Kirjoittaja Aihe: Näyttö jää "pimeäksi" käynnistettäessä  (Luettu 6070 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

jeppeha

• Vieras
Näyttö jää "pimeäksi" käynnistettäessä
« : 26.05.2010 - klo:18:33 »
Joo-o. Aika henkimaailman vikoja mun läppärissä ollut viime aikoina. Nyt on vuorossa aika ratkaiseva tempaus:
Käynnistäessä läppäriä näyttöön ei tule mitään. Näyttöön syttyy selkeästi "valo" ja ei siis jää kokonaan pimeäksi. Mutta mitään kuvaa ei ole, vaan vain vaaleamman musta näyttö. Näppäinyhdistelmiä kellään asian parantamiseksi? Muistaakseni kone sammui akun loppumiseen viimeksi kun kunnolla toimi. Olen käynnistellyt sitä useampaan otteeseen, mutta ei lähde soimaan.. Ja en siis voi sammuttaa normaaliin tapaan, koska näyttöön ei tule mitään. En kylläkään tiedä käynnistyykö taustalle käyttistä, mitään aloitus-jingleä ei kuulu, enkä saa hdmi kaapelilla kuvaa värähtämään televisioonkaan (kuten en kyllä 11.2:sella ole muutenkaan saanut...)

TUttuja juttuja  vai onko jo entinen ja vakuutuspetoksen paikka?

vms100

• Vieras
Vs: Näyttö jää "pimeäksi" käynnistettäessä
« Vastaus #1 : 26.05.2010 - klo:19:46 »
Kokeile ottaa akku vähäksi aikaa irti?  ;)

Poissa harmie

• Valvoja
  • *
  • Sukupuoli: Mies
« Vastaus #2 : 26.05.2010 - klo:19:59 »
pääsetkö kirjautumaan komentoriville jos painat?
ctrl+alt+f2

Poissa askoin

• Käännösryhmä
  • *
  • Sukupuoli: Mies
« Vastaus #3 : 27.05.2010 - klo:20:33 »
kaverin Acerista meni BIOS noilla oireilla.
Mulla joskus syynä ei-lataava akku, pitkä painallus startista auttoi. Irrota akku ja kokeile "suoralla virralla".
tässä ei ole mitään anekdoottia

jeppeha

• Vieras
« Vastaus #4 : 16.06.2010 - klo:11:10 »
SUoralla virralla testattu. ei sano mitään. Ilman akkua muutenkin aina kun se on virtajohdossa kiinni pidemmän aikaa. Näppäinyhdistelmäkään ei tuottanut mitään tulosta.
Pitkää painallusta en "kai" ole kokeillut, vartavasten ainakaan.- julmassa vi*****ssa olen kyllä nappia runnonut :D
Kyllä köyhäänyppii, kun maksan netistä koko ajan, ja kone ollut seis jo parisen kuukautta.

Samaa juttua googlatessa, tämä vaikuttaakin ACERIN tyyppivialta, tai läppäreiden, sillä vähän kaikilla merkeillä vaikuttaa samanlaisia oireita olemaan. Yksi sanoo että jäähdytinkammat ei toimi, toinen että näytöstä johto irti (en kyllä ymmärrä miksei kone käynnistyisi ilman näyttöä)on sitä on tätä.. Voivoivoi :D

jeppeha

• Vieras
« Vastaus #5 : 06.07.2010 - klo:21:55 »
Voivoi.. Käynnistysnapista ja samalla f2 nappia painamalla lähtee kone normaalisti käyntiin. Uudelleenkäynnistys myös käynnisti normaalisti koneen, ilman näppäinyhdistelmiä. Hiiri ei vain toiminut, siis se joka on kiinteänä tässä koneessa, elikkäs touchpad (?)... Usb-hiiri toimii normaalisti.

Sitten... Käytin normaalisti konetta, käynnistelin uudelleen ja uudelleen ja sillei, kunnes avasin operan, kone meni jumiin (sama juttu muuten vanhempieni vanhalla pöytäkoneella.. jokin vika itse operassa), ja jouduin sammuttamaan koneen käynnistysnäppäintä painamalla.. sen jälkeen alkuperäinen ongelma uusiutui. Sain käynnistellä konetta noin 30-50krt ja näpytellä sitä f2 näppäintä ennen kuin taas sain käynnistymään.
Kysymykseni on siis että onko tässä jokin asetus päin honkia, kun myös hiiren lisäksi päivitykset kränäävät.. repot eivät löydy jne jne..
boottivalikosta valkkasin alkuperäsiet asetukset, jos siitä olisi hyötyä...
Väliaikatuloksena, siis koneessa ei ole mitään vikaa, vaan ohjelmistossa tai muussa mitä ei voi ruuvarilla korjata ;)

Kiitos jo etukäteen valaisevista ideoista...