissa usein on videotiedostoja mukana. Koskaan ei opensuse kuitenkaan ole lähtenyt soittamaan videoita, musta ruutu vain pysyy play-napin painamisen jälkeen. Millähän keinolla nuo videot saisi näkymään selaimessa? Selaimena käytän Google Chromea, tosin ei ole väliä vaikka Firefoxillakin saisi toimimaan. Itselläni on OpenSuse 11.3 tällä hetkellä, ja asensin mediakoodekit one click -installilla, mutta nuo MTV3:n videot ei vain pyöri. Youtube toimii kylläkin hienosti.

guest857

  • Vieras
Vs: MTV3 videot
« Vastaus #1 : 28.08.2010 - klo:11:00 »
Oiskos tässä topicissa ratkasu?
http://opensuse.fi/keskustelu/index.php?topic=3217.0
 ;)

spexi

  • Vieras
Vs: MTV3 videot
« Vastaus #2 : 28.08.2010 - klo:18:11 »
Heh, olisi tuon threadin voinut tietysti joo itsekin täältä kaivaa. Sain mediaplayer connectivityllä pelittämään siten, että vlc:llä availee sitten nuo videot. Ajattelin vain, josko olisi ollut sellainen vaihtoehto, jossa nuo videot saisi pelittämään ihan selaimessa siinä missä niiden ns. kuuluisikin toimia. Mutta eipä tuolla niin suurta väliä, voihan sitä vlc:lläkin ne katsoa. Kiitos avusta :)

Poissa letkume

  • Jäsen
  • Viestejä: 521
Vs: MTV3 videot
« Vastaus #3 : 30.08.2010 - klo:15:49 »
MTV3:n sivut on jotain todella kädetöntä toteutusta..

Miten tällaista voi olla media-alan firmalla??

guest1105

  • Vieras
Vs: MTV3 videot
« Vastaus #4 : 31.08.2010 - klo:17:01 »
MTV3:n sivut on jotain todella kädetöntä toteutusta..

Miten tällaista voi olla media-alan firmalla??

Oon lähettäny palautetta asian tiimoilta mm. maikkarille ja vastaus on ollut tyyliin: "Olemme valinneet formaatin, joka toimii oletuksena suurimmassa osasta tietokoneita."

Tottahan toi on, tavallaan.

guest624

  • Vieras
Vs: MTV3 videot
« Vastaus #5 : 31.08.2010 - klo:17:59 »
MTV3:n sivut on jotain todella kädetöntä toteutusta..

Miten tällaista voi olla media-alan firmalla??

Oon lähettäny palautetta asian tiimoilta mm. maikkarille ja vastaus on ollut tyyliin: "Olemme valinneet formaatin, joka toimii oletuksena suurimmassa osasta tietokoneita."

Tottahan toi on, tavallaan.

Se ei toimi yhdessäkään tietokoneessa ilman temppuja jos haluaa käyttää jotain muuta selainta kuin IE:tä. Taitaa FF olla yleisin selain tänäpäivänä, joten se ei toimi suoraan kuin pienelä osalla käyttäjistä. FF:n tarttee asentaa lisäosa, jotta windows media pyörii.

Äitini ei esimerkiksi osannut tehdä tätä

guest158

  • Vieras
Vs: MTV3 videot
« Vastaus #6 : 31.08.2010 - klo:22:12 »
MTV3:n sivut on jotain todella kädetöntä toteutusta..

Miten tällaista voi olla media-alan firmalla??

Oon lähettäny palautetta asian tiimoilta mm. maikkarille ja vastaus on ollut tyyliin: "Olemme valinneet formaatin, joka toimii oletuksena suurimmassa osasta tietokoneita."

Tottahan toi on, tavallaan.




Se ei toimi yhdessäkään tietokoneessa ilman temppuja jos haluaa käyttää jotain muuta selainta kuin IE:tä. Taitaa FF olla yleisin selain tänäpäivänä, joten se ei toimi suoraan kuin pienelä osalla käyttäjistä. FF:n tarttee asentaa lisäosa, jotta windows media pyörii.

Äitini ei esimerkiksi osannut tehdä tätä

oisko ollu suuri lisävaiva, jos oisit maininnut tuon tarvittavan lisäosan nimen ja ehken myös 'löytöpaikan', josta itse kukin vois tarviteessaan käydä 'nykäsemässä' koneelleen? ...kun kerran asian (=lisäosan) mainitsit...

No saatiinpa keskustelua aiheesta... ;)

guest624

  • Vieras
Vs: MTV3 videot
« Vastaus #7 : 31.08.2010 - klo:22:48 »
MTV3:n sivut on jotain todella kädetöntä toteutusta..

Miten tällaista voi olla media-alan firmalla??

Oon lähettäny palautetta asian tiimoilta mm. maikkarille ja vastaus on ollut tyyliin: "Olemme valinneet formaatin, joka toimii oletuksena suurimmassa osasta tietokoneita."

Tottahan toi on, tavallaan.




Se ei toimi yhdessäkään tietokoneessa ilman temppuja jos haluaa käyttää jotain muuta selainta kuin IE:tä. Taitaa FF olla yleisin selain tänäpäivänä, joten se ei toimi suoraan kuin pienelä osalla käyttäjistä. FF:n tarttee asentaa lisäosa, jotta windows media pyörii.

Äitini ei esimerkiksi osannut tehdä tätä

oisko ollu suuri lisävaiva, jos oisit maininnut tuon tarvittavan lisäosan nimen ja ehken myös 'löytöpaikan', josta itse kukin vois tarviteessaan käydä 'nykäsemässä' koneelleen? ...kun kerran asian (=lisäosan) mainitsit...

No saatiinpa keskustelua aiheesta... ;)


Oli siis windows-ympäristöstä puhe...
FF ehdottaa sitä kyllä automaattisesti (ainakin minulla on näin tehnyt), mutta se pitää asentaa manuaalisesti.
En siis tiedä ko. lisukkeen sijaintia enkä muista nimeäkään. jotenkin se liittyi Windows media palyeriin :)

Mutta siis Linuxissa olen huomannut homman toimivan parhaiten mediapalyer connectivitylla. Ja itselläni toimivin plugin on ollut aina xine. Siitä puuttuu mplayerin hallittavuus, mutta toimii liki aina. Jostain syystä ainoa tilanne kun windows media on jäänyt xine-pluginilla toistamatta on ollut mtv3:n katsomo tai subin netti-tv.

Poissa Owdy

  • Huoltomies
  • Jäsen
  • Viestejä: 3260
Vs: MTV3 videot
« Vastaus #8 : 01.09.2010 - klo:07:30 »
Subin netti tv on ruvennu käyttämään Silverlightia, ei toimi ainakaan mun Moonlightilla.

guest624

  • Vieras
Vs: MTV3 videot
« Vastaus #9 : 01.09.2010 - klo:07:41 »
Subin netti tv on ruvennu käyttämään Silverlightia, ei toimi ainakaan mun Moonlightilla.

Ei tuo ole muuttunut ainakaan kovin äskettäin ja toimii aivan mainiosti itselläni yllämainitulla metodilla.

EDIT:
Mtv3 katsomo on näköjään alkanut käyttämään Silverlightiä, ja se jos jokin on kyllä tavattoman hanurista.

Poissa Owdy

  • Huoltomies
  • Jäsen
  • Viestejä: 3260
Vs: MTV3 videot
« Vastaus #10 : 01.09.2010 - klo:07:44 »
Subin netti tv on ruvennu käyttämään Silverlightia, ei toimi ainakaan mun Moonlightilla.

Ei tuo ole muuttunut ainakaan kovin äskettäin ja toimii aivan mainiosti itselläni yllämainitulla metodilla.
Aah, korjaan Katsomo siis. Se Silverlight on käytössä vaan osassa sivuja, kts esim: http://www.katsomo.fi/?progId=45745

guest624

  • Vieras
Vs: MTV3 videot
« Vastaus #11 : 01.09.2010 - klo:08:11 »
Juu ei tunnu toimivan.

Kyllä on hienoa kun osaavat tehdä fiksuja ratkaisuja.

Toivotaan, että tulevat versiot moonlightista korjaavat tilanteen.

Poissa jkaija

  • Jäsen
  • Viestejä: 551
  • Sukupuoli: Mies
    • OtaNetti
Vs: MTV3 videot
« Vastaus #12 : 01.09.2010 - klo:16:17 »
Subin netti tv on ruvennu käyttämään Silverlightia, ei toimi ainakaan mun Moonlightilla.

Ei tuo ole muuttunut ainakaan kovin äskettäin ja toimii aivan mainiosti itselläni yllämainitulla metodilla.
Aah, korjaan Katsomo siis. Se Silverlight on käytössä vaan osassa sivuja, kts esim: http://www.katsomo.fi/?progId=45745
Toihan on joku bb juttu = ei paljoa haittaa vaikka ei näy  :D :D :D
HP Pavilion15-p076no, Tumbleweed 64bit Plasma
Asus Prime X570P, AMD Ryzen 5 3600, 32GT, GeForce RTX2080, Tumbleweed 64bit Plasma

guest624

  • Vieras
Vs: MTV3 videot
« Vastaus #13 : 01.09.2010 - klo:18:32 »
Subin netti tv on ruvennu käyttämään Silverlightia, ei toimi ainakaan mun Moonlightilla.

Ei tuo ole muuttunut ainakaan kovin äskettäin ja toimii aivan mainiosti itselläni yllämainitulla metodilla.
Aah, korjaan Katsomo siis. Se Silverlight on käytössä vaan osassa sivuja, kts esim: http://www.katsomo.fi/?progId=45745
Toihan on joku bb juttu = ei paljoa haittaa vaikka ei näy  :D :D :D

Ei, mutta kohta tuo on käytössä koko katsomossa.

Poissa jkaija

  • Jäsen
  • Viestejä: 551
  • Sukupuoli: Mies
    • OtaNetti
Vs: MTV3 videot
« Vastaus #14 : 01.09.2010 - klo:20:04 »
Subin netti tv on ruvennu käyttämään Silverlightia, ei toimi ainakaan mun Moonlightilla.

Ei tuo ole muuttunut ainakaan kovin äskettäin ja toimii aivan mainiosti itselläni yllämainitulla metodilla.
Aah, korjaan Katsomo siis. Se Silverlight on käytössä vaan osassa sivuja, kts esim: http://www.katsomo.fi/?progId=45745
Toihan on joku bb juttu = ei paljoa haittaa vaikka ei näy  :D :D :D

Ei, mutta kohta tuo on käytössä koko katsomossa.
:-[ :-\
HP Pavilion15-p076no, Tumbleweed 64bit Plasma
Asus Prime X570P, AMD Ryzen 5 3600, 32GT, GeForce RTX2080, Tumbleweed 64bit Plasma

guest857

  • Vieras
Vs: MTV3 videot
« Vastaus #15 : 01.09.2010 - klo:23:04 »
 :'(

Poissa Owdy

  • Huoltomies
  • Jäsen
  • Viestejä: 3260
Vs: MTV3 videot
« Vastaus #16 : 13.01.2011 - klo:22:36 »
Subin netti tv on ruvennu käyttämään Silverlightia, ei toimi ainakaan mun Moonlightilla.

Ei tuo ole muuttunut ainakaan kovin äskettäin ja toimii aivan mainiosti itselläni yllämainitulla metodilla.
Aah, korjaan Katsomo siis. Se Silverlight on käytössä vaan osassa sivuja, kts esim: http://www.katsomo.fi/?progId=45745
Toihan on joku bb juttu = ei paljoa haittaa vaikka ei näy  :D :D :D

Ei, mutta kohta tuo on käytössä koko katsomossa.
Nyt on ja ei tarvi enää katsella mtv3:n videoita :(

Poissa Samuel

  • Jäsen
  • Viestejä: 369
Vs: MTV3 videot
« Vastaus #17 : 14.01.2011 - klo:08:29 »
Jeps. Jos tv-kanava, tässä tapauksessa MTV eristäytyy, niin se saa tehdä sen minun puolestani. Maailma on täynnällään paljon hyödyllisempää informaatiota, kuin maikkari koskaan kykenee välittäämään.
Hyvää alkanutta vuotta ;-) 

Poissa Owdy

  • Huoltomies
  • Jäsen
  • Viestejä: 3260
Vs: MTV3 videot
« Vastaus #18 : 14.01.2011 - klo:09:21 »
Ne varmaan muuttaa sitä formaattia kun me täällä hiljaisesti protestoidaan jättävämme ne katsomatta....

guest658

  • Vieras
Vs: MTV3 videot
« Vastaus #19 : 14.01.2011 - klo:09:42 »
Ne varmaan muuttaa sitä formaattia kun me täällä hiljaisesti protestoidaan jättävämme ne katsomatta....

Ei taida olla vaikutusta vaikka sinne täältä nyt sankoin joukoin aloitetaan palautetta lähettämään. Olen itsekin eräänkin kerran sinne informeerrannut ja kysynyt, että miksei median katselua voida toteuttaa sillä tekniikalla, joka toimii joka tietokoneessa eikä tekniikalla joka toimii suurimmassa osassa tietokoneissa. Tämä vaan kertoo sen, että mtv3:sella on näistä asioista vastuussa olevat henkilöt lobattu Microsoftin toimesta, joten kilpailevat formaatit eivät kiinnosta tai sitten ei olla sisäistetty yhtä web-sivujenteon perusasioita eli sivut ovat hyvät, jos ne toimii kaikilla eikä vaan itsellä ja suurimmalla osalla. Ei sitä käyttäjää paljon lämmitä se, että muilla sivut toimii jos itsellä ei toimi.

No laitoin vielä kerran seuraavanlaista palautetta mtv3:selle. Mielenkiinnolla odotan vastausta, jos sellaista koskaan sieltä saan.

Haluaisin vastauksen seuraavaan kysymykseen. Minkä takia teidän web-sivut ei ole tehty tekniikalla, joka toimisi myös linux-käyttöjärjestelmillä? Olette toteuttaneet sivujenne median katselun Microsoft Silverlight tekniikalla. Tässä on se ongelma esimerkiksi linux käyttäjille, että Microsoftin antama tuki linuxeille mm. silverlight osalta on olematon tai ainakin puutteellinen, jonka varmaan tiedättekin ja täten median toisto linuxeilla ei onnistu tällä formaatilla!

Jos vastauksenne on se, että suurimmalla osalla sivut näkyy Microsoft Silverlight tekniikalla, niin ei anna kovin vakuuttavaa kuvaa teidän organisaatiosta ja kertoo sen, että tästä asiasta vastuussa olevat ovat Microsoftin talutusnuorassa tai ei olla sisäistetty web-sivujenteon perusperiaatteita, eli tehdään sivut siten, että ne toimivat mahdollisimman monella. Tähän ei Microsoft Silverlight tekniikka tällä hetkellä pysty!


Muokkaus: Vastausta en koskaan saanut.