Kirjoittaja Aihe: usb hiiri ei toimi  (Luettu 5978 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

guest255

  • Vieras
usb hiiri ei toimi
« : 07.02.2007 - klo:15:02 »
Ekan kerran NVidian verkkkopiiri toimi uusimmassa (10.2) OpenSusessa joten saatoin jättää erillisen verkkokortin pois. Mutta nyt optinen usb -hiiri ei toimi vaikka pelitti edellisessä distrossa. Osoitin "valuu" työpöydän alaosaan eikä siihen saa kunnolla kontrollia. Voisin tietysti laittaa ps2 hiiren, mutta toiveissani on joskus hankkia myös mac mini mitä käskisin samoilla näppiksillä ja hiirellä kvmswitchin avulla. No ehkä seuraavat päivitykset tuovat korjauksen, vielä niitä ei ollut saatavilla.

Poissa jmp

  • openSUSE Member
  • *
  • Viestejä: 4553
  • Sukupuoli: Mies
    • openSUSEa suomeksi
Vs: usb hiiri ei toimi
« Vastaus #1 : 07.02.2007 - klo:15:05 »
Mutta nyt optinen usb -hiiri ei toimi vaikka pelitti edellisessä distrossa. Osoitin "valuu" työpöydän alaosaan eikä siihen saa kunnolla kontrollia.

Onkohan kyseessä Logitechin hiiri?
Ja muistakaa pitää hauskaa ;)

openSUSE Tumbleweed (x86_64)

guest255

  • Vieras
Vs: usb hiiri ei toimi
« Vastaus #2 : 07.02.2007 - klo:17:58 »
Mutta nyt optinen usb -hiiri ei toimi vaikka pelitti edellisessä distrossa. Osoitin "valuu" työpöydän alaosaan eikä siihen saa kunnolla kontrollia.

Onkohan kyseessä Logitechin hiiri?

Kyllä, tosin nyt näyttää taas toimivan (olin viimeksi roottina, nyt tavallisella tunnuksella).

Poissa jmp

  • openSUSE Member
  • *
  • Viestejä: 4553
  • Sukupuoli: Mies
    • openSUSEa suomeksi
Vs: usb hiiri ei toimi
« Vastaus #3 : 07.02.2007 - klo:18:46 »
Kyllä, tosin nyt näyttää taas toimivan (olin viimeksi roottina, nyt tavallisella tunnuksella).

Jouduin itse ottamaan käyttöön "vanhan" logitechin hiiren, joka käyttäytyy aika mielenkiintoisesti.
Toki tämä sentään toimii(sinne päin) päinvastoin kuin tuo edellinen Microsoftin hiiri.

Ilmeisesti muillakin on vastaavia ongelmia.
Ja muistakaa pitää hauskaa ;)

openSUSE Tumbleweed (x86_64)

juippis

  • Vieras
Vs: usb hiiri ei toimi
« Vastaus #4 : 11.03.2007 - klo:10:19 »
Minulla on Microsoftin Wireless Intellimouse Explorer 2. Toimii nätisti, kun xorg.conf:ssa on hiirelle asetettu evdev-ajuri.

guest141

  • Vieras
Vs: usb hiiri ei toimi
« Vastaus #5 : 19.03.2007 - klo:23:18 »
Ja joissakin tapauksissa itse ainakin katsoisin myös miten bios on laitettu varsinkin sieltä kohdasta jos sellainen on että onko usb-tuki hiirelle päällä, joka itselläni nforce3:ssa ei nimittäin ollut :D

presidentti

  • Vieras
Vs: usb hiiri ei toimi
« Vastaus #6 : 20.03.2007 - klo:19:41 »
Itsellä oli äsken sellainen ongelma, että kun vaihdoin kuution filminauhaksi, hiiri katosi aina tietyn ajan jälkeen ja tarvi väkisin sammuttaa kone.
Ihme bugi. Taas toimii oikein kun muutti takaisin kuutioksi.

Poissa Owdy

  • Huoltomies
  • Jäsen
  • Viestejä: 3260
Vs: usb hiiri ei toimi
« Vastaus #7 : 20.03.2007 - klo:19:49 »
Itsellä oli äsken sellainen ongelma, että kun vaihdoin kuution filminauhaksi, hiiri katosi aina tietyn ajan jälkeen ja tarvi väkisin sammuttaa kone.
Ihme bugi. Taas toimii oikein kun muutti takaisin kuutioksi.
Siis Berylkö? Siinä tapahtuu paljon muutakin kummallista välillä :D

presidentti

  • Vieras
Vs: usb hiiri ei toimi
« Vastaus #8 : 20.03.2007 - klo:20:04 »
joo mutta tämä oli ihan ensimmäinen sarallaan :D
Muuten ei ole koko systeemin kanssa mitään ongelmia ollut, pitäisi kerneli päivittää mutta en ole vielä, koska en ole varma sekooko x siinä, kun on nvidian ajurit käytössä..

Poissa Owdy

  • Huoltomies
  • Jäsen
  • Viestejä: 3260
Vs: usb hiiri ei toimi
« Vastaus #9 : 20.03.2007 - klo:20:13 »
Onko kernelissä jotain vikaa kun kaikki puhuu että se pitää päivittää?  Mä oon mielestäni ajanu tähän kaikki mahdolliset päivitykset mitä ohjelmistonhallinta tarjoaa, hyvin Ńvidia toimii.

muoks niin kernel on 2.6.18.8-0.1-default
« Viimeksi muokattu: 20.03.2007 - klo:20:17 kirjoittanut Owdy »

presidentti

  • Vieras
Vs: usb hiiri ei toimi
« Vastaus #10 : 20.03.2007 - klo:20:25 »
Se on se turvapäivitys vaan.