Kirjoittaja Aihe: Networkmanager ei hevin suostu löytämään mokkulaa..  (Luettu 2399 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

jeppeha

  • Vieras
Ongelma on pieni, mutta sitäkin ärsyttävämpi. Networkmanagerihan bugittelee muutenkin, tiedän sen, mutta onko tämä vika minussa vai NM:ssä?
Käynnistän läppärin, mokkula USB:ssä. Networkmanager vain herjaa että "NOT AVAILABLE". Joskus taas mokkula löytyy heti käynnistettäessä, ja yhdistää samantien. Joskus taas joutudun käynnistämään koneen uudelleen useamman kerran ennen kuin tikku löytyy ylipäätänsä.
Viimeksi liitetyissä, tämä tikku näkyy kyllä heti, joka kerta, mutta ei kone taida vain tunnistaa sitä mokkulaksi.

Toinen on, että jos yhteys katkeaa tai katkaistaan, se ei enää käynnisty NM:stä, vaan taas alkaa buuttausralli. Ei auta vaikka sammutan ko. ohjelman, vain koneen kokonaan buuttaaminen auttaa, ja usein vaista tyyliin viidennellä kerralla.

En tiedä onko nämä ongelmat tikun kanssa, joita minulla siis on ollut enemmänkin johtuneet vain ja ainoastaan minun taitamattomuudesta (vaikuttaa siltä, koska kukaan muu ei ole kysellyt samoja asioita ;) )vaiko koneeni iän tuoomasta ongelmallisuudesta.

Kiitos jälleen kerran vastauksista, ja saa haukkua pataluhaksi jos vika ei ole koneessa :D

suppo84

  • Vieras
Vs: Networkmanager ei hevin suostu löytämään mokkulaa..
« Vastaus #1 : 10.04.2010 - klo:15:54 »
Sulla on ilmeisesti Nokia CS-15 tikku? Itse surffailen kyseisellä tikulla niin että kytken laitteen koneeseen ja lsusb:llä katon että laite on löytynyt. /etc/resolv.conf tiedostoon lisätään loppuun esim. nameserver 62.106.0.6

/etc/wvdial.conf tiedosto näin:

[Dialer defaults]
Modem = /dev/ttyACM0
Init = AT+CGDCONT=1,"IP","internet"
Phone = *99#
Stupid Mode = 1
Username = " "
Password = " "

Sitten pääkäyttäjänä komentoa konsoliin: wvdial

Jos yhteys ei vieläkään aukea niin kokeile vaihtaa
/etc/wvdial.confin Modem = /dev/ttyACM0 tilalle Modem = /dev/ttyACM1
ja jos ei vieläkään toimi niin suorita tälläinen komento:
usb_modeswitch -v 0x0421 -p 0x0610 -m 0x01 -M "5553424312345678000000000000061b000000020000000000000000000000"

Aika säätämistä tuon nokian cs-15 tikun kanssa on ollut... pari kertaa sain sen jopa toiminaan nm-appletillakin mutta se sammuu yhtäkkiä eikä enää yhdistä. Tuo wvdial on ainakin varma kunhan muistaa pääkäyttäjänä suorittaa...

Toivottavasti oli apua.