Kirjoittaja Aihe: Apuva langattomaan?  (Luettu 2460 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

antti62

  • Vieras
Apuva langattomaan?
« : 03.10.2008 - klo:18:41 »
Huh. Asensin uuteen koneeseen kokeeksi nyt Suse 11:n, ja vaihteeksi Gnomen. Juku, näyttää hienolta ja silleen, mutta on käyttökelvoton, koska en saa langatonta näppistä/hiirtä toimimaan. No ok, saan langattoman hiiren toimimaan, kun lainaan läppärini langatonta hiirtä ja kytken usb-porttiin. Notta kysymys ehkä sittenkin on kokoonpanostani: mulla on
- siis Linux 2.6.25.16-0.1-pae
- Gnome 2.22.1
- rautaa: Logitech langaton näppis ja hiiri kytkettynä...
- Eminent EM 1033 2-port intelligent KVM Switch
Siis tolla viimeisellä saan vaihdettua näppiksen ja hiiren ohjaamaan viereistä telakoitua läppäriä ja myös näytön sille.

Siis kumma on sikäli, että boot loader -vaiheessa näppis ja hiiri toimivat, mutta järjestelmän noustessa ylös se kadottaa nuo ja ne mykistyvät. Turha sanoakaan, että kun Vistan paska otti ne heti sisään, oon nyt sitten joutunut tyytymään siihen. Myös ovat toimineet vanhemmissa Suse-jakeluissa.

Tuskin kukaan osaisi auttaa?

jboman

  • Vieras
Vs: Apuva langattomaan?
« Vastaus #1 : 06.10.2008 - klo:09:49 »
Toi toimimattomuus voisi johtua tosta kvm-kytkimestä.
kts. http://kerneltrap.org/node/2007
Pistä tuonne grubiin psmouse.proto=bare, josko toi auttaisi, lisäksi on noita noapci yms. joita kannattaa kokeilla, koska itselläni noiden asettaminen auttoi selvittämään kvm-ongelmat.
Vaihda myös kvm-purkista ensisijaiseksi laitteeksi se, jossa on ongelmia.
Nykyään en käytä enää kvm-purkkia koska koneet ovat eri huoneissa...

Mutta myös minulla oli ongelmia langattoman näppis/hiiri systeemin kanssa toisella koneella. Malli oli Ex 110 logitech jossa ps/2 että usb liitännät.
Toisella koneella homma toimii hyvin ps/2 liittimillä, mutta toisella koneella on käytettävä usb-liitintä, jotta toi langaton systeemi toimii, sillä muutoin se hukkasi välillä tuossa buutissa yleensä tuon näppäimistön.

Ota vähäksi aikaa kvm-purkki pois välistä, niin tiedät paikantaa tuon virheen. Mutta arvaisin että toi psmouse.proto=bare auttaa asiaa.