Kirjoittaja Aihe: OpenOffice 3.1.1...  (Luettu 6654 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

guest158

  • Vieras
OpenOffice 3.1.1...
« : 03.09.2009 - klo:11:08 »
Päivitin tuon heti ekaks työkoneeseeni (riskilläkin?), mikä tapa on tietty ei-suositeltava, mutt... kuiteski niin tein
ja on muuten nopee! ...tai sitt mielikuvat edellisestä ja etenkin vanhan kotikoneen muokkaamina, tekee tepposiaan.
Mutt mitä siitä. Pääasia, ett tuntuu nopeemmalta! ...saa ainakin mielihyvää fiilekseensä... ;)

löytyy tietty factorystä - suosittelen, jos käytät ko sovellusta

Poissa arijoutsi

  • Käännösryhmä
  • *
  • Viestejä: 2062
  • Sukupuoli: Mies
Vs: OpenOffice 3.1.1...
« Vastaus #1 : 03.09.2009 - klo:11:50 »
Kwrite on mun suosikki ;D
HP Elite book, openSUSE Leap 15.2
Mac mini Catalina.
Puhelin, iPhone SE.

guest624

  • Vieras
Vs: OpenOffice 3.1.1...
« Vastaus #2 : 18.09.2009 - klo:16:23 »
minulla tuossa 3.1.1:ssä on kumma häirä.
Kun ohjelman käynnistää, niin työkalut näkyy, mutta kun hiiren vie jonkin nappulan päälle, niin kaikki muut nappulat katoavat näkyvistä.

Poissa jmp

  • openSUSE Member
  • *
  • Viestejä: 4553
  • Sukupuoli: Mies
    • openSUSEa suomeksi
Vs: OpenOffice 3.1.1...
« Vastaus #3 : 18.09.2009 - klo:16:58 »
Ja muistakaa pitää hauskaa ;)

openSUSE Tumbleweed (x86_64)

guest624

  • Vieras
Vs: OpenOffice 3.1.1...
« Vastaus #4 : 05.12.2009 - klo:16:05 »
Mulla on OpenOfficessa (3.1.1.5) jotenkin kummalliset meiningit.

Oli asetukset miten tahansa, niin käytössä on aina suurikontrastiset ikonit. Toisekseen esim taulukon solujen värjääminen ei näy mitenkään.

Oheisesta kuvasta näkyy nuo ikonit, ja ei näy se, että osa soluista on värjätty.
Onkohan tämä ihan yleinen vika, vaiko vain minulla oleva?

guest624

  • Vieras
Vs: OpenOffice 3.1.1...
« Vastaus #5 : 17.12.2009 - klo:08:34 »
Mulla on OpenOfficessa (3.1.1.5) jotenkin kummalliset meiningit.

Oli asetukset miten tahansa, niin käytössä on aina suurikontrastiset ikonit. Toisekseen esim taulukon solujen värjääminen ei näy mitenkään.

Oheisesta kuvasta näkyy nuo ikonit, ja ei näy se, että osa soluista on värjätty.
Onkohan tämä ihan yleinen vika, vaiko vain minulla oleva?


Tämä on oikeasti aika hemmetin raivostuttavaa.

Olenko ainoa, kenellä on mokoma ongelma?
kokeilin hakea aiheesta forums.opensus.org:sta, tuloksetta.

Mulla on täysin puhdas asennus tehty ihan vasta. Mitään openofficeen siirrettyjä asetuksia ei ole edellisistä versioista. Kokeilin silti jopa poistaa kaikki oofficen ja GTK:n asetukset (eikös ooo ole GTK-pohjainen?). Ei pelaa.

Mitähän hittoa tssä voisi edes kokeilla?

guest624

  • Vieras
Vs: OpenOffice 3.1.1...
« Vastaus #6 : 17.12.2009 - klo:09:07 »
KDe:n ohjauskeksuksessa kun menen muokkaamaan gtk-tyylejä, niin "change search paths" ikkunassa lukeepi, että gtk-qt -engineä ei löydy määritetyistä poluista.

oisikohan tällä jotain tekemistä asian kanssa?

Millähän kummalla tämän saisi kohdilleen?
Yastilla ainoa paketti, missä on viittaus gtk-qt-engineen on openSUSE-release, ja siellä lukee "provides"-kohdassa weakremover(gtk-qt-engine). Mitä tarkoittanee tuo weakremover.

webpin löytää vain kde3-gtk-qt -paketin, jota en halunne.

Poissa askoin

  • Käännösryhmä
  • *
  • Viestejä: 289
  • Sukupuoli: Mies
Vs: OpenOffice 3.1.1...
« Vastaus #7 : 24.12.2009 - klo:19:31 »
Kwrite on mun suosikki ;D

Pakko oli laittaa Kwriten kautta "leikka&liimaa" kun OOo Writer ei suostunut tekemään sitä sivulta toiselle, sivun sisällä kylläkin...
Build 3.1.1.4
« Viimeksi muokattu: 24.12.2009 - klo:20:54 kirjoittanut askoin »
tässä ei ole mitään anekdoottia

guest624

  • Vieras
Vs: OpenOffice 3.1.1...
« Vastaus #8 : 30.12.2009 - klo:09:02 »
Mulla on OpenOfficessa (3.1.1.5) jotenkin kummalliset meiningit.

Oli asetukset miten tahansa, niin käytössä on aina suurikontrastiset ikonit. Toisekseen esim taulukon solujen värjääminen ei näy mitenkään.

Oheisesta kuvasta näkyy nuo ikonit, ja ei näy se, että osa soluista on värjätty.
Onkohan tämä ihan yleinen vika, vaiko vain minulla oleva?

Tämä on ainakin itselläni kiinni ohjelman taustaväristä.

Kun muutin tuota tummaa punaista ihan inan verran vaaleammaksi, niin ooo toimii kuin pitääkin. Ooo:n automaattisen esteettymyystilan tunnistuksen asetuksella ei ole mitään virkaa, ainakaan tässä. Ei tee mitään.

guest158

  • Vieras
Vs: OpenOffice 3.1.1...
« Vastaus #9 : 30.12.2009 - klo:11:22 »
Kwrite on mun suosikki ;D

Pakko oli laittaa Kwriten kautta "leikka&liimaa" kun OOo Writer ei suostunut tekemään sitä sivulta toiselle, sivun sisällä kylläkin...
Build 3.1.1.4

No enpä tiedä, miksi sulla OO:n leikkaa ja liimaa -toiminto toimi kunnolla, mutta sai mainintasi mutkin kokeilemman asiaa.
Ja kyllä mulla toimii moitteettomasti ctr+x ja ctr+v -toiminto eri sivuille samassa dokumentissa.
Mun versio OO:sta näkyy olevan 3.1.1.5. Onko sillä merkitystä vai ei, en tiedä.

Tämä kommentti vaan siksi, että muut eivät saisi käsitystä OO:n toimimattomuudesta, vaikka sulla ongelma (?) onkin.