Kirjoittaja Aihe: Totem ei ala toistamaan- surullinen  (Luettu 2198 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

eiosaa

  • Vieras
Totem ei ala toistamaan- surullinen
« : 04.01.2009 - klo:16:54 »
Minulla on Acerin Aspire 1520 läppäri ja käyttöjärjestelmänä OpenSuse 11.0.Haluaisin katsoa
Totem-soittimella elokuvia, mutta se vaatii jonkin GStreamer 32 bit i586 kodexin toimiakseen,
näin Totem ilmoitti.

Voisiko joku ystävällisesti yksityiskohtaisesti kertoa miten saan tämän kodexin ladattua ja pitääkö se vielä jotenkin erikseen asentaa Toteemiin. Vai onko muuta ohjelmaa jolla Totemin saa toimimaan ja miten se asennetaan koneelle ?
Olen saanut koneen käytettynä enkä ymmärrä tietokoneista ja Linuxista juuri yhtään mitään. :(

Suuri Kiitos Sinulle ! 

Poissa jmp

  • openSUSE Member
  • *
  • Viestejä: 4553
  • Sukupuoli: Mies
    • openSUSEa suomeksi
Vs: Totem ei ala toistamaan- surullinen
« Vastaus #1 : 04.01.2009 - klo:17:22 »
http://opensuse.fi/Suljetut_tiedostomuodot/11.0

Napsauta joko Gnome tai KDE (riippuen kumpi työpöytäympäristö käytössä on) kuvaketta ja seuraa ohjeita.
Ja muistakaa pitää hauskaa ;)

openSUSE Tumbleweed (x86_64)

eiosaa

  • Vieras
Totem ei ala toistamaan edelleenkään
« Vastaus #2 : 05.01.2009 - klo:10:30 »
Minulla on Acerin Aspire 1520 läppäri ja käyttöjärjestelmänä OpenSuse 11.0.Haluaisin katsoa
Totem-soittimella elokuvia, mutta se vaatii jonkin GStreamer 32 bit i586 kodexin toimiakseen,
näin Totem ilmoitti.

Voisiko joku ystävällisesti yksityiskohtaisesti kertoa miten saan tämän kodexin ladattua ja pitääkö se vielä jotenkin erikseen asentaa Toteemiin. Vai onko muuta ohjelmaa jolla Totemin saa toimimaan ja miten se asennetaan koneelle ?
Olen saanut koneen käytettynä enkä ymmärrä tietokoneista ja Linuxista juuri yhtään mitään. Surullinen

Nyt on ongelmana on kun alan asentamaan opensuse 11.0 tulee asennusvaiheessa ilmoitus: ristiriidat täytyy ratkaista käsin.
Sitten vaihtoehtona tulee mm. älä asenna gstreamer -0_10-ffmpeg-0.10.6-42.pm.1.i586. Mitä tämä tarkoittaa ? Kun olen tehnyt jonkin näistä valinnoista, kone jää pakettien valitsin kohtaan eikä tee mitään.Mitä minun sitten täytyy tehdä ? Kun halauan
puolestaan lopettaa, kone väittää ettei muutoksia ole tehty. Sitten vastaus löytyy kuulemma var/log/YaST2/ylog-tiedostosta.
Mitä tämä tarkoittaa ?

Jos saan opensusen 11.0 toimimaan, pitääkö kodex erikseen vielä hakea kovalevyltä Totemiin, jotta se toimisi ?

Suuri Kiitos Sinulle

Poissa harmie

  • Valvoja
  • *
  • Viestejä: 2763
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Totem ei ala toistamaan- surullinen
« Vastaus #3 : 05.01.2009 - klo:10:52 »
Itselläni gstreamer on asennettu packmanin asennuslähteestä.

Kun olet ohjelmiston hallinnassa, etsi paketti gstreamer ja vasemmassa alakulmassa valitse "Versio" välilehti. Mitä siellä on valittavana?