no eipä noita päivityksiä mullekaan just tullu, mutta mä siis tei PUHTAAN ASENNUKSEN, koska oon noista päivitysongelmista lukenut joka kerta uuden version tultua jakoon.
Ite oon sellasen kerran tehny, jolloin jäi 'vanha' työpöytä ja kotihakemisto, jne... jotka sinänsä - ainakin osittain - oli positiivinen juttu, mutt lopputulos vaikutti enempi sekarotuiselta rakilta.
Joten ei enää muuta kuin freesi asennus, jottei mieleen tuu masennus, heh, heh
OK - mä oon töissä firmassa, jossa on syytäkin kokeilla erilaisia asennuksia ja distroja, ym. Joten esim uusien levyjen hankinta ei oo ongelma. Ja siksi mä käytän tollasta ns vaihtokelkkaa, jollohon on helppo lykkiä millon mikäkin käyttis tai -versio, kukin vaikka omalla levyllään. Ei muuten sotke muita.
Kaikki meilläkään ei pidä moisesta, kun heillä kuulemma on huonoja kokemuksia vaihtokelkkojen kestävyydestä.
Mulla ne on kestäny nyt ainakin viis-kuus vuotta jatkuvaa vaihtoa edes-takaisin.
Mutt voihan asennuksia tehdä samallekin levylle useita, kunhan miettii esim 'tilankäytön' valmiiksi, eikä ota heti kaikkea käyttöön...
Ai niin, ota nyt sentään käyttöön esim yhteisölähteet, niin saat, JOS haluat uudempia sovelluksia jatkossa esim KDE, OpenOffice, Firefox, Thunderbirdistä, jne
Yast -> ohjelmistolähteet -> yhteisölähteet -> ja ruksailet mieleisiäsi...