Kirjoittaja Aihe: Virtualbox  (Luettu 33544 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jmp

  • openSUSE Member
  • *
  • Viestejä: 4553
  • Sukupuoli: Mies
    • openSUSEa suomeksi
Vs: Virtualbox
« Vastaus #60 : 22.01.2010 - klo:12:37 »
laita vaikka Yes ja sitten Next
Ja muistakaa pitää hauskaa ;)

openSUSE Tumbleweed (x86_64)

guest766

  • Vieras
Vs: Virtualbox
« Vastaus #61 : 22.01.2010 - klo:12:47 »
Poistiko tää nyt kaikki?

guest766

  • Vieras
Vs: Virtualbox
« Vastaus #62 : 22.01.2010 - klo:12:49 »
Mitä nyt? Ei ole koko käynnistävalikossa Vmwarea?

Poissa jmp

  • openSUSE Member
  • *
  • Viestejä: 4553
  • Sukupuoli: Mies
    • openSUSEa suomeksi
Vs: Virtualbox
« Vastaus #63 : 22.01.2010 - klo:12:51 »
Vaikea sanoa kun en tiedä mitä muuta teit. (ilmeisesti asensit käyttämällä -u vipua)

Jos poisti, niin käynnistä asennus uudelleen, komentamalla root-käyttäjänä

sh VMware-Player-3.0.0-203739.x86_64.bundle

sitten toimit ohjeiden mukaan. Kun asennus on ohi, käynnistä VMware-Player valikosta.
Ja muistakaa pitää hauskaa ;)

openSUSE Tumbleweed (x86_64)

guest766

  • Vieras
Vs: Virtualbox
« Vastaus #64 : 22.01.2010 - klo:12:59 »
Mä olen tehnyt juuri niin kuin on neuottu, kaikki käskyt konsoliin leikkasin ja liimasin, en kirjoittanut itse mitään.

Poissa jmp

  • openSUSE Member
  • *
  • Viestejä: 4553
  • Sukupuoli: Mies
    • openSUSEa suomeksi
Vs: Virtualbox
« Vastaus #65 : 22.01.2010 - klo:13:12 »
Olen antanut kaksi komentoa, toinen poistaa ja toinen asentaa.
Eli jos et vielä ole asentanut niin asenna se uudelleen komennolla

sh VMware-Player-3.0.0-203739.x86_64.bundle

Ja muistakaa pitää hauskaa ;)

openSUSE Tumbleweed (x86_64)

guest766

  • Vieras
Vs: Virtualbox
« Vastaus #66 : 22.01.2010 - klo:13:15 »
Aivan sama laatikko tulee. Onko se niin että tähän mun koneeseen ei pysty totakaan ohjelmaa asentamaan? Rupeaa jo tulemaan epätoivoinen olo tän SuSen kanssa jos tätä ei voi käyttää muuhun kun nettisurffailuun ja sähköposteihin.

Poissa jmp

  • openSUSE Member
  • *
  • Viestejä: 4553
  • Sukupuoli: Mies
    • openSUSEa suomeksi
Vs: Virtualbox
« Vastaus #67 : 22.01.2010 - klo:13:21 »
Aivan sama laatikko tulee. Onko se niin että tähän mun koneeseen ei pysty totakaan ohjelmaa asentamaan? Rupeaa jo tulemaan epätoivoinen olo tän SuSen kanssa jos tätä ei voi käyttää muuhun kun nettisurffailuun ja sähköposteihin.

Ongelma on se että tuota kernel-source pakettia ei oltu asennettu ennen kuin sitä tarvittiin.
Jos se oli ollut asennettuna tuota kyselyä ei tulisi. Itselläni tuota ei ole tapahtunut, koska asennan ne aina.
Yritän saada kaveria jolle tuo sama tapahtui kiinni että voisin kysyä miten se silloin ratkaistiin.
Ja muistakaa pitää hauskaa ;)

openSUSE Tumbleweed (x86_64)

guest766

  • Vieras
Vs: Virtualbox
« Vastaus #68 : 22.01.2010 - klo:13:40 »
Mistä minä tietäisin että tuonlaiset paketit täytyy aina asentaa? En edes tiedä miten ne asennetaan. Olen asentanut ne paketit joista tuohon alapaneeliin tule ratas tai punainen kolmio. Mistä ihmeestä tietää mitä pitää asentaa ja kertokaa miten ne asennetaan että ei tule uudelleen samanlaisia ongelmia.

Poissa harmie

  • Valvoja
  • *
  • Viestejä: 2762
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Virtualbox
« Vastaus #69 : 22.01.2010 - klo:14:14 »
Mistä minä tietäisin että tuonlaiset paketit täytyy aina asentaa? En edes tiedä miten ne asennetaan. Olen asentanut ne paketit joista tuohon alapaneeliin tule ratas tai punainen kolmio.
Nämä tiedot löytyvät yleensä kyllä asennettavan ohjelman asennusohjeista, mutta valitettavasti pääsääntöisesti Englannniksi. EI noita vaatimuksia voi tietää tutustumatta asennusohjeisiin. Eli tässäkään tapauksessa ei ole oikotietä onneen. Tietenkin joitakin yksinkertaisia ohjelmia voi asentaa periaatteella asenna ja kokeile, mutta silloin kun kyseessä on vähänkään monimutkaisempi ohjelma kuten esimerkiksi virtualisointi niin ei se enää välttämättä onnistukkaan.

Eli jos Englanti ei taivu niin sitten jäljelle jää esimerkiksi tämä openSUSE yhteisö josta oletkin pyytänyt apua.

Mistä ihmeestä tietää mitä pitää asentaa ja kertokaa miten ne asennetaan että ei tule uudelleen samanlaisia ongelmia.
No jos et tarvitse mitään uusia ohjelmia tai uudempaa versiota jostain jo asennetusta ohjelmasta niin silloin riittää kun asennat ne tietoturvapäivitykset sieltä alapanelista kun sinne niitä ilmaantuu.

Jos taas haluat päivittää jonkin ohjelman uudempaan versioon niin silloin sinun tulee käyttää ohjelmistonhallintaa tai komentorivi komentoa zypper. Molemmat on kuvattu wikissä
http://opensuse.fi/Ohjeet

guest766

  • Vieras
Vs: Virtualbox
« Vastaus #70 : 22.01.2010 - klo:15:07 »
Ohjelmistohallinnasta olen päivittänyt noin kuukauden välein kohdasta päivitä kaikki paketit jos on uudempi, tai jotain sinneppäin. 20-50 pakettia tulee silloin päivitettyä. Muuten päivitän vain nuo jotka tulee tohon alapalkkiin.

No, miten jatketaan? Jos vaikka saisin tuon XP:n toimimaan virtuaalikoneessa niin ettei vähän väliä tarvitse käynnistää konetta uudelleen vaan että saa paria ohjelmaa käytettyä toisella käyttöjärjestelmällä.

Tuo Virtualbox näytti ensin lupaavalta kun sain XP:n sinne asennettua, mutta niissä kahdessa ohjelmassa on välttämätöntä saada käytettyä niin kovalevyjä kuin tuota USB-kovalevyäkin.
Käytettävät ja muutettavat tiedostot siaitsevat noissa levyissä.

Poissa harmie

  • Valvoja
  • *
  • Viestejä: 2762
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Virtualbox
« Vastaus #71 : 22.01.2010 - klo:15:28 »
Kyllähän tuosta Virtualboxista voi ladata sen suljetun version josta löytyy usb-tuki. Se, että käytätkö virtualboxia vai vmwarea no sitten sinun päätös.
Molemmissa on hyvät/huonot puolensa.

Virtualboxin suljetu paketti löytyy täältä jos haluat kokeilla.
http://download.virtualbox.org/virtualbox/3.1.2/VirtualBox-3.1-3.1.2_56127_openSUSE111-1.i586.rpm

Poista ensiksi sen asentamasi ose-version ohjelmistonhalinnasta tai zypperillä.

Uuden asentaminen
Koodia: [Valitse]
su
zypper in ./VirtualBox-3.1-3.1.2_56127_openSUSE111-1.i586.rpm


PS. Kannattaa varmaan odottaa josko jmp saa kaivettua ratkaisun tuohon vmware ongelmaan.

EDIT: Tokihan molemmat voi olla asennettuna samaan aikaankin.

guest766

  • Vieras
Vs: Virtualbox
« Vastaus #72 : 22.01.2010 - klo:15:44 »
Kun poistan tuon vanhan, tai OSE-version niin poistuuko siinä samalla minun siihen asentama XP?

Poissa harmie

  • Valvoja
  • *
  • Viestejä: 2762
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Virtualbox
« Vastaus #73 : 22.01.2010 - klo:15:59 »
Kun poistan tuon vanhan, tai OSE-version niin poistuuko siinä samalla minun siihen asentama XP?
Ei pitäisi poistua vaan se sinun asentamasi XP on siellä oletus kansiossa... olikohan kotihakemistossa .virtualbox-kansiossa.

Kaiken järjen mukaan sinun pitäisi pystyä käyttämään sitä jo asennettua XP:tä asentamatta sitä uusiksi.

guest766

  • Vieras
Vs: Virtualbox
« Vastaus #74 : 22.01.2010 - klo:16:24 »
Näin kävi taas.
Poistin vanhan kuten neuoit ja asensin uuden.
Tällaisia laatikoita tälläkertaa.
Ei kyllä enää tiedä itkeäkkö vai nauraa.

Poissa harmie

  • Valvoja
  • *
  • Viestejä: 2762
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Virtualbox
« Vastaus #75 : 22.01.2010 - klo:16:37 »
Näin kävi taas.
Poistin vanhan kuten neuoit ja asensin uuden.
Tällaisia laatikoita tälläkertaa.
Ei kyllä enää tiedä itkeäkkö vai nauraa.

Sinun pitää antaa vielä tuo komento.
Koodia: [Valitse]
su
/etc/init.d/vboxdrv setup

guest766

  • Vieras
Vs: Virtualbox
« Vastaus #76 : 22.01.2010 - klo:16:44 »
Ei vaikutusta, samat laatikot.

noble@linux-m3fv:~> su
Salasana:
linux-m3fv:/home/noble # /etc/init.d/vboxdrv setup
Stopping VirtualBox kernel module                                                               done
Recompiling VirtualBox kernel module                                                            failed
  (Look at /var/log/vbox-install.log to find out what went wrong)
linux-m3fv:/home/noble #

Poissa harmie

  • Valvoja
  • *
  • Viestejä: 2762
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Virtualbox
« Vastaus #77 : 22.01.2010 - klo:16:50 »
Ei vaikutusta, samat laatikot.

noble@linux-m3fv:~> su
Salasana:
linux-m3fv:/home/noble # /etc/init.d/vboxdrv setup
Stopping VirtualBox kernel module                                                               done
Recompiling VirtualBox kernel module                                                            failed
  (Look at /var/log/vbox-install.log to find out what went wrong)
linux-m3fv:/home/noble #

Sinulla ei ole nyt kaikki tarvittavat paketit asennettuna tai sitten on väärät versiot.

Laittapas seuraavat printit tänne
Koodia: [Valitse]
rpm -qa | grep kernel

Koodia: [Valitse]
uname -a

guest766

  • Vieras
Vs: Virtualbox
« Vastaus #78 : 22.01.2010 - klo:17:45 »
Tässä nämä.

noble@linux-m3fv:~> rpm -qa | grep kernel
kernel-default-2.6.31.8-0.1.1.x86_64
linux-kernel-headers-2.6.31-3.4.noarch
kernel-desktop-2.6.31.8-0.1.1.x86_64
kernel-source-2.6.31.8-0.1.1.noarch
noble@linux-m3fv:~> uname -a
Linux linux-m3fv 2.6.31.8-0.1-desktop #1 SMP PREEMPT 2009-12-15 23:55:40 +0100 x86_64 x86_64 x86_64 GNU/Linux
noble@linux-m3fv:~>


guest766

  • Vieras
Vs: Virtualbox
« Vastaus #79 : 22.01.2010 - klo:17:47 »
Latasin täältä.

http://download.virtualbox.org/virtualbox/3.1.2/VirtualBox-3.1-3.1.2_56127_openSUSE111-1.i586.rpm

Kyllä nyt tuon jälkeen sain USP:N näkymään, mutta kun en saa enää XP:tä käynnistymään että vois kokeilla.