Kirjoittaja Aihe: Opera tahmaa.  (Luettu 6951 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

guest857

  • Vieras
Opera tahmaa.
« : 23.11.2009 - klo:13:54 »
Asensin tuon sussun 11.2 version ja asennuksen yhteydessä laitoin operankin asentumaan. kaikki vaikuttikin mennen hyvin mut opera jostain syystä tahmaa koko ajan. Sivut aukeilevat todella hitaasti ja ulkonäkö asetukset eivät tunnu toimivan. Käytössä on uusin vakaa ja uudelleen asennusta yritetty mutta ei auttanut  :-[
Mietiskelin että auttaisiko operan asetuskansion tyhjentäminen, sillä se ei tyhjentynyt samalla asensin sovelluksen uudelleen. Ja mistähän nuo astukset operaan löytyvät? ::)

Poissa Owdy

  • Huoltomies
  • Jäsen
  • Viestejä: 3260
Vs: Opera tahmaa.
« Vastaus #1 : 23.11.2009 - klo:14:26 »
Mulla on ihan sama ongelma. Koko selainta ei voi käyttää.

guest857

  • Vieras
Vs: Opera tahmaa.
« Vastaus #2 : 23.11.2009 - klo:14:39 »
Tiiätkö hakemiston missä operan asetukset on?

Poissa Owdy

  • Huoltomies
  • Jäsen
  • Viestejä: 3260
Vs: Opera tahmaa.
« Vastaus #3 : 23.11.2009 - klo:14:41 »
Tiiätkö hakemiston missä operan asetukset on?
.opera

guest624

  • Vieras
Vs: Opera tahmaa.
« Vastaus #4 : 23.11.2009 - klo:14:58 »
Homman nimi on semmoinen, että ilmeisesti qt4.5:ssä on jokin pikkuvika, joka aiheuttaa tuon operan jumittamisen. (Näin ymmärsin kun tutkin itse tuota)

Tuota ei kait pysty korjaamaan tahi kiertämään muuten kuin asentamalla Operasta qt3-version. Ongelma on vain se, että operan sivuilta ladattava julkaistu versio suse 11.2 rpm -tiedostona on qt4:ää käyttävä. 10.10-beta käytti qt3:a, mutta 10.10 on juuri julkaistu, joten sitä betaa ei taida lla saatavilla.

Voihan se tosin olla, että tuohon julkaistuun 10.10-versioon on sisällytetty jonkinlainen korjaus, joka kiertää tuon qt-bugin. Nyt en ehdi tuota tähän hätään testaamaan, mutta jokainen voi itse ladata tuon uusimman operan ja asentaa sen.

Poissa Owdy

  • Huoltomies
  • Jäsen
  • Viestejä: 3260
Vs: Opera tahmaa.
« Vastaus #5 : 23.11.2009 - klo:15:05 »

guest857

  • Vieras
Vs: Opera tahmaa.
« Vastaus #6 : 23.11.2009 - klo:15:05 »
Homman nimi on semmoinen, että ilmeisesti qt4.5:ssä on jokin pikkuvika, joka aiheuttaa tuon operan jumittamisen. (Näin ymmärsin kun tutkin itse tuota)

Tuota ei kait pysty korjaamaan tahi kiertämään muuten kuin asentamalla Operasta qt3-version. Ongelma on vain se, että operan sivuilta ladattava julkaistu versio suse 11.2 rpm -tiedostona on qt4:ää käyttävä. 10.10-beta käytti qt3:a, mutta 10.10 on juuri julkaistu, joten sitä betaa ei taida lla saatavilla.

Voihan se tosin olla, että tuohon julkaistuun 10.10-versioon on sisällytetty jonkinlainen korjaus, joka kiertää tuon qt-bugin. Nyt en ehdi tuota tähän hätään testaamaan, mutta jokainen voi itse ladata tuon uusimman operan ja asentaa sen.
Elikkäs jos nyt malttaa seuraavan version oottaa ni sen pitäs taas toimia... :) Eikös?

guest624

  • Vieras
Vs: Opera tahmaa.
« Vastaus #7 : 23.11.2009 - klo:15:08 »
Nyt en ehdi tuota tähän hätään testaamaan, mutta jokainen voi itse ladata tuon uusimman operan ja asentaa sen.

Voi kai sitä nyt syödä ja säätää samalla.

Näin hemmetin pikaisella tarkastelulla tämä uusi 10.10 tuntuu toimivan. Ainakaan tahmaaminen ei ole niin pahaa kuin 10.01:llä. Nyt on pari-kolmekymmentä sivulatausta suoritettu, ja yhtään jumia ei oo ollut, kun aiemmin tähåän settiin niitä ois mahtunut jo pari-kolme. Näyttää siis lupaavalta, mutta takeita ei vielä ole.

guest624

  • Vieras
Vs: Opera tahmaa.
« Vastaus #8 : 23.11.2009 - klo:15:10 »
Elikkäs jos nyt malttaa seuraavan version oottaa ni sen pitäs taas toimia... :) Eikös?

Operasta tuo 10.10 on ihan uusinta uutta. Julkaistu ehkä tänään. Ja vaikuttaisi toimivan.

guest857

  • Vieras
Vs: Opera tahmaa.
« Vastaus #9 : 23.11.2009 - klo:15:26 »
Jep nyt tuntuu pelittävän  ;)

guest854

  • Vieras
Vs: Opera tahmaa.
« Vastaus #10 : 02.12.2009 - klo:20:12 »
Kyllä minulla opera10.10 tahmaa suse11.2-versiona, mutta 11.1:n tarkoitettu toimii hyvin.

guest857

  • Vieras
Vs: Opera tahmaa.
« Vastaus #11 : 02.12.2009 - klo:22:46 »
Koodia: [Valitse]
Versio
10.10

Koontikäännös
4742

Ympäristö
Linux

Järjestelmä
i686, 2.6.31.5-0.1-default

Qt-kirjasto
4.5.3

Java
Java Runtime Environment on asennettu
Mulla nykyinen tuolla kokonpanolla toimii hyvin.

guest624

  • Vieras
Vs: Opera tahmaa.
« Vastaus #12 : 03.12.2009 - klo:06:28 »
Mulla on kanssa pientä hassua tahmaamista sillointällöin.

Selain näyttää jumiutuneen täysin, kunnes vie hiiren jonneki selainruudun ulkopuolelle, vaikka paneelin päälle, että näytölle tulee viesti jostain toisesta ohjelmasta. Tämän jälkeen selain kulkee taas, ja kaikki mitä olen tehnyt selaimessa tuon jumin ainkana on tapahtunut.

Nyt vaihdan Operan siihen, joka löytyy update-reposta. Tähän asti mulla on ollut suoraan Operan sivuilta ladattu. KAhtotaan auttaako.

guest857

  • Vieras
Vs: Opera tahmaa.
« Vastaus #13 : 03.12.2009 - klo:11:15 »
Mulla on kanssa pientä hassua tahmaamista sillointällöin.

Selain näyttää jumiutuneen täysin, kunnes vie hiiren jonneki selainruudun ulkopuolelle, vaikka paneelin päälle, että näytölle tulee viesti jostain toisesta ohjelmasta. Tämän jälkeen selain kulkee taas, ja kaikki mitä olen tehnyt selaimessa tuon jumin ainkana on tapahtunut.

Nyt vaihdan Operan siihen, joka löytyy update-reposta. Tähän asti mulla on ollut suoraan Operan sivuilta ladattu. KAhtotaan auttaako.
No joo oikeestaan tollasta pientä on ollu itelläki, kun oikeen ajattelee. Oon vaan aatellu et se varmaan johtuu koneesta, kun alkaa olla jo niin vanha...

Kerropas kuulumiset kuinka käy repo-version kera.

guest624

  • Vieras
Vs: Opera tahmaa.
« Vastaus #14 : 03.12.2009 - klo:11:39 »
Mulla on kanssa pientä hassua tahmaamista sillointällöin.

Selain näyttää jumiutuneen täysin, kunnes vie hiiren jonneki selainruudun ulkopuolelle, vaikka paneelin päälle, että näytölle tulee viesti jostain toisesta ohjelmasta. Tämän jälkeen selain kulkee taas, ja kaikki mitä olen tehnyt selaimessa tuon jumin ainkana on tapahtunut.

Nyt vaihdan Operan siihen, joka löytyy update-reposta. Tähän asti mulla on ollut suoraan Operan sivuilta ladattu. KAhtotaan auttaako.
No joo oikeestaan tollasta pientä on ollu itelläki, kun oikeen ajattelee. Oon vaan aatellu et se varmaan johtuu koneesta, kun alkaa olla jo niin vanha...

Kerropas kuulumiset kuinka käy repo-version kera.

Toistaiseksi on ollut parempi. Ei yhtään höpöjumia, ja niitä on kuitenkin aiemmin tullut aika tiuhaan.

EDIT
Äsken tuli ensimmäinen tuontyyppinen sekoilu, ja sekin koski vain osaa selaimen alasta.

guest857

  • Vieras
Vs: Opera tahmaa.
« Vastaus #15 : 01.03.2010 - klo:14:03 »
Pitää kysyä onko muilla alkanu esiintyy oopperassa tätä ns. "höpöhöpö tahmausta" nykysillään? Mulla itellä on ollu parissakin koneessa vaikkei selaimeen päivitystä oo tullukkaan ja ihan alustasta riippumatonta näyttäis olevan...

guest624

  • Vieras
Vs: Opera tahmaa.
« Vastaus #16 : 01.03.2010 - klo:14:17 »
Pitää kysyä onko muilla alkanu esiintyy oopperassa tätä ns. "höpöhöpö tahmausta" nykysillään? Mulla itellä on ollu parissakin koneessa vaikkei selaimeen päivitystä oo tullukkaan ja ihan alustasta riippumatonta näyttäis olevan...

On tuota aina joskus ollut. Aika harvakseltaan nykyään.

Vikahan ei pitäisi olla operassa vaan qt:ssä. Tästä todisteena on että pariin otteeseen mulla on jokin muukin ohjelma tehnyt samaa. Qt:n päivitykset ovat parantaneet tilannetta, mutt apoistunut tuo ei vielä ole, eikä ehkä poistukaan qt4.5:n aikana...
Mutta jos tuota esiintyy win/mac-koneissa, niin en kyl sit tiiä...

Tämä esiintyy siis sellaisena, että joko koko selainikkuna tai osia siitä (minulla "raitoina") jumittuu. Linkit yms. toimii kyllä, mutta näyttö ei päivity. Näyttö pivittyy sillä hetkellä kun jokin muu ohjelma piirtää näytölle jotain. Itselläni  siis riittää kun vien hiiren tehtäväpalkin päälle siten, että jonkin avoimen sovelluksen "esikatselu" vilahtaa näyttöön.
Muunlaisista jumiamisista en tiedä.

Poissa ekut

  • Jäsen
  • Viestejä: 32
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Opera tahmaa.
« Vastaus #17 : 01.03.2010 - klo:20:17 »
Minulla on tällainen versio, ei tahmaa.
Versio
10.10

Koontikäännös
4742

Ympäristö
Linux

Järjestelmä
x86_64, 2.6.31.12-0.1-desktop

Qt-kirjasto
4.5.3

Java
Java Runtime Environment on asennettu

guest943

  • Vieras
Vs: Opera tahmaa.
« Vastaus #18 : 01.03.2010 - klo:22:00 »
Mullakin siellä tökki tuossa äskön joku. Ei ladannu ainakaan sivuja. Poistin asetuskansion niin alko toimimaan.