Kirjoittaja Aihe: 11.1 Funetilla  (Luettu 32151 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Owdy

  • Huoltomies
  • Jäsen
  • Viestejä: 3260
Vs: 11.1 Funetilla
« Vastaus #40 : 18.12.2008 - klo:18:40 »
Siis et pysty buuttaamaan vikasietoon tai muuten tekstitilaan?

guest658

  • Vieras
Vs: 11.1 Funetilla
« Vastaus #41 : 18.12.2008 - klo:18:42 »
No en ole sitä vikasietotilaa testannut vielä mutta konsolissa kirjautuminen ei myöskään onnistu

Poissa Owdy

  • Huoltomies
  • Jäsen
  • Viestejä: 3260
Vs: 11.1 Funetilla
« Vastaus #42 : 18.12.2008 - klo:18:43 »
Testaa nyt.

guest658

  • Vieras
Vs: 11.1 Funetilla
« Vastaus #43 : 18.12.2008 - klo:19:02 »
Vikasietotilassa tulee seuraavaa:

ata1.00 status: {DRDY}
ata1 : soft resetting link
ata1.oo: configured forpio0

ja muita numero/kirjain sekasotkua :)

Tätä samaa kun se oli luupannut n. minuutin ajan niin sen jälkeen se meni kirjautumisruutuun ja siitä ei sitten päässyt mihinkään.

Ei tämä minulle suurikaan ongelma ole kun asennan muutenkin tuohon toiselle kovalevylle tämän uuden susen, mutta muille varoituksena, että kantsii olla tarkkana, jos tuolla lailla päivittää tämän susen.

Poissa Owdy

  • Huoltomies
  • Jäsen
  • Viestejä: 3260
Vs: 11.1 Funetilla
« Vastaus #44 : 18.12.2008 - klo:19:06 »
Joo ei uskalla kyllä päivittää vaimokkeenkaan konetta tolla tavalla.

Poissa Rantarosvo

  • Jäsen
  • Viestejä: 1111
  • Sukupuoli: Mies
Vs: 11.1 Funetilla
« Vastaus #45 : 18.12.2008 - klo:20:06 »
Miulla päivittyy kyllä niinkun pitääkin. Reilu giga oli tavaraa tulossa ja tossa se on puoltoista tuntia valuskellu koneelle ja asentunu.

Noi päärepot on käytössä, samalla tavalla 0 vaihettu 1 versionumerosta.
Rosmo

"windows ajeluttaa sinua ympäriinsä; Linux antaa sinulle avaimet ja laittaa sinut kuskin istuimelle. On oma ongelmasi, jos et osaa ajaa."

guest658

  • Vieras
Vs: 11.1 Funetilla
« Vastaus #46 : 18.12.2008 - klo:20:12 »
"Miulla päivittyy kyllä niinkun pitääkin. Reilu giga oli tavaraa tulossa ja tossa se on puoltoista tuntia valuskellu koneelle ja asentunu.

Noi päärepot on käytössä, samalla tavalla 0 vaihettu 1 versionumerosta."

No minä olenkin sellainen, joka jollakin ihmeen keinolla aina saa noin yksinkertaisen asian sössittyä :)


Poissa Rantarosvo

  • Jäsen
  • Viestejä: 1111
  • Sukupuoli: Mies
Vs: 11.1 Funetilla
« Vastaus #47 : 18.12.2008 - klo:21:04 »
Nyt on päivitys valmis. Ainoa "ylimääränen" mitä joutui tekemään, niin piti teksti tilassa mennä yastiin ja asentaa Nvidian ajurit että pääs kirjautumaan graafisesti.

Herjat ja muut bugit mitä muutama oli, korjaantui tässä päivityksessä. Lähipäivät näyttää mikä on homman nimi.

Ps. Niin tosta alapalkista puuttu kellot sun muut kilkkeet. Ne piti käsin asennella takasin.
Rosmo

"windows ajeluttaa sinua ympäriinsä; Linux antaa sinulle avaimet ja laittaa sinut kuskin istuimelle. On oma ongelmasi, jos et osaa ajaa."

Poissa Owdy

  • Huoltomies
  • Jäsen
  • Viestejä: 3260
Vs: 11.1 Funetilla
« Vastaus #48 : 18.12.2008 - klo:22:17 »

Ps. Niin tosta alapalkista puuttu kellot sun muut kilkkeet. Ne piti käsin asennella takasin.
Jos käyttää KDE4:sta, toi voi johtua siitä että näissä on ihan eri versio. Mä ehkä poistasin .kde4 kansion päivytyksen yhteydessä.

Poissa rekufaari

  • Jäsen
  • Viestejä: 247
  • Sukupuoli: Mies
Vs: 11.1 Funetilla
« Vastaus #49 : 18.12.2008 - klo:22:55 »
Minä jätän päivityksen suosiolla huomiseen aamuun.
DVD:n kyllä jo poltin asennusta varten ja myös tärkeimmät datat vanhasta systeemistä tuli dvd:lle poltettua.
Olen tainnut tulla versiosta 7.0 aina tähän asti vaan päivittämällä vanhan version päälle.
Mutta siihen on omat syynsä, koska mulla on liitettynä sääasema Suseen, joka lähettää 15 min välein tilastotietoa webissä olevalle serverille.
http://www.myrskyt.org/ukinsaa/

guest158

  • Vieras
Vs: 11.1 Funetilla
« Vastaus #50 : 18.12.2008 - klo:22:55 »
Minäkin liityin sitt uuden Sussun näpelöijien iloiseen (?) joukkoon...
eli samoin kuin tuossa aiemmin - saas nähdä miten sujuu ja löytyykö Sussusta jotain uutta ...vaikka vähän 'pintaa syvemmältä kopeloimalla'... ;)

Oon vasta nyt ihan alkuminuuteilla sen verran tuunannut tätä, ett otin kans nVidian hiukka uudemman 177.82-ajurin käyttöön, kun tarjolla oli, vaikka sehän ei korjaakaan OO-KDE4-virheitä, mutt voihan sitä vältellä työ-töiden tekoa tällä kotikoneella, niin ei tarvi siitä ongelmasta murehtua.

Alku kuiteski ihan positiivari, kun tein asennuksen ns puhtaalta pöydältä

Asennus oli - myönnän - vielä edellisestäkin nopeutunut ...eikä juuri vaikeutunutkaan... ;)
Nyt meni aikaa ~25-27 min tähän viis vuotta vanhaan masiinaan Sussua sulloessa.

guest658

  • Vieras
Vs: 11.1 Funetilla
« Vastaus #51 : 18.12.2008 - klo:23:15 »
No niin. Asentelin tuohon päälle vielä tuon vanhan 11.0 version ja kokeilin uudestaan tuota zypper dup -l. Tällä kertaa tuli 13,3 Megaa päivitettävää. Toistin komennon ja ruutuun tuli "Luetaan asennettuja paketteja...Ei mitään tehtävää."

Tuollaset asennuslähteet käytössä:

download.opensuse.org/distribution/11.1/repo/oss/
download.opensuse.org/distribution/11.1/repo/non-oss/
download.opensuse.org/update/11.1/

Jos nyt sammutan tän koneen, niin meni taas uudelleen asenteluksi.

guest158

  • Vieras
Vs: 11.1 Funetilla
« Vastaus #52 : 19.12.2008 - klo:00:21 »
no eipä noita päivityksiä mullekaan just tullu, mutta mä siis tei PUHTAAN ASENNUKSEN, koska oon noista päivitysongelmista lukenut joka kerta uuden version tultua jakoon.
Ite oon sellasen kerran tehny, jolloin jäi 'vanha' työpöytä ja kotihakemisto, jne... jotka sinänsä - ainakin osittain - oli positiivinen juttu, mutt lopputulos vaikutti enempi sekarotuiselta rakilta.
Joten ei enää muuta kuin freesi asennus, jottei mieleen tuu masennus, heh, heh ;)

OK - mä oon töissä firmassa, jossa on syytäkin kokeilla erilaisia asennuksia ja distroja, ym. Joten esim uusien levyjen hankinta ei oo ongelma. Ja siksi mä käytän tollasta ns vaihtokelkkaa, jollohon on helppo lykkiä millon mikäkin käyttis tai -versio, kukin vaikka omalla levyllään. Ei muuten sotke muita.

Kaikki meilläkään ei pidä moisesta, kun heillä kuulemma on huonoja kokemuksia vaihtokelkkojen kestävyydestä.
Mulla ne on kestäny nyt ainakin viis-kuus vuotta jatkuvaa vaihtoa edes-takaisin.
Mutt voihan asennuksia tehdä samallekin levylle useita, kunhan miettii esim 'tilankäytön' valmiiksi, eikä ota heti kaikkea käyttöön...

Ai niin, ota nyt sentään käyttöön esim yhteisölähteet, niin saat, JOS haluat uudempia sovelluksia jatkossa esim KDE, OpenOffice, Firefox, Thunderbirdistä, jne 
Yast -> ohjelmistolähteet -> yhteisölähteet -> ja ruksailet mieleisiäsi... 

guest658

  • Vieras
Vs: 11.1 Funetilla
« Vastaus #53 : 19.12.2008 - klo:00:42 »
Kyllä minäkin harrastan tuota "puhtaana" asentamista, mutta halusimpa vaan kokeilla tätä päivitystä, kun vaikutti niin kätevältä. Ihmettelen vaan että miksi muilla tuo asennus onnistuu (zypper dup -l) ja mulla ei. Ja on minulla muitakin asennuslähteitä kuin nuo kolme pakollista. Otin vaan ne tuon päivityksen ajaksi pois, kun tuolla aijemmassa kerrottiin, että niin kannattaa tehdä, jottei tule mittän hämminkiä siinä asennusvaiheessa. Olen nyt parhaillaan lataamassa tuota DVD-versiota ja pitää siitä sitten asentaa puhtaana.

Poissa Owdy

  • Huoltomies
  • Jäsen
  • Viestejä: 3260
Vs: 11.1 Funetilla
« Vastaus #54 : 19.12.2008 - klo:05:47 »
No niin. Asentelin tuohon päälle vielä tuon vanhan 11.0 version ja kokeilin uudestaan tuota zypper dup -l. Tällä kertaa tuli 13,3 Megaa päivitettävää.
Edelleen liian vähän. Päivitykseen ei kannata lähteä jos se ei tarjoa gigan verran ladattavaa.

Poissa arijoutsi

  • Käännösryhmä
  • *
  • Viestejä: 2062
  • Sukupuoli: Mies
Vs: 11.1 Funetilla
« Vastaus #55 : 19.12.2008 - klo:07:29 »
Minäkin innoissani latasin DVD version. 64 bittisen. Nyt aamulla piti asentaa se testikoneeseen, mutta eihän siitä mitään tullut kun se on 32 bittinen >:( Nyt sitten on 32 bittinen latauksessa. Perhana kun menee jo sekaisin näitten koneitten kanssa kun on 32 ja 64 bittistä.
HP Elite book, openSUSE Leap 15.2
Mac mini Catalina.
Puhelin, iPhone SE.

Poissa letkume

  • Jäsen
  • Viestejä: 521
Vs: 11.1 Funetilla
« Vastaus #56 : 19.12.2008 - klo:07:36 »
Itse olen ihmetellyt, että miksei voisi sovittaa samalle DVD:lle 32 ja 64 bittiset versiot..

Poissa arijoutsi

  • Käännösryhmä
  • *
  • Viestejä: 2062
  • Sukupuoli: Mies
Vs: 11.1 Funetilla
« Vastaus #57 : 19.12.2008 - klo:09:33 »
Itse olen ihmetellyt, että miksei voisi sovittaa samalle DVD:lle 32 ja 64 bittiset versiot..

Jos ostat tuon boxin, niin siinä on molemmat. Ovat niin isoja että vaatii kakskerros levyn.
HP Elite book, openSUSE Leap 15.2
Mac mini Catalina.
Puhelin, iPhone SE.

Poissa Rantarosvo

  • Jäsen
  • Viestejä: 1111
  • Sukupuoli: Mies
Vs: 11.1 Funetilla
« Vastaus #58 : 19.12.2008 - klo:12:07 »
Toi KDE 4.* häröilee senverran päivityksen jälkeen, että aattelin poistaa sen ja asentaa uudestaan. Sanokaas miten poisto sujuu helposti ja niin että kaikki poistuu.
Rosmo

"windows ajeluttaa sinua ympäriinsä; Linux antaa sinulle avaimet ja laittaa sinut kuskin istuimelle. On oma ongelmasi, jos et osaa ajaa."

Poissa harmie

  • Valvoja
  • *
  • Viestejä: 2762
  • Sukupuoli: Mies
Vs: 11.1 Funetilla
« Vastaus #59 : 19.12.2008 - klo:12:37 »
Toi KDE 4.* häröilee senverran päivityksen jälkeen, että aattelin poistaa sen ja asentaa uudestaan. Sanokaas miten poisto sujuu helposti ja niin että kaikki poistuu.
Poistat Yastilla kde4:n (valitse pakettiryhmät vai ohjelmistoryhmät mikä se  nyt oli)....
Taitaa olla myös sama asia jos vaan päivität kaikki kde4 paketit silloinkin se lataa ne uusiksi.

Ennen tuota kannattaa poistaa/ uudelleen nimetä nykyinen .kde4 kansio kotihakemistosta. Jos sinulla ei ole mitään mitä haluat nykyisistä asetuksista säilyttää niin sitten voit sen poistaa. (esim sähköpostit jne.)