Kirjoittaja Aihe: Enemy territory ja työpöytä  (Luettu 17570 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Delete

  • Vieras
Enemy territory ja työpöytä
« : 22.11.2009 - klo:22:14 »
Mor!! tässä on linuxin kaa jo tovi maailmaa paranneltu mutta yksi asia painaa
mieltäni, kun pelaan enemyä niin kuinka pirussa saan kesken pelin katsottua
työpöytää eli tarvittaessa skypettyy ym ym.........
oon yrittäny asennella sivuttimen ja muiden työpöytähärpäkkäiden pikanäppäin asetuksia mutta
silti vaan enemy on ja pysyy näytöllä  :-\
Löytyiskö hyviä vinkkejä?

Exitium

  • Vieras
Vs: Enemy territory ja työpöytä
« Vastaus #1 : 24.11.2009 - klo:22:01 »
Se johtuu ET:stä, joka ottaa näppäimistön ja hiiren kokonaan hallintaansa (oliko kyseisen toiminnon nimi dxcapture tai jotain).

Ainakin Quake III:lle (saattaa toimia myös ET, kun sama pelimoottori) on olemassa ohjelma, jolla tämän saa kierrettyä ja täten Alt+Tabattua työpöydälle. Ei vaan tule mieleen, että mikä sen nimi oli... :-[ Kirjoittelen uusiksi jos muistan tai löydän.

Delete

  • Vieras
Vs: Enemy territory ja työpöytä
« Vastaus #2 : 03.12.2009 - klo:23:37 »
Se johtuu ET:stä, joka ottaa näppäimistön ja hiiren kokonaan hallintaansa (oliko kyseisen toiminnon nimi dxcapture tai jotain).

Ainakin Quake III:lle (saattaa toimia myös ET, kun sama pelimoottori) on olemassa ohjelma, jolla tämän saa kierrettyä ja täten Alt+Tabattua työpöydälle. Ei vaan tule mieleen, että mikä sen nimi oli... :-[ Kirjoittelen uusiksi jos muistan tai löydän.

Jep! Sellanen ohjelma löytyi, kun aikansa kuukletti joka kantaa nimeä ETswitch, mut ei oikeen halunnu toimia :(
liikaa säätelemistä ja kaikkee muuta outoo :)
Mutta aikansa ku ettii niin löysin vastaukseksi oivan keinon joka on ollut ihan käsillä kokoajan eli
avaa toisen istunnon ja vaihtaa istunnosta toiseen Ctrl+Alt+F7 tai F8 että sellasta kivaa.

toitti tästä on iloa muillekkin enemyn valtaan joutuneille bittinikkareille  ;)

niin ja taas selvittiin ilman epämääräisten ohjelmien asentamista joka on aina plussaa.

guest658

  • Vieras
Vs: Enemy territory ja työpöytä
« Vastaus #3 : 17.11.2010 - klo:10:23 »
Lainaus
Mutta aikansa ku ettii niin löysin vastaukseksi oivan keinon joka on ollut ihan käsillä kokoajan eli
avaa toisen istunnon ja vaihtaa istunnosta toiseen Ctrl+Alt+F7 tai F8 että sellasta kivaa.

Miten tämä toinen istunto käytännössä avataan?

Poissa harmie

  • Valvoja
  • *
  • Viestejä: 2762
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Enemy territory ja työpöytä
« Vastaus #4 : 17.11.2010 - klo:10:27 »
Lainaus
Mutta aikansa ku ettii niin löysin vastaukseksi oivan keinon joka on ollut ihan käsillä kokoajan eli
avaa toisen istunnon ja vaihtaa istunnosta toiseen Ctrl+Alt+F7 tai F8 että sellasta kivaa.

Miten tämä toinen istunto käytännössä avataan?
Olisikohan ollut ihan "vaihda käyttäjää" siitä valikosta josta sammutat tietokoneen. Kirjaudut sitten sisään uudestaan samalla käyttäjällä.


Tai sitten
http://opensuse.fi/Useita_X_sessioita

Poissa arijoutsi

  • Käännösryhmä
  • *
  • Viestejä: 2062
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Enemy territory ja työpöytä
« Vastaus #5 : 17.11.2010 - klo:10:29 »
Lainaus
Mutta aikansa ku ettii niin löysin vastaukseksi oivan keinon joka on ollut ihan käsillä kokoajan eli
avaa toisen istunnon ja vaihtaa istunnosta toiseen Ctrl+Alt+F7 tai F8 että sellasta kivaa.

Miten tämä toinen istunto käytännössä avataan?

Kde4:ssä: Alapalkin suse kuvakkeesta poistu ja sieltä, vaihda käyttäjää.
HP Elite book, openSUSE Leap 15.2
Mac mini Catalina.
Puhelin, iPhone SE.

guest658

  • Vieras
Vs: Enemy territory ja työpöytä
« Vastaus #6 : 17.11.2010 - klo:10:56 »
Sorry typeryyteni  ;D . Minun esittämät kysymykset voivat olla vanhoille linux-harjoille aina välillä aika tyhmiä vaikka minulle on joskus väitetty ihan pokkana ettei tyhmiä kysymyksiä olekkaan  ;D

Kokeilin tätä alussa tuolta ctrl + alt + f1 tilasta kirjautumalla siellä käyttäjällä sisään ja annoin komennon startx, mutta tämä toimiikin näköjään ihan graafisesti. Harmien linkin ohjeilla en saanut toimimaan.

Poissa harmie

  • Valvoja
  • *
  • Viestejä: 2762
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Enemy territory ja työpöytä
« Vastaus #7 : 17.11.2010 - klo:12:11 »
Sorry typeryyteni  ;D . Minun esittämät kysymykset voivat olla vanhoille linux-harjoille aina välillä aika tyhmiä vaikka minulle on joskus väitetty ihan pokkana ettei tyhmiä kysymyksiä olekkaan  ;D

Kokeilin tätä alussa tuolta ctrl + alt + f1 tilasta kirjautumalla siellä käyttäjällä sisään ja annoin komennon startx, mutta tämä toimiikin näköjään ihan graafisesti. Harmien linkin ohjeilla en saanut toimimaan.
Katsoithan ohjeen tarkkaan? pelkkä startx ei riitä.
Koodia: [Valitse]
startx -- :1

guest658

  • Vieras
Vs: Enemy territory ja työpöytä
« Vastaus #8 : 17.11.2010 - klo:12:26 »
Lainaus
Katsoithan ohjeen tarkkaan? pelkkä startx ei riitä.

Joo. Siis yritin tuota startx hommaa jo ennen kuin laitoin tänne tuon kysymyksen ja luin nuo linkin ohjeet. Tuo oli siis minun oma kokeilu ennen kuin tiesin edes komennosta startx -- :1.

Ja tämä
Koodia: [Valitse]
startx -- :1 antaa hirveän rimpsun asioita ja lopussa pisteenä iin päälle fatal server error : Bad display name, exiting

Minulle kyllä riittää tuo graafinenkin rinnakkais istunnonsuorittaja vallan mainiosti.

Muokkaus: Kokeilin tässä vielä ohimennen tuota startx -- :1 menetelmää ja nyt se toimi myös minulla. Tiiä sitten mikä siinä silloin oli vikana  ::)

Muokkaus2: Muistinkin nyt syyn miksei tuo silloin toiminut. Olin luonnut toisen käyttäjätilin - "vieras" ja yritin sillä tuota startx -- :1 temppua. En siis tajunnut, että se toimii siten, että pitää samalla tunnuksella kirjautua uudestaan millä on jo sisällä.

Poissa harmie

  • Valvoja
  • *
  • Viestejä: 2762
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Enemy territory ja työpöytä
« Vastaus #9 : 17.11.2010 - klo:12:40 »
Lainaus
Katsoithan ohjeen tarkkaan? pelkkä startx ei riitä.

Joo. Siis yritin tuota startx hommaa jo ennen kuin laitoin tänne tuon kysymyksen ja luin nuo linkin ohjeet. Tuo oli siis minun oma kokeilu ennen kuin tiesin edes komennosta startx -- :1.

Ja tämä
Koodia: [Valitse]
startx -- :1 antaa hirveän rimpsun asioita ja lopussa pisteenä iin päälle fatal server error : Bad display name, exiting

Minulle kyllä riittää tuo graafinenkin rinnakkais istunnonsuorittaja vallan mainiosti.
Täytyypä testata kotona poistan tai päivitän ohjeen jos ei kerta enää toimi.

EDIT: Kyllä minulla toimii ohjeen mukaan. Päivitän jossainvaiheessa tuon helpomman tavan sinne kunhan kerkeän.
« Viimeksi muokattu: 17.11.2010 - klo:17:19 kirjoittanut harmie »

guest1445

  • Vieras
Vs: Enemy territory ja työpöytä
« Vastaus #10 : 25.05.2012 - klo:12:05 »
Mullakin ollut samanlainen ongelma, kiitos vain hyvistä vinkeistä :) Pitääpä kokeilla.