Kirjoittaja Aihe: Työpöydän vaihto  (Luettu 3447 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

guest174

  • Vieras
Työpöydän vaihto
« : 25.12.2006 - klo:20:15 »
Ensiksi täytyy kehua tätä uutta 10.2 versiota joka on mielestäni loistava kaikinpuolin ;) Nyt kuitenkin olen tullut "katumapäälle" ja haluaisin vaihtaa KDE:n Gnomeen kun jotenkin se meikäläiselle tuntuisi paremmalta eli kysymys kuuluu miten saan KDE:n kokonaan poistettua ja tilalle tuo Gnome:n ???

juippis

  • Vieras
Vs: Työpöydän vaihto
« Vastaus #1 : 25.12.2006 - klo:20:46 »
Ei kai sitä ole pakko poistaa? Itselläni on KDE, Gnome ja XFce asennettuna (mikään ei tosin "kokonaan", mutta toimivasti).

Jos kuitenkin haluat asentaa sen, niin suuntaa YaST2 -> Ohjelmistohallinta. Sieltä Filter -> Patterns -> KDE * ja vie hiiri oikeanpuoleiseen lootaan. Sieltä hiiren oikea jonkun paketin päällä ja "All in this list -> Delete".
Jotkin KDE-paketit voi tosin tulla Gnomesta riippuvuuksien mukana, kannattaa säilyttää ne.

P.S. Onko kellään muulla nuo YaSTin kohdat suomeksi, jotka minulla on englanniksi? YaSTin valikot on suomeksi ja tuo ohjelmistohallintakin on puoleksi mutta kaikki kohdat ei.

Poissa arijoutsi

  • Käännösryhmä
  • *
  • Viestejä: 2062
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Työpöydän vaihto
« Vastaus #2 : 25.12.2006 - klo:20:59 »
Näitäkö tarkoitat:

Kuviot
Pakettiryhmät
Kielet
Asennuslähteet
Etsi
Yhteenveto asennuksesta
HP Elite book, openSUSE Leap 15.2
Mac mini Catalina.
Puhelin, iPhone SE.

guest53

  • Vieras
Vs: Työpöydän vaihto
« Vastaus #3 : 02.01.2007 - klo:14:16 »
Minulla on Suse Linux Enterprice Desktop 10 asennettuna ja siinä Gnome. Nyt on tarkoitus kokeilla Suse 10.2-distroa, kunhan saan sen imuroitua.

SLED10:ssä olen ihastunut Gnome-työpöytään, mikä pienellä virittelyllä muokkautui minulle parhaiten sopivaksi. Se kai oli SLED10:ssä ikään kuin oletuksena. Vaikka "Gnome vai KDE on makuasia", minulla on se käsitys, että monet distrot on koottu jompaa kumpaa etusijalla pitäen. Olen viime vuonna lukenut useita Linux-lehtiä ja muutenkin yrittänyt seurata keskustelua. Usimmiten ollaan sitä mieltä, että oli Gnome tai KDE, "senhän voi aina konfata mieleisekseen". Myös on muka? samantekevä kumman haluaa, "aina voi asentaa lisäosat".

Linuxissa on muutenkin tosi paljon opiskeltavaa, joten olisin kiitollinen ihan vaan vaikka mutu-tuntumaan perustuvasta suosituksesta: Suse 10.2, KDE vai Gnome? Kummalla aloitan tutustumisen?

Ubuntussa minulla on KDE. Aluksi oli Gnome, mutta se tuntui siinä tosi oudolta ja rumaltakin.

Poissa arijoutsi

  • Käännösryhmä
  • *
  • Viestejä: 2062
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Työpöydän vaihto
« Vastaus #4 : 02.01.2007 - klo:17:39 »
Linuxissa on muutenkin tosi paljon opiskeltavaa, joten olisin kiitollinen ihan vaan vaikka mutu-tuntumaan perustuvasta suosituksesta: Suse 10.2, KDE vai Gnome? Kummalla aloitan tutustumisen?

Ubuntussa minulla on KDE. Aluksi oli Gnome, mutta se tuntui siinä tosi oudolta ja rumaltakin.

Tämä on niitä ikuisuus kysymyksiä. KDE on oletuksena helpompi muokata omanlaiseksi kuin Gnome. Tämä koskee niitä jotka eivät syvällisemmin ole Linuxiin tutustuneet. Käytännossä molemmat tekevät samat asiat ja molemmissa voi ajaa toistensa ohjelmia. Kyse on mielestäni lähinnä tottumis ja mieltymis kysymys. Mikään ei tietenkään estä käyttämästä molempia tai vaikkapa xfce:tä tai fluxboxia siinä sivussa tai...
HP Elite book, openSUSE Leap 15.2
Mac mini Catalina.
Puhelin, iPhone SE.