Puhdas asennus ja moneen kertaan poistin .kde4 tiedot ja nimesin uudelleen. Alapalkki sekaisin ja roskakoria ei näy ollenkaan. Mulla on ikivanha kotihakemisto tossa pöytäkoneessa. taidan polttaa leffat sun muut dvd:lle ja formatoida senkin jos sitte onnistuis. Läppäriin onnistu laakista live cd asennus mutta pöytäkoneeseen on pakko asentaa dvd:ltä kun taas siinä dvd asema hajos sillä lailla että ei lue cd levyjä enää ollenkaan. Mutta toisaalta toi gnomehan on nopea ja hyvän tuntunen.
Yksinkertaisin ratkaisu
mv /home/<käyttäjänimi> /home/<käyttäjänimi_backup>
Luo käyttäjä uudestaan, ja kopioi sitten tarpeelliset tavarat vanhasta kotihakemistosta uuteen. Tietenkään sieltä ei kannata kopioida vanhoja .-hakemistoja, niiden mukana kun tulee paljon vanhaa ryönää.
Vielä ois yks ihmetyksen aihe. mulla on toi pöytäkone vuodelta miekka jakirves ja muistia about 750. Toi dvd asennus väkisin 10.3 versiosta lähtien haluaa asentaa siihen kernel-paen? Eikös kernel-default ole tohon ruoskaan oikea vaihtoehto?
kernel-pae on oikea vaihtoehto jos prosessorisi tukee tuota pae-laajennusta, niinkuin suurin osa nykyisistä prosessoreista tekee.
Loppuratkaisu. Uusi puhdas asennus. Ei tekstitilassa anna logata. Tervehtii iloisesti jotta viimeisin kirjautuminen plaa plaa plaa, ja sitten taas huutaa loginia. Ihme ja kumma. Onneks on palajon viinaksia varattuna, ei tätä selvinpäin jaksa kovin kauaa.
Vaikea sanoa missä mättää.
Mikä näytönohjain?
Poistitko valinnan
Käytä tätä salasanaa järjestelmän ylläpitoon?
Käytitkö
Käytä automaattista määritystä vai määrititkö laitteiston itse?
Mä poltan yleensä levyni miel jopa alle puolella max-nopeudesta. Eikä sutta yleensä tuu
Jos käytössä on hyvälaatuiset DVD±R(W)-levyt ja hyvä polttqava asema niin mitään ongelmia ei ole vaikka polttaisit max-nopeudella.
Nyt käytössäni olevat levyt on poltettu 20x, ja ne toimii OK.