Kirjoittaja Aihe: 11.2 Citrix ICAclientin asennus?  (Luettu 2278 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

guest1089

  • Vieras
11.2 Citrix ICAclientin asennus?
« : 25.10.2009 - klo:14:45 »
Hei

Olen ladannut netistä tälläisen tiedoston ICAClient-11.0-1.i386.rpm joka pitäisi asentaa suselle, että voisin käyttää citrix ohjelmia. Kun yrittää asentaa tuota tiedostoa tulee virheeksi: [PK_TMP_DIR|dir:///var/tmp/TmpDir.fYWFd3] Repository already exists.

En ole ainakaan Yastista löytänyt vastaavaa ohjelmaa?? Mitä pitäisi tehdä?

guest405

  • Vieras
Vs: 11.2 Citrix ICAclientin asennus?
« Vastaus #1 : 09.11.2009 - klo:10:16 »
Hei

Olen ladannut netistä tälläisen tiedoston ICAClient-11.0-1.i386.rpm joka pitäisi asentaa suselle, että voisin käyttää citrix ohjelmia. Kun yrittää asentaa tuota tiedostoa tulee virheeksi: [PK_TMP_DIR|dir:///var/tmp/TmpDir.fYWFd3] Repository already exists.

En ole ainakaan Yastista löytänyt vastaavaa ohjelmaa?? Mitä pitäisi tehdä?

Itse olen ajellut ihan menestyksekkäästi Citrix:iä. Monessa OpenSuse ja SLED- versiossa ilman mitään ongelmia. Katso onko tuonne jäänyt jokin väliaikaistiedosto vaikka pieleen menneestä asennuksesta /var/tmp/xxx jne.. kuten virheilmoitus saanoo. Sitten kannattaa katsoa onko ICA koneeseen aikaisemmin asennettu (edes osittain). Katso myös YAST:sta löytyykö sielä ICA:aa, jos löytyy niin poista vanha. Oletko yrittänyt asennusta pakettihallinnan kautta vai komentotilasta rpm -ivh paketti.rpm- komennolla ja onko siinä samat virheilmoitukset. ICA- myös vaatii, että tietyt komponentit pitää olla koneessa valmiina. Oletko katsonot onko ? Löytyvät ICA:n readme- tiedostosta tai Citrix:n www- sivuilta.

Tosin voi olla että en aivan kaikkia koukkuja muista, koska omassa koneessa asennus ja ICA:n päivitys tulee nykyään automaattisesti keskitetyn päivitys / pakettihallinnan kautta, kyse on siis SLED:stä ja ZLM- palvelusta firmamme sisällä.

ml13

  • Vieras
Vs: 11.2 Citrix ICAclientin asennus?
« Vastaus #2 : 15.11.2009 - klo:15:20 »
Itse juuri asensin icaclientn 11.2n.
Hain citrixn** sivuilta tar.gz paketin ja purin sen.
terminaalissa pistin sudolla menemään ./setupwfc* asennuksen ja sitten aukesi ikkuna jossa 1 tai Y näppäimii painelin muutaman kerran ja asennus oli siinä.
seuraavaksi testasin toimiiko ja näemmä tarvi certifikaatin. hain sen ja kopioin sen icaclient/keystore/cacerts kansioon. Ei tarvinu edes mitään sudo tms oikeuksia.
Helppoa kuin mikä.

**http://www.citrix.com/English/ss/downloads/details.asp?downloadId=3323&productId=186&c1=sot2755