Joillain on erinomainen taipumus johdatella keskustelu/väittely vikaraiteille esim argumenttien vähetessä.
En minä mitään efektejä/liehutteluja ole esittänyt _yritys-pc:ihin_. Kotikoneissa niistä kyllä pidän
No tulihan se sieltä. Tätä olen yrittänyt useasti kysyä.
En ole nähnyt konetta(windows) yrityksessä jossa olisi nvidian uusin 3D ajuri asennettuna.(puhun koneista joilla tehdään noita mainitsemiasi tehtäviä)
Yritysmailmassa arvostetaan vakautta. Ja tuo nvidian oma ajuri ei niitä vakaimpia suljettuja mokkuloita ole.
Tästä syystä tuo nvidian ajuri ei varmasti vaikuta yritysten siirtymiseen Linuxin käyttöon.
Mutta KDE 4.x:n yksi merkittävimmistä muutoksista (kehityksistä) on kaiketi plasma ja sen mukana plasmoidit.
Juu ne ovat monilta osiltaan mukavia tai turhanpäiväisiä efektejä, joita jotkut kaipaavat, jotkut inhoavat, mutta kaikki tarvitsevat - halusivat tai eivät. Siis loppukäyttäjät, jotka graafista käliä käyttävät. ...kun nuo ikonit ja alapalkkikin nyt sattuvat olemaan plasma-sellaisia... Ja niiden näkyminen ja toimiminen on _minun_mielestäni_ kyllä tärkeää myös yritysten pc:issä.
Ja ne sotkeutuvat käytettäessä OpenOfficea KDE 4.x-työpöydällä/käyttöliittymässä (=kälissä)
Kuvien näyttämien virheiden korjautumisesta olin kiinnostunut ja kyselin.
OpenOffice.org (ja kaikki muutkin softat jotka nvidian ajuria käytettäessä aiheuttavat sekoilua) toimii KDE4:ssa täysin ilman ongelmia.
Ongelmat poistuvat kun käytät nv-ajuria nvidian sijaan. Menetät tehosteet mutta muut mainitsemasi ominaisuudet pelaavat täysin.
Ongelma on helppo korjata, poistat vain SaX2 ohjelmassa valinnan 3D-kiihdytys kohdasta.
Jos taas välttämättä haluat käyttää KDE4 ja työpöytätehosteita niin silloin tuon kanssa vain täytyy elää, tai vaihtaa näytönohjainta.
Tietysti yksi vaihtoehto on käyttää KDE3 tai Gnomea.
Eli kyse on valinnoista. Itse en enää osta yhtäkään näytönohjainta nvidian piirisarjoilla ennen kuin yhtiö muuttaa kantaansa vapaista ajureista.
Useat yritykset ovat alkaneet julkaista vapaita ajureita tai antavat kehittäjille tietoja laitteistaan. Tuen itse mielummin sellaista yritystä joka näin ymmärtää tehdä.