Kirjoittaja Aihe: Mac tyylinen alapalkki  (Luettu 18838 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

guest158

  • Vieras
Vs: Mac tyylinen alapalkki
« Vastaus #20 : 06.09.2009 - klo:11:28 »
Yast:in kautta itse asensin eikä ollut mitään ongelmia.

Voisitko laittaa näytille jotain kuvakaapparin repäisyä?
ja mahd kertoa toiminnasta hiukka monisanaisemmin kuin ett Yastilla ja/tai toimii...
en silti mitään romaania kehota vääntämään ;)

Poissa Owdy

  • Huoltomies
  • Jäsen
  • Viestejä: 3260
Vs: Mac tyylinen alapalkki
« Vastaus #21 : 06.09.2009 - klo:16:05 »
Packmanin reposta löytyy cairo-dock paketti. Asenna se ja sen jälkeen KDEn valikosta pitäs löytyä linkki ohjelman käynnistykseen. Sovellukset -> Järjestelmä -> Lisää ohjelmia -> MultiPurposeDock
http://www.youtube.com/watch?v=WwojCsQ3Fa8
« Viimeksi muokattu: 06.09.2009 - klo:16:11 kirjoittanut Owdy »

guest158

  • Vieras
Vs: Mac tyylinen alapalkki
« Vastaus #22 : 06.09.2009 - klo:16:37 »
Hienoltahan tuo näyttää. :)
Tuoko tullessaan mitään ristiriitaisuukis tms ongelmaa?
Miten tuo originelli alapalkki? häipyy? piiloutuu? tms
Onko tuo Cairo aina erikseen haluttaessa käynnistettävä, vai aina automatic-käynnistyvä?

Eli alkuperäiseen alapalkkiin voiko palata vain jättämällä Cairon käynnistämättä vai pitääkö sen asennus poistaa?

Poissa Owdy

  • Huoltomies
  • Jäsen
  • Viestejä: 3260
Vs: Mac tyylinen alapalkki
« Vastaus #23 : 06.09.2009 - klo:16:40 »
Ei tullut ristiriitoja. Orginellin alapakklin kanssa voi tehdä mitä haluaa, poistaahan se kannattaa tai siirtää yläreunaan. Kaikki ohjelmat saa käynnistymään automaattisesti, myös tämän.

KimmoK

  • Vieras
Vs: Mac tyylinen alapalkki
« Vastaus #24 : 06.09.2009 - klo:17:37 »
Yast:in kautta itse asensin eikä ollut mitään ongelmia.

Ai Cairon?  Yastilla minäkin olen Fancya ja Daisya kokeillu, mutta huonolla menestyksellä.

Btw .. ne mulle tulleet virheet johtuivat ihan vain siitä, että KDE oli nii-in vanhaa versiota, siis joku 3.x versio, mikä oli tuossa OpenSuse 11.1 asennus DVD:lla oletuksena. Nyt menossa versiossa 4.2 ja kokeilen josko se 4.3 asentuisi tässä illan mittaan riippuen miten perhe antaa asennusrauhaa  ;)

KimmoK

  • Vieras
Vs: Mac tyylinen alapalkki
« Vastaus #25 : 06.09.2009 - klo:21:33 »
Yast:in kautta itse asensin eikä ollut mitään ongelmia.

Ai Cairon?  Yastilla minäkin olen Fancya ja Daisya kokeillu, mutta huonolla menestyksellä.

Btw .. ne mulle tulleet virheet johtuivat ihan vain siitä, että KDE oli nii-in vanhaa versiota, siis joku 3.x versio, mikä oli tuossa OpenSuse 11.1 asennus DVD:lla oletuksena. Nyt menossa versiossa 4.2 ja kokeilen josko se 4.3 asentuisi tässä illan mittaan riippuen miten perhe antaa asennusrauhaa  ;)

Hain Googlella Cairo-dock +OpenSuse ja löysin 1-click asennuksen. Tuossa se nyt jököttää ja pitääpä alkaa opettelemaan sen säätämistä ..  ;D

guest158

  • Vieras
Vs: Mac tyylinen alapalkki
« Vastaus #26 : 06.09.2009 - klo:23:50 »
näkyy se olevan Yastissakin odottelemassa, jos oot määritelly asennuslähteeksi Packman sivut. Ne on muuten sitt hyvät. esim hänen lähteestään asennettu vlc on toiminut aina, niinkuin nykyään myös finaali 1.0.0-pm. Joku muu finali ei niinkään oo skulannu kunnolla. Hänen vlc 1.0.0.pm esim toimii, kun muiden tuppaa tökkimään. Mäen muiden multimediasoftia haluukaan enää käyttää

KimmoK

  • Vieras
Vs: Mac tyylinen alapalkki
« Vastaus #27 : 07.09.2009 - klo:11:56 »
näkyy se olevan Yastissakin odottelemassa, jos oot määritelly asennuslähteeksi Packman sivut. Ne on muuten sitt hyvät. esim hänen lähteestään asennettu vlc on toiminut aina, niinkuin nykyään myös finaali 1.0.0-pm. Joku muu finali ei niinkään oo skulannu kunnolla. Hänen vlc 1.0.0.pm esim toimii, kun muiden tuppaa tökkimään. Mäen muiden multimediasoftia haluukaan enää käyttää


Mistä kohdasta tuollainen asennuskohteen määrittely tehdään?

Hieman tökki tuon käyttö ainakin minun kotilapparilla illalla, mutta voinee johtua resurssien puutteesta, koska kyseessä on kuitenkin sellainen budjetti lappari, joka tuli reilu pari vuotta sitten hankittua eli koneessa ei ole mitenkään erikoisesti potkua. En saanut alkuperäistä alapalkkiakaan heivattua esim. oikeaan reunaan. Automaattinen piilotus kyllä toimii, mutta häiritsee Cairon käyttämämistä.

Minua lisäksi häiritsee Cairossa oleva musta tausta väri ja sen suorakaiteinen muoto. Olin lienee väsynyt illalla, kun en mistään huomannut, että miten sen taustavärin saa pois tai transparentiksi. Olisiko kellään antaa oikotietä ohjeen muodossa?  Kiittää ja kumartaa ..
« Viimeksi muokattu: 07.09.2009 - klo:12:04 kirjoittanut KimmoK »

Poissa Owdy

  • Huoltomies
  • Jäsen
  • Viestejä: 3260
Vs: Mac tyylinen alapalkki
« Vastaus #28 : 07.09.2009 - klo:17:18 »
Mulla se oli oletuksena transparentti. Kokeile sitä Packmanin versiota.

Poissa arijoutsi

  • Käännösryhmä
  • *
  • Viestejä: 2062
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Mac tyylinen alapalkki
« Vastaus #29 : 07.09.2009 - klo:17:22 »
Mulla on ihan sama ongelma cairon kanssa kun Kimmokoolla. Packmanin versio on asennettu. Muuten kyllä toimii mallikkaasti
HP Elite book, openSUSE Leap 15.2
Mac mini Catalina.
Puhelin, iPhone SE.

Poissa Owdy

  • Huoltomies
  • Jäsen
  • Viestejä: 3260
Vs: Mac tyylinen alapalkki
« Vastaus #30 : 07.09.2009 - klo:17:28 »
Siinähän on säätöjä vaikka muille jakaa. Klikkaa hiiren oikealla -> cairo doc -> configure -> appearance jne jne

KimmoK

  • Vieras
Vs: Mac tyylinen alapalkki
« Vastaus #31 : 07.09.2009 - klo:18:07 »
No, kyllä mulla taipuu IT-englanti kivutta, mutten vaan silti hiffanu mistä kohdasta tuo trasnparentti asetus väännetään    :'(

Pacmanin versio siis mullakin ja löytyi Googlella 1-click asennuksena ja asentui Yastin kautta.

Poissa Owdy

  • Huoltomies
  • Jäsen
  • Viestejä: 3260
Vs: Mac tyylinen alapalkki
« Vastaus #32 : 07.09.2009 - klo:18:25 »
appearance - Background?

Poissa arijoutsi

  • Käännösryhmä
  • *
  • Viestejä: 2062
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Mac tyylinen alapalkki
« Vastaus #33 : 07.09.2009 - klo:19:16 »
appearance - Background?
[/quot

Ton Backgroundin edessä on kyllä täppi, mutta se on harmaana. Kuvakkeesta klikkaamalla saa lisää säätöjä, mutta ei mistään saa tuota mustaa pois.
HP Elite book, openSUSE Leap 15.2
Mac mini Catalina.
Puhelin, iPhone SE.

Poissa Owdy

  • Huoltomies
  • Jäsen
  • Viestejä: 3260
Vs: Mac tyylinen alapalkki
« Vastaus #34 : 07.09.2009 - klo:19:24 »
Jaa-a, ei hajuakaan miksi. Mulla toimi oletuksena.

Poissa arijoutsi

  • Käännösryhmä
  • *
  • Viestejä: 2062
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Mac tyylinen alapalkki
« Vastaus #35 : 07.09.2009 - klo:19:43 »
Näkyykö sulla Owdy näin.

HP Elite book, openSUSE Leap 15.2
Mac mini Catalina.
Puhelin, iPhone SE.

Poissa Owdy

  • Huoltomies
  • Jäsen
  • Viestejä: 3260
Vs: Mac tyylinen alapalkki
« Vastaus #36 : 07.09.2009 - klo:19:51 »
Näkyy joo mutta paletin kuvaa klikkaalmalla asetukset avautuu. Mitään en tosin ole säätänyt kun toimii oletuksena ihan ok.

KimmoK

  • Vieras
Vs: Mac tyylinen alapalkki
« Vastaus #37 : 07.09.2009 - klo:21:31 »
Nyt Cairo-dock päivittymässä/asentumassa Yastin kautta. En ollutkaan tajunnut, että Yast:lle voi tuolla tavalla kertoa mistä muualta voi päivityksiä tai repoja noutaa. Noviisi mikä noviisi ..  ;D

Nyt vaan sitten ihmettelen lisää, ett miten saisin tuon alapalkin tuosta pois, kun tuntuu olevan niin voimakkaasti lukittuna enkä löydä ainakaan palkin asetuksista lukituksen poistoa, jotta voisin raahata sen esimerkiksi tuonne yläreunaa. Any ideas?

guest158

  • Vieras
Vs: Mac tyylinen alapalkki
« Vastaus #38 : 07.09.2009 - klo:21:33 »
näkyy se olevan Yastissakin odottelemassa, jos oot määritelly asennuslähteeksi Packman sivut. Ne on muuten sitt hyvät. esim hänen lähteestään asennettu vlc on toiminut aina, niinkuin nykyään myös finaali 1.0.0-pm. Joku muu finali ei niinkään oo skulannu kunnolla. Hänen vlc 1.0.0.pm esim toimii, kun muiden tuppaa tökkimään. Mäen muiden multimediasoftia haluukaan enää käyttää


Mistä kohdasta tuollainen asennuskohteen määrittely tehdään?


Packmanin saa valittua asennuslähteeksi Yastinsta kohdasta ohjelmistolähteet klik ja sieltä lisää ja sieltä olisko yhteisöasennuslähteet, josta ruksata vaikkas Packmanin ja/tai muita haluamiaan ...paitsi ett mulla ei enää siellä ookaan Pakmania... johtuiskohan se siitä, ett se on mulla jo käytössä... en tiedä.
Mutt osoite, jonka voit lähteeksi laittaa on: ftp.skynet.be/pub/packman/suse/11.1/ jos sulla on 11.1 käytössäsi

Poissa Owdy

  • Huoltomies
  • Jäsen
  • Viestejä: 3260
Vs: Mac tyylinen alapalkki
« Vastaus #39 : 07.09.2009 - klo:21:35 »
Nyt vaan sitten ihmettelen lisää, ett miten saisin tuon alapalkin tuosta pois, kun tuntuu olevan niin voimakkaasti lukittuna enkä löydä ainakaan palkin asetuksista lukituksen poistoa, jotta voisin raahata sen esimerkiksi tuonne yläreunaa. Any ideas?

1. klikkaa hiiren oikealla työpöytää -> poista sovelmien lukitus
2. klikkaa alapalkin oikeassa reunassa näkyvää ikonia
3. tartu palkin keskellä olevaan "näytön reuna" kohtaan ja raahaa palkki ylös.

johtuiskohan se siitä, ett se on mulla jo käytössä... en tiedä.
Johtuu